کد خبر: ۵۰۳۶۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شاید اینکه غذای سحری چی بخوریم دغدغۀ بسیاری باشد. در انتخاب غذای سحری باید دقت بیشتری شود، چرا که باید در طول روز برای شما انرژی فراهم کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، غذای سحری باید سبک، مقوی، خوشمزه باشد. در میان غذا‌های ایرانی، غذا‌های بسیاری وجود دارد که برای سحری مناسب است. اگر پختن غذای سحری برایتان سخت است می‌توانید شام را طوری بپزید که برای غذای سحری نیز اضافه بماند.

سحری چی درست کنم ؟
غذای مناسب سحری هم می‌تواند نانی باشد، هم برنجی. می‌توانید برای تنوع روز‌هایی را به هرکدام از این غذا‌ها اختصاص دهید.

غذا‌های سحری حتماً شامل پروتئین گیاهی (تنواع حبوبات و سویا) یا پروتئین حیوانی (انواع گوشت سفید و قرمز) باشند، کربوهیدرات (نان و برنج)، فیبر (میوه‌ها و سبزیجات)، لبنیات و چربی (روغن‌های مفید مانند روغن زیتون، روغن کنجد یا روغن کانولا) باشد.

نوشیدن مایعات گرم مانند چای کم‌رنگ، آب و آبمیوه نیز باید در برنامۀ غذای سحر گنجانده شود. برای رفع تشنگی می‌توانید آب را به همراه لیموی تازه همراه کنید تا در طول روز کمتر عطش باشید.

از خوردن غذا‌های آماده یا نیمه‌آماده مانند انواع فست فود و غذا‌های شور و سرخ شده و پر ادویه در ماه رمضان بپرهیزید، چرا که این غذا‌ها در طول روز شما را به شدت تشنه خواهند کرد.

نکاتی در مورد انتخاب غذای سحری
غذای سحری نباید حجم زیادی از وعدۀ اصلی باشد و بایدحتماً همراه دیگر گروه موادغذایی باشد.

غذای برنجی را همراه گروه کربوهیدرات مصرف نکنید.

مقداری سبوس برنج قاطی برنج در حال پخت کنید تا علاوه بر فیبر از ویتامین‌های بیشتری بهرمه‌مند شوید.

برنج را حتماً به صورت دمی (کته) بپزید.

حتی الامکان از برنج‌های هندی و بدون استاندارد استفاده نکنید.

اگر عادت به خوردن ته‌دیگ دارید، در ماه رمضان بهتر است این عادت را کنار بگذارید، چرا که هم چربی بیشتری وارد بدن کردید و هم به دلیل خشک بودن آن عمل گوارش به دلیل دریافت کم مایعات در طول روز به مشکل برمی‌خورد.

برنج را نه خشک بپزید و نه چرب. از روغن زیتون، کنجد یا کانولا استفاده کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها