کد خبر: ۴۹۰۸۵۹
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
دبیر کل حزب‌الله در مراسم عاشورای حسینی(ع) در جنوب بیروت با اشاره به واردات سوخت از ایران برای حل بحران سوخت لبنان اظهار داشت که اولین کشتی حامل سوخت از ایران همه مراحل خود را انجام داده و ظرف چند ساعت حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود فرا رسیدن عاشورای حسینی را تسلیت گفته و سپس وارد مسائل منطقه شد.

در کنار ملت فلسطین برای آزادی کامل سرزمین فلسطین هستیم

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به مسئله فلسطین تاکید کرد که مقابله با موجودیت غاصب صهیونیستی از اولویت‌های ماست. ما مجددا خواستار ایستادگی در کنار ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه محاصره شده و قدس اشغالی و نیز آوارگان هستیم. ما بر ایستادگی کنار ملت فلسطین تا پس گرفتن کامل سرزمین‌شان تاکید می‌کنیم. ‎

حمایت از مقدسات فلسطین وظیفه همه محور مقاومت است

نصرالله تصریح کرد، ما منتظر روزی هستیم که متجاوزان صهیونیست سرزمین فلسطین را ترک می‌کنند، زیرا این پایان همه اشغالگران‌ها و متجاوزان است. ما خواستار ایجاد یک معادله منطقه‌ای جدید برای حمایت از مقدسات و مقابله با تهدیداتی که قدس و مقدسات آن با آن‌ها مواجه‌اند هستیم. ‎ ما تاکید می‌کنیم که حمایت از مقدسات فلسطین وظیفه همه محور مقاومت است و نه صرفا فلسطینیان.

تقدیر از مواضع گروه‌های عراقی در اعلام حمایت از مقدسات فلسطین

دبیر کل حزب‌الله در ادامه تاکید کرد که از گروه‌های عراقی برای اعلام آمادگی جهت حمایت از مقدسات فلسطین تشکر می‌کنیم. همکاری نیرو‌های مقاومت منطقه در کنار مقاومت فلسطین امید‌ها را برای آزادی این سرزمین بزرگتر می‌کند.

دولت‌های آمریکا سردمدار استبداد و ظلم در جهان هستند

سید نصرالله در ادامه به شکست آمریکا در افغانستان پرداخته و اظهار داشت، دولت‌های آمریکا سردمدار استبداد و ظلم در جهان هستند. حاکمیت و نیز منابع و ثروت‌های ما در منطقه ما باید متعلق به ملت‌ها و کشور‌های منطقه باشد. بعد از شکست آمریکا در افغانستان همه چشم‌ها به اشغالگری واشنگتن در عراق و سوریه معطوف شده است. ‎

تصمیم عراق برای اخراج نظامیان آمریکا دستاورد بزرگی است

وی با اشاره به عزم جدی عراقی‌ها برای اخراج اشغالگران آمریکایی تصریح کرد که تصمیم عراق برای اخراج نظامیان آمریکا یک دستاورد بزرگ است. عراقی‌ها باید مسئله حضور مستشاری آمریکا در عراق را با توجه به تجربه ایالات متحده در افغانستان بررسی کنند. تضمین واقعی برای امنیت عراق مقابل داعش و تروریسم تکفیری حشد شعبی است. حشد شعبی یکی از بزرگترین جلوه‌ها و تجسم اجابت فتوای مرجعیت دینی در نجف اشرف بود. ما بر تقویت حشد شعبی و توسل به آن تاکید می‌کنیم؛ چرا که حشد شعبی بخش بزرگی از امنیت عراق را تضمین می‌کند. ‎

هدف حضور نیرو‌های آمریکایی در شرق فرات غارت نفت سوریه است

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به تداوم اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک سوریه گفت، بهانه آمریکا برای ماندن در شمال سوریه مبنی بر مبارزه با داعش، یک توهم و ادعای کاذب است. دولت‌های منطقه خودشان قادر به پایان دادن به داعش هستند و نیازی به کمک آمریکا ندارند. نیرو‌های آمریکایی به تسهیل گسترش تحرکات داعش و جابجایی آن‌ها کمک می‌کنند. هدف حضور نیرو‌های آمریکایی در شرق فرات غارت نفت سوریه است و باید هرچه زودتر آنجا را ترک کنند. سرنوشت اشغالگران آمریکایی در خاک سوریه خروج از این کشور است تا نفت و ثروت سوریه به خود آن بازگردد.

آمریکا و عربستان نتوانستند به اهدافشان در یمن برسند

وی همچنین به جنگ یمن اشاره کرده و گفت، جنگ آمریکایی-سعودی علیه یمن باید متوقف شود و آن‌ها نتوانستند اهدافشان را تحقق بخشند.

در کنار ملت مظلوم بحرین هستیم

دبیرکل حزب الله لبنان به سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه در بحرین ضد شیعیان نیز اشاره کرده و تاکید کرد که ما در کنار ملت مظلوم بحرین که آزادی بیان در آنجا ممنوع است، ایستاده‌ایم. ‎

تحولات داخلی لبنان

دبیر کل حزب‌الله در ادامه به مسائل داخلی لبنان پرداخته و گفت، ما به دوست و دشمن درباره قدرت مقاومت در لبنان اطمینان می‌دهیم و هیچ کس نتوانسته به آن آسیب برساند. هیچ یک از حوادثی که در لبنان رخ داد نتوانست به مقاومت آسیب برساند. ما بیش از هر زمان دیگر به درستی تصمیم، مقاومت و نزدیکی خود به پیروزی ایمان داریم. برخی در داخل و خارج کشور سعی دارند مسئولیت شکست در روند تشکیل دولت لبنان را به دوش ما بیندازند و این درست نیست. ایران هرگز در تشکیل دولت یا امور لبنان مداخله نمی‌کند و این برخی طرف‌های خارجی دیگر هستند که امور لبنان را به بن‌بست می‌کشند. ما منتظر نتایج دیدار رئیس جمهور و نخست‌وزیر مکلف درباره تشکیل دولت هستیم. اوضاع معیشتی در لبنان باید با جدیت دنبال شود. ‎

کشتی حامل سوخت از ایران عازم بیروت است

نصرالله با اشاره به واردات سوخت از ایران برای حل بحران سوخت لبنان اظهار داشت که اولین کشتی حامل سوخت از ایران همه مراحل خود را انجام داده و ظرف چند ساعت حرکت می‌کند. اولویت ما در کشتی که از ایران می‌آید سوخت مازوت به دلیل اهمیت حیاتی آن است.

وی همچنین با هشدار به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها گفت، از لحظه‌ای که این کشتی حرکت می‌کند چند ساعت بعد در خاک لبنان خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها