کد خبر: ۴۹۲۵۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
بر اساس اعلام قبلی سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام شده بود که قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین حداکثر 5 میلیون تومان باشد ولی آنچه درحال وقوع است نشانی از عدم موفقیت وزارت راه در کنترل شرکت های هواپیمایی و سوء استفاده شرم آورشرکت های داخلی و خارجی از اشتیاق زائران اربعینی با قیمت های نجومی بالای چهل و‌پنج میلیون تومان برای یک طرف پرواز است.

سرویس فرهنگی پایگاه 598-احمد نامداری/ در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری پیش‌تر قیمت های مصوب پرواز اربعین را سه میلیون و 200 هزار تومان یک طرفه و 5 میلیون تومان دوطرفه اعلام کرده بود، بررسی‌های میدانی به عمل آمده حاکی از فروش بلیت با قیمتهای نجومی توسط ایرلاین های ایرانی و جولان شرکت های هواپیمایی خارجی در بازار آشفته فروش بلیط است که علت آن را باید در عدم نظارت کافی و بازدارنده جستجو کرد.

نکته جالب توجه بندهای مفصل برنامه اعلامی رستم قاسمی در ایام کسب رای اعتماد از مجلس در مورد صنعت هوانوردی و شرکت های هواپیمایی بود که در قسمتی از آن آمده بود" عزم جدی در ارتباط با بهبود شاخص های مهم و راهبردی صنعت هوانوردی مانندافزایش ناوگان، اعزام و پذیرش مسافر، بار، جابه جایی هواپیما،کیفیت خدمات ارائه شده فرودگاهی و ترمینالی" که در اولین آزمون مهم ایام وزارت او عدم برنامه ریزی قبلی و نظارت در این زمینه کاملا مشهود است.

رستم هم حریف شرکت های هواپیمایی نشد/ سو استفاده شرم آور شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی از اشتیاق زائران اربعینی

متاسفانه درغیاب هرگونه نظارت بر شرکت های هواپیمایی خارجی یک ایرلاین قطری قیمت بلیط یک سره را بالای چهل و پنج میلیون تومان اعلام کرده و شرکت های داخلی هم، چراغ خاموش بلیط های خود را به هر صورت ممکن گران فروشی می کنند.

رستم هم حریف شرکت های هواپیمایی نشد/ سو استفاده شرم آور شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی از اشتیاق زائران اربعینی

رستم هم حریف شرکت های هواپیمایی نشد/ سو استفاده شرم آور شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی از اشتیاق زائران اربعینی

از طرف دیگر در حالی که شرایط بهداشتی و قانونی در کنار مرزهای زمینی و هوایی بسیار مهیای سفرهای تفریحی است قیمت بلیط توریستی به مقصد استانبول نیز در همین ایام از قیمت های زیر سه میلیون تومان شروع می شود و آپشن های متعدی برای سهولت و تشویق سفرهای این‌چنینی موجود است.

رستم هم حریف شرکت های هواپیمایی نشد/ سو استفاده شرم آور شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی از اشتیاق زائران اربعینی

گفتنی است عدم برنامه ریزی جهت استفاده قشر مذهبی علاقمند به حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین بعد از یک سال توقف از ابتدای ثبت نام تا مرحله صدور ویزا و محدودیت های متعدد قانونی و کرونایی نشان از عدم وجود مدیریت متمرکز در سازمان عریض و طویل حج و زیارت و دولت سیزدهم است که در کنار بی توجهی و عدم پاسخگویی وزارت راه داغی بزرگ بر دل مشتاقان میلیونی اربعین گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها