کد خبر: ۴۹۴۱۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۲۴ مهر ۱۴۰۰
روزنامه شرق در گفت‌وگویی با محمود صادقی (نماینده مجلس دهم) به تحریف واقعیت پرداخته است.

به گزارش پایگاه 598، کیهان نوشت: روزنامه شرق در گفت‌وگویی با محمود صادقی (نماینده مجلس دهم) به تحریف واقعیت پرداخته است. در ابتدای این گفت‌وگو و در بخش مقدمه آن آمده: «محاکمه روحانی، ظریف و دیگر مسئولان دولت قبل موضوعی است که اخیرا از سوی برخی نمایندگان به‌شدت پیگیری می‌شود؛ مسئله‌ای که در شرایط سخت معیشتی مردم، ضرورتش محل تأمل است. از سوی دیگر، مشخص نیست در شرایطی که تمام ارکان نظام بر ضرورت احیای برجام تأکید دارند؛ چرا برخی همین برجامِ حیاتی را نقطه منفی کارنامه محمدجواد ظریف تلقی می‌کنند و براساس محتوای آن خواهان محاکمه او می‌شوند. علاوه‌بر اینها فشارهای سیاسی به دولتمردان دولت قبل این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا چنین مجادلات سیاسی بر ناامیدی بیش‌تر مردم از امر سیاست‌ورزی دامن نمی‌زند؟»

سپس شرق از این فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌پرسد: «‌اخیرا بحث‌های زیادی درباره دو واژه «تعلیق» و «لغو» به وجود آمده است و برخی از نمایندگان مجلس سعی می‌کنند با مانور بر این موضوع فشار به آقای ظریف را بالا ببرند تا حدی که می‌بینیم درخواست محاکمه او هم مطرح می‌شود. ماجرای این تفاوت لغوی چیست؟» که به شکلی بسیار زشت و غیرحرفه‌ای تلاش شده تا موضوع پرونده‌های نظارتی مجلس به موضوع اعتراف اخیر ظریف و برجام گره زده شود در حالی که اساسا موضوع هیچ کدام از سه پرونده نظارتی که از سوی مجلس برای قوه قضائیه ارسال شده برجام نیست.

در بخشی از این مصاحبه محمود صادقی گفته است: «ناگفته پیداست که هم اقدام، سیاسی است و هم هدف؛ وگرنه از منظر حقوقی این‌دست مسائل قابل پیگیری نیست. قانون اساسی درباره نحوه مواجهه با رئیس‌جمهور و وزرا راهکارهایی پیش‌بینی کرده است؛ از جمله پرسش یا استیضاح که هم در وقت خودش استفاده شده است و هم می‌توانست در موعد قانونی یعنی روی‌کاربودن دولت از این ابزارها بیش‌تر استفاده کنند. به نظرم محاکمه روحانی یا ظریف نوعی فرافکنی سیاسی برای تحت تأثیرقراردادن افکار عمومی است؛ برای اینکه فراموش شود قرار بود مشکلات عدیده مردم حل شود که تا اینجا نشده است.»

نکته قابل تامل این است که این جماعت پس از ارسال سه گزارش نظارتی مجلس در مورد دولت قبل چنان به تکاپو افتاده‌اند که چنانکه خواندید محمود صادقی تلویحا مدعی شده مسئولان هر بلایی سر جامعه آوردند نباید با آنها برخورد کرد.

نکته دیگر اینکه در این گفت‌وگو طوری وانمود شده که انگار ارسال پرونده‌های نظارتی مجلس به سبب اعتراف محمدجواد ظریف بر ندیدن واژه «تعلیق» در متن ضمائم برجام است. حال آنکه این سه گزارش هر کدام در باب موضوعی مشخص است؛ نخست گزارش بودجه‌ای و تخلفات بودجه‌ای است، دوم گزارشی از سرپیچی دولت قبل از ابلاغ قوانین مصوب و سومین گزارش در مورد ظلم دولتمردان قبل در حق دانشجویان بورسیه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها