کد خبر: ۵۰۳۴۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
وزیر تعاون در گفتگو با دانشجو تشریح کرد؛
عبدالملکی با بیان نکاتی نحوه تعامل عموم مردم با سامانه سوت زنی وزارت تعاون را توضیح داد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: زمینه و زیر ساخت مورد نیاز برای گزارشگری فساد را در محیطی کاملا امن برای مردم در سامانه "سوت زنی" ایجاد کرده‌ایم و این سامانه از روزهای اواسط اسفند ماه سال جاری کار خود را شروع کرد.

وی همچنین اضافه کرد: سامانه سوت زنی چند ویژگی دارد و مردم بدانند کهدضرورتی برای اینکه فرد گزارش دهنده فساد، خودش را معرفی کند وجود ندارد و از مهمترین ویژگی‌های سامانه "سوت‌زنی" این است که در حوزه حراست وزارتخانه قرار دارد و جز خود بنده و افراد مورد اعتمادم کسی به اطلاعات ثبت شده در آن‌ دسترسی ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به وبسایت اصلی وزارت تعاون و کلیک بر روی یک دکمه‌ای که نوشته سوت زنی به صورت درشت روی آن است، کنش‌های فسادآلود و فسادآمیز، تبانی، رشوه و یا هر نوع فساد دیگری را گزارش دهند.

عبدالملکی در ادامه یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های سامانه سوت زنی این است که امکان پیگیری را برای فرد گزارش دهنده فساد فراهم می‌سازد و در صورت تمایل به همکاری به عنوان گزارشگر حرفه‌ای می‌توانند این گزینه را در سامانه انتخاب کنند و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی همچنین اضافه کرد: پس از ثبت نام افراد برای گزارشگر حرفه‌ای فساد ، همکاران من با آن‌ها تماس می‌گیرند و پس از انجام مصاحبه اولیه و در صورت داشتن صلاحیت مورد نیاز کد فعالیت خود را دریافت کرده و نام آن‌ها به عنوان بازرس‌های ویژه وزارتخانه و همکار ثبت شده و در موارد مرتبط با فساد با ما همکاری سیستماتیک داشته باشند.

گفتنی است سامانه «سوت زنی» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعامل هر چه بهتر مردم و گزارش فساد مرتبط با این وزارتخانه راه اندازی شده است و مردم می‌توانند گزارش فساد پرسنل آن را در این سامانه ثبت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها