کد خبر: ۴۹۵۳۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تغییرات در صدا و سیما؛
تغییر رویکرد معاونت سیاسی صدا و سیما برای مردم تعجب برانگیز بود! رسانه ملی باید بصورت مصداقی به مسائل و چالش‌های کشور بپردازد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، تغییر رویکرد معاونت سیاسی صدا و سیما در مدت اخیر باعث ایجاد امید به تحول در این سازمان شده است. رویکرد این سازمان در چندین سال اخیر بگونه‌ای بوده که مردم انتظار پیگیری مطالبات و تحقق عدالت را در رسانه ملی نداشتند.

برخی از برنامه‌های خبری با آغاز مدیریت جدید صدا و سیما دچار تغییراتی شد. این تحول حدودا یک ماهه ، از نظر مردم و بسیاری از رسانه‌ها تعجب برانگیز بود.

رویکرد تحولی در معاونت سیاسی صدا و سیما به سمت تحقق مسئله محوری ، مطالبه‌گری و جریان سازی در فضای رسانه می‌باشد. پرداخت مصداقی به مسائل و چالش‌های کشور بدین صورت که رسانه ابتدا مساله را به مردم بشناساند، سپس راه حل آن را کشف کند و مردم را همراه سازد، در آخر نیز مطالبه منطقی و درست از مسئولان داشته باشد و البته به اندازه وسع و توان خویش در میدان عمل و حل مشکل تلاش نماید.

سیاست غلط رسانه ملی در طول چندین سال گذشته ، سبب شده تا رسانه‌های ضدمردمی خارج نشین تبدیل به مطالبه گران دروغین در فضای رسانه بشوند و تصویر غلطی از فضای واقعی کشور را به مردم نشان دهند. همین باعث شده تا فاصله معناداری بین مردم و رسانه ملی ایجاد شود و بسیاری از مخاطبان آن کاسته شود.

سیاستگذاری اخیر  معاونت سیاسی صداوسیما سبب شده تا شاهد پرداختن به قضایایی همچون استخدام دختر نماینده مجلس در وزارت نفت ، حکم انتصاب داماد شهردار تهران و ورود به موقع و صحیح در موضوع اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت باشیم. این پوشش خبری از جهت سرعت در کار و همچنین ابتکارات و خلاقیت خبرنگاران ، دبیران و سردبیران قابل اهمیت است.

پوشش و انعکاس اخبار و حواشی استخدام دختر نماینده مجلس در وزارت نفت اولین اقدام جدید معاونت سیاسی صدا و سیما بود. بخش خبری  20:30 به عنوان یک برنامه خبری پربیننده، توانست با انعکاس حقایق این خبر ، نور امیدی در اجرای تحول در معاونت سیاسی را رقم بزند.

در چندسال گذشته موارد متعددی از نقض قوانین عدالت اجتماعی وجود دارد که اگر صدا و سیما به مقابله با آنها برمی‌خاست ، شاید فشار افکار عمومی مانع از تکرار چنین رویداد ها و اتفاقاتی می‌شد. برای مثال کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی، به سبب رابطه نسبی با رئیس جمهور وقت به معاونت وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی منصوب شد. در عین حال، در چند روز گذشته پس از انتشار حکم انتصاب داماد علیرضا زاکانی در شهرداری تهران، با پیگیری‌های به موقع معاونت سیاسی صدا وسیما و پوشش این خبر در برنامه 20:30 ، مسئولین ذی‌ربط را مجبور به ملغی کردن حکم او کردند.

همچنین می‌توان به استخدام 60 نماینده مجلس در وزارت نفت در دوره وزارت بیژن زنگنه در طول چند سال گذشته اشاره کرد. سکوت رسانه ملی در قبال چنین رانت‌هایی به گسترش فساد و پارتی بازی در لایه‌های بالایی و میانی مشاغل دولتی انجامید. اما خوشبختانه روی آوردن معاونت سیاسی این سازمان به تحقق عدالت خواهی و مبارزه با فساد موجب شد تا به مورد مشابه این چنین رانت‌هایی یعنی استخدام دختر نماینده مجلس در وزارت نفت در طول چند روز گذشته پایان بخشیده شود.

پیمان جبلی توسط رهبر انقلاب در تاریخ 7 مهر به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب شد. او در اولین توییت پس از انتصاب خود به این سمت اظهار داشت: « رسانه عرصه رساندن است، نه بازداشتن و پوشاندن. »

از علی‌عسگری تا جبلی؛ آیا تحول در رسانه ملی ادامه دار خواهد بود؟

برخی انتصابات جبلی از زمان تصدی ریاست صدا و سیما به شرح زیر می‌باشد:

  • انتصاب علیرضا خدابخشی به سمت معاون سیاسی سازمان صدا و سیما
  • انتصاب مجید آخوندی به سمت مشاور سیاسی رئیس سازمان صدا و سیما
  • انتصاب حسین قرایی به سمت مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما
  • انتصاب احمد نوروزی به سمت معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما
  • انتصاب حسن عابدینی به سمت سرپرست خبرگزاری سازمان صدا و سیما
  • انتصاب شهراموثوقی‌راد به سمت سرپرست شبکه خبر سازمان صدا و سیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها