کد خبر: ۵۰۰۸۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
آمريكا يک گام به برجام نزدیک شد؟
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه چندین معافیت از تحریم ها را در رابطه با فعالیت های هسته ای غیرنظامی ایران امضا کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه چندین معافیت از تحریم ها را در رابطه با فعالیت های هسته ای غیرنظامی ایران امضا کرد.

این اقدام دولت بایدن، تصمیم ترامپ برای لغو آنها را تغییر داد.

این فعالیت‌ها به تکمیل توافق برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام کمک می کند و زمینه را برای بازگشت ایران را نیز به اجرای تعهداتش در برجام فراهم می‌سازد. معافیت های تحریمی به کشورها و شرکت های خارجی اجازه می دهد تا در پروژه های غیرنظامی نیروگاه هسته ای بوشهر ایران، نیروگاه آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران کار کنند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در ماه مه ۲۰۲۰ این معافیت‌ها را لغو کرده بود.

توضیح سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره بازگرداندن برخی معافیت‌های تحریمی ایران

ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تا زمانی که تهران به تعهدات خود ذیل برجام بازنگردد، رفع تحریم‌های ایران را ارائه نکرده و نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دور هشتم مذاکرات وین: هنوز خیلی زود است که  بگوییم ایران با رویکرد سازنده تری بازگشته یا خیر | سایت انتخاب

ما دقیقاً همان کاری را کردیم که دولت قبلی کرد؛ به شرکای بین‌المللی خود اجازه می دهیم به خطرهای فزاینده مرتبط با عدم اشاعه و ایمنی هسته ای در ایران رسیدگی کنند در عین حال، تا زمانی که تهران به تعهدات خود در قالب برجام بازنگردد، معافیت تحریمی به ایران ارائه نکرده و نخواهیم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزارت خارجه آمریکا:

معافیت‌های جدید به کشورها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا در پروژه‌های غیرنظامی نیروگاه هسته‌ای بوشهر ایران، آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران کار کنند.

تعلیق نمایشی چند تحریم هسته‌ای؛ بازی جدید آمریکایی‌ها!

سايت نورنيوز وابسته به شورای امنیت ملی نوشت: تعلیق چند تحریم هسته ای که هیچگونه تاثیر اقتصادی نیز به همراه نخواهد داشت بیش از آن که نشانه ای از حسن نیت امریکا تلقی شود، آغاز بازی جدید مقصر نمائی است.

https://media.farsnews.ir/Uploaded/Files/Images/1400/09/02/14000902000537_Test_PhotoN.jpg

در حالی که هیئت های مذاکره کننده‌ در وین برای رایزنی های بیشتر به پایتختها بازگشته اند و پیشرفت مذاکرات عملا به اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی آمریکا گره خورده، این اقدام نمایشی صرفا حرکتی برای کاهش فشارها بر واشنگتن و پیگیری بازی مقصر نمائی محسوب می شود

سخنگوی دولت: قرار نیست تحریم‌ها روی کاغذ برداشته شوند

علی بهادری جهرمی در گفتگو با مهر گفت: دولت سیزدهم معتقد است که عملکرد مدیران باید مورد به مورد و جداگانه ارزیابی شود. مدیرانی که در دولت قبل بودند اما عملکرد موفق و ارزیابی مثبتی داشتند، به فکر مردم بودند نه خودشان، کارآمدی، سلامت و توانمندی داشتند و در مقایسه با سایر گزینه‌های ممکن و موجود، باز هم از کارآمدی بیشتری برخوردار بودند باید بر سر کار بمانند و ابقاء شوند. رئیس‌جمهور بارها در جلسه هیئت دولت دستور داده، که هرچه زودتر مدیریت‌ها «تعیین تکلیف» شود.

بازار ارز به ثبات نسبی رسید/ به دنبال توافق کاغذی نیستیم

قرار نیست تحریم‌ها روی کاغذ برداشته شوند چرا که قبلاً چنین اتفاقی افتاده بود اما بعد از آن شاهد بودیم که هم مردم آن را حس کردند و هم رئیس بانک مرکزی پشت تریبون ایستاد و گفت «تقریباً هیچ» almost nothing، یعنی تقریباً هیچ چیزی حاصل نشده است.

جهت‌گیری دولت در مسائل دیپلماسی، اولویت دهی به حوزه اقتصادی و تجاری است. در همه سفرها و در همه مذاکرات واقعاً مسائل اقتصادی و تجاری اولویت اول دولت بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها