کد خبر: ۵۰۳۱۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلبریتی ها و رفتارهای فردی و اجتماعی آنها؛
یکی از موضوعات جنجالی اینروزها که مورد توجه اقشار مختلف جامعه و از جمله جوانان می باشد موضوع " سلبریتی ها و رفتارهای فردی و اجتماعی آنها " در میادین مختلف هنری است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، یکی از موضوعات جنجالی اینروزها که مورد توجه اقشار مختلف جامعه و از جمله جوانان می باشد موضوع " سلبریتی ها و رفتارهای فردی و اجتماعی آنها " در میادین مختلف هنری است. سوگمندانه باید گفت انتظاری که یک جامعه اسلامی – انقلابی در طول 43 سال گذشته از این قشر داشته است نه تنها در آنان نمودی نداشته بلکه بعضا بر خلاف جریان انقلاب اسلامی نیزرفتارهای اپوزیسیونی و پارادوکس های ضد فرهنگی نیز کم از ایشان به ظهور نرسیده است.

روند کالبد شکافی زندگی سلبریتی ها در رسانه های مختلف بر این موضوع تاکید دارد که این قشر با این خصوصیات که ذیلا به آن اشاره خواهیم کرد نمی توانند یک الگوی مناسب برای پایه گذاری یک زندگی مستحکم و آرام برای مردم و نسل های ایرانی باشند:

1- سست و لرزان بودن زندگی خانوادگی و زناشویی: آنگونه که به جرات می توان گفت که کمتر زوج هنری سلبریتی را می توان پیدا کرد که حداقل یکبار تجربه جدایی از همسرانشان را نداشته باشند. به همین خاطر در نهایت عطای زندگی خانوادگی را را به لقای تنها ماندن می بخشند و با اتخاذ زندگی مجردی همدمانی چون: سگ و گربه و...را بر می گزینند.

2- از خود بیگانگی و نوعی الیناسیون شخصیتی: به این معنا که سلبریتی ها را معمولا نمی توان در قالب خود واقعی آنان دید. رفتار، گفتار و پوشش آنان یاد آور الگویی بیگانه با فرهنگ خودی است. ایشان خود واقعی خویش را در پوشش و گفتار و حتی اعیاد و جشن ها و عزاداریهایشان را در قالب یک انسان غربی می بینند. ( جشن های والنتاین، کریسمس، روشن کردن شمع و همدردی با غربیها در حوادث مختلف غرب و...).

3- مهم‌ترین وجهى که یک سلبریتى باید آن را رعایت کند، دامن زدن به خواست و میل عمومى مردم است. سلبریتى باید خود را مدام عرضه کند تا با تکرار فراموش نشود. در این میان فضای مجازی این فرصت را به آنها می‌دهد تا هم رسانه ها وارد زندگى خصوصى آنها شوند و هم خودشان زندگى‌شان را به اشتراک بگذارند. : به همین دلیل است که دیده نشدن برای این افراد زوال هویت آنها است.

4- اتخاذ نوعی دو گانه زیستی - خانوادگی: به این معنا که نیاز به زندگی غربی و بودن در آن فضا چنان در اعماق وجودشان رخنه کرده است که یا به زعم خود تابعیت دو گانه کشور میدا و مقصد را توامان پذیرفته اند و حتی برای زایمان همسرانشان خود را سریعا به کشورهای غربی می رسانند ، یا اینکه خانواده در کشور غربی و سلبریتی مورد نظر در داخل کشور مانند :دستگاه چاپ اسکناس شبانه روز در حال کار و بازی است تا بتواند به نیاز خود و خانواده خارج نشین خویش به هر قیمتی پاسخ دهد . همین امر سبب می شود تا سلبریتی ها بیش از آنکه نماد هنر و فرهنگ اسلامی – ایرانی باشند بعضا در بزنگاه های سیاسی وسیله می شوند برای استحاله طلبان و غرب گرایان تا افکار عمومی را بنفع خود مالخود سازند.

در مجموع میتوان اینگونه نتیجه گرفت که سلبریتی ها کسانی هستند که خود واقعیشان را دوست ندارند در نتیجه نمی توانند بین خود و زندگی خانوادگی و اجتماعیشان نوعی همرنگی ایجاد کنند لذا الگو شدنشان می تواند شیرازه های زندگی گرم ایرانی را از هم فرو بپاشد.

رضا احمد‌زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها