کد خبر: ۵۰۴۲۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
بازیگر مطرح سینما و تلویزیون درباره فساد در سینمای ایران گفت: فساد چیزی نیست که یک ساعته یا یک روزه ایجاد شود.

فارس، جهانگیر الماسی درگفت و گو با خبرنگار همراهان نیوز درباره علل بروز فساد در سینما افزود: زمانی که انگیزه های تولید و مشارکت در حوزه های فرهنگ و هنر تغییر کند و فاقد پی جویی ارزش های معنوی و اخلاقی و اعتقادی شود خود به خود  به مسیری دیگری هدایت می شود ، اگر  مراد از حضور بازیگران و چهره ها در پرده سینما و صفحه تلویزیون به اصطلاح تاثیر فرهنگی نباشد، خود به خود به سمت  رنگ چشم و پستی و بلندی اندام  آنها میرود.

وی با اشاره به طرح مساله فساد اخلاقی در سینما تصریح کرد: واقعیت این است که نه فقط در سینما بلکه در کلیه صنوف کشورمان و در همه کشورهای دنیا فساد اخلاقی وجود دارد، اما هدف ما از طرح و این مسئله و آن هم به صورت رسانه ای چه می تواند باشد؟

اگر قصد مبارزه با فساد و برگرداندن فضای سلامت باشد روش هایی دیگری هم وجود دارد.

جهانگیر الماسی با اشاره بر بهترین روش چراغ خاموش است تصریح کرد: بهترین روش ها خاموش عمل کردن است به قول بچه های جبهه جنگ  و جبهه با چراغ خاموش حرکت کردن است ، چرا که خود صحبت پیرامون فساد و یا نمایش عینی صحنه ها و عکس و طرح این مباحث می تواند افزونگری کند.

این بازیگر مطرح سینما در ادامه با اشاره به طرح مساله فساد در سینما افزود: نظر من این بود که طرح این مسئله به صورت وسیع در رسانه ها تاثیر ناصوابی در سینمای ما می گذارد، به خصوص که چندین تا حذف مسئله متوجه کشورمان است؛ یکی موضوع مذاکرات ایران با 1+5 و دیگری تولیدات علمی کشور و سرمایه گذاری در صنایع مختلف در کشور صورت گرفته است حذف یکی از مهمترین عرصه ها هم همین سینمای ما است. شما باید قبول کنید ایران امروز فاصله نوری با همسایه های خود دراعتقاد و حقیقت فکری دارد. 

وی با اشاره به مخالفت با مطرح شدن این موضوعات تصریح کرد: من و همکاران خود مخالف طرح این مسئله بودم، زیرا محصولی که در نهایت درو می شد در پی این مساله بین رسانه ها گنگ  و آیا  فقط قصد تخریب مدیریت یک گروه را بود؟

وی اضافه کرد: مساله ای را که خانم صالحی عنوان کرده بودند در موردت هیه کننده تلویزیون بود و ربطی به سینما نداشت که برخی با تیترهای مختلف در مورد آن صحبت می کنند. جالب این جاست که من این اخبار را در وزارت ارشاد پی گیری کردم  ومطلع شدم که به صورت شخصی کسی شکایت نکرده ومن مطمئن هستم که این  حرکت ناصواب سیاسی است.

بازیگر پیشکسوت سینما افزود: آدم های سر شناس و سیاسی حاضر به چنین بازی های هدایتی نیستند، به خصوص بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به اتحاد و یک پارچگی در حوزه سینما و تصویر سازی فرهنگی در هنر سینما و تئاتر که در واقع احساس کردم که از این جماعت باید دفاع کرد.

وی افزود: با طرح فساد اخلاقی در سینما همه ی ارزش هایی که تا به الان توسط این عزیزان صورت گرفته فراموش می شود. متاسفانه نشریات برای فروش بیشتر در زندگی خصوصی هم وارد می شوند.

جهانگیر الماسی درادامه انتقادات خود به طرح مسئله فساد در سینما گفت: ما باید در پناه قانون حرکت کنیم  این همه نیروهای تحصیل کرده درزمینه فرهنگی داریم که درصد کمی از این نیروها را جذب می کنیم،  پس حضور نیروها قانون مند نیست و تحت روابط خصوصی است و معدود کسانی هستند که در کار خود حرفه ای هستند.

وی همچنین اشاره کرد: بایستی کمی از بی درو پیکر بودن فاصله گرفت و همینطور نظارت بر صنوف سینمای کشور بیشتر شود و باید انگیزها دوباره تعریف شود علت مشارکت در حوزه سینما باید مشخص شود که آیا برای صرفا درآمد بیشتر است یا خیر و اگر انگیزه‌ها را اصلاح کنیم اتفاق مثبتی درسینما می افتد.

بازیگر محبوب سینما در ادامه افزود: من همین جا از مسئولین و دولت و دو تا از همکاران خودم یعنی آقای احمد نجفی و سید ضیاء هاشمی که پیگیری این کارها را به عهده داشتند تشکر می‌کنم.

بخاطر این کمک های بی واسطه که به اهالی نیازمند سینمای کشور در همه صنوف در کارتهای عیدی با مبلغی، که سهم بچه‌های سینما قرار دادند.

این با زیگر سینما در پایان گفت: ما پیروان ولایت هستیم و پیروان مولا علی که حتی یک زنای در حال اتفاق بود چشمانش را میبندد که دید ن آن منظره و طرح آن قباحت دارد و کسی که مسئولیت پرداختن به این موضوع را دارد باید خودش صلاحیت داشته باشد و در مورد خودش هیچ شک و شبه ای وجود نداشته باشد و برای هر مسولیتی نباید بی‌پروایی و داد و بیداد کرد.

وی در خصوص فعالیت های هنری که در حال انجام آن است گفت:  الان فعلا در حال نگارش یک فیلم نامه هستم. البته آخرین کاری که داشتم برای 3 سال پیش است که فیلمی بود به نام مادرنور که جمعه گذشته از شبکه یک پخش شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها