کد خبر: ۵۰۵۹۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
در هفته ارتباطات و روابط عمومی انجام شد؛
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم گفت: پیگیری و اجرای 50 برنامه فرهنگی اجتماعی در کنار حضوری فعال در فضای مجازی از جمله فعالیتهای شاخص حوزه روابط عمومی این اداره کل در سال 1400 بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، " محمد تلخابی " در گفت و گویی به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد: هر سازمانی برای رسیدن به اهداف و حفظ پویایی و حیات خود نیازمند تعامل با مخاطبان درون و برون سازمان است و درک متقابل و تفاهم با مخاطبین ، نقش موثری در بهبود رویه ها و رفع نقاط ضعف و تقویت ارکان موثر آن مجموعه دارد.


به گفته وی سازمان تامین اجتماعی با گستره میلیونی مخاطبان آن، سازمانی توسعه گراست که می تواند با پویائی و تحرک ویژه ، نقش محوری در ارتباطات جامعه عظیم کارگری و کارفرمائی این مرز و بوم داشته باشد.


**وظایف اصلی روابط عمومی
این فعال حوزه روابط عمومی ، مخاطب شناسی، شناخت افکار عمومی، سنجش میزان انتشار پیام، سنجش بازتاب پیام، تدوین برنامه ای مرتبط و ارزیابی برنامه ها را از وظائف اصلی روابط عمومی می داند که در قالب فعالیتهای تبلیغاتی و نمایشگاهی، پژوهش و افکار سنجی، سمعی و بصری، ارتباطات رسانه ای، مدیریتی و آموزشی ، انتشاراتی، ارتباطات مردمی و کارهای ابتکاری و نوآورانه جلوه می یابند.


تلخابی گفت: یک برنامه روابط عمومی موثر و منطقی باید مبتنی بر اهداف روشن و دقیق باشد و مخاطب خاص خود را به درستی شناخته و شیوه ای ارائه نماید تا توجه وی را به خود جلب کند.


وی افزود: در اداره کل تامین اجتماعی استان قم نیز با تاکید بر نقش و اهمیت روابط عمومی در اطلاع رسانی و اطلاع یابی ، در سالهای اخیر تحولاتی بزرگ برای قرار دادن روابط عمومی در مسیر اصلی اش شکل گرفته است.


**روابط عمومی الکترونیک
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم با بیان این که ارتباطات رسانه ای، بزرگترین اثر را بر موفقیت یا شکست برنامه روابط عمومی دارند تصریح کرد: فضای جدید رسانه ای، تریبون های بیشتری برای ارتباطات در اختیار روابط عمومی ها قرار داده و می توان از آنها جهت تبلیغات هدفمند استفاده نمود.


وی ادامه داد: گذر از روابط عمومی ساده به الکترونیک و پس از آن روابط عمومی دیجیتال، آنلاین و سایبر سرفصل کاری ساختارهای پویا و به روز است.


تلخابی خاطرنشان ساخت: سهولت ، سرعت گرفتن و فراگیر شدن ارتباطات دلیل تمرکز بر این نوع فعالیت هاست و گامهای خوبی در این مسیر  برداشته شده است که می توان از به روز رسانی سیستم ندای تامین 1420 و ارتقاء آن به اداره ارتباط مردمی و خدمات نوین، به روز رسانی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری و حضور گسترده و هدفمند در فضای مجازی و بویژه پیام رسان های داخلی نام برد.


**تغییر رویه ها
وی گفت: در واحدهای روابط عمومی که فعالیت های روتین زیاد است نیاز به مستندسازی و ایجاد رویه های ثابت از اهمیت بسزائی برخوردار می باشد و در همین راستا با تشکیل بایگانی رایانه ای برای نخستین بار گامهای خوبی در مسیر تحقق این امر برداشته شده است.


*حضور فعال در اجرای طرح های سازمانی
تلخابی تاکید کرد: اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم به محض ابلاغ طرح های مصوب سازمانی از سوی مرکز با حضور در جلسات فنی و کاری ، مصوبات جلسات را با ریزبینی و نکته سنجی به نحو مطلوب پیگیری کرده است که طرح هایی مانند پرداخت متمرکز مستمری ها، بیمه اتباع خارجی، معاینات قبل از استخدام و خدمات الکترونیک و غیرحضوری در قالب طرح 3070  از جمله این طرح های ملی است.


وی افزود: تهیه و درج خبر در سایت اداره کل و ارسال آن به سایتهای خبری و خبرگزاری ها و نیز نشریات استانی، ارسال پیامک به گروه های هدف، تهیه و توزیع پوستر و بنر و پلاکارد به همراه اطلاع رسانی در فضای مجازی از جمله اقدامات در اجرای مطلوب طرح های سازمان می باشد.


*گسترش و تعمیق همکاری حرفه ای ، سازنده و هدایتگر با فعالان رسانه ای
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم اظهار کرد: در سال 1400 بیش از چهل هزار بار اخبار این اداره کل با محوریت اطلاع رسانی قوانین و مقررات در رسانه های گروهی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی در سطح استانی و ملی منتشر گردید.


وی گفت: حضور  مستمر در برنامه های زنده رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز قم در سال 1400 و تشریح قوانین ، مقررات و تعهدات مختلف سازمان تامین اجتماعی و همچنین پاسخگویی به سئوالات مردمی برای شنوندگان و بینندگان از جمله فعالیتهایی بود که با همکاری خوب مدیران رسانه ملی در استان قم انجام شد.


تلخابی ادامه داد: در راستای اجرای دغدغه دولت مردمی و خدمتگزار ، اداره روابط عمومی این اداره کل تمام قوانین ، بخشنامه ها و آیین نامه های مورد استفاده مخاطبان و شرکای اجتماعی خود را در قالب خبر تهیه و در برخی موارد هم با بازانتشار اخبار ، اطلاع رسانی نموده است.


وی گفت: تمام تعهدات و خدمات سازمان در بخش بیمه ای در قالب خبر و گزارش خبری اطلاع رسانی شده است.

*فعالیت های حوزه سایت اداره کل  WWW.QOM.TAMIN.IR
وی در خصوص فعالیتهای سایت اداره کل تامین اجتماعی قم افزود: با استعانت از خداوند متعال و همکاری تمام همکاران محترم ستادی و شعب تابعه، سایت این اداره کل توانست برای  نهمین سال پیاپی در بین بیش از 100 سایت استانی ادارات کل و مدیریت های درمان و بیمارستانهای ملکی سازمان در سراسر کشور به مقام نخست و کسب عنوان « پربازدیدترین » سایت استانی سازمان تامین اجتماعی برسد.


تلخابی ادامه داد: تعداد بازدید سایت این اداره کل در سال 1400 به رقم پنج میلیون و 498 هزار و 652 بار بازدید رسید که نسبت به سال 99 با رشدی معادل 42 درصد مواجه بوده است.


*فعالیت های حوزه فنی و حرفه ای
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی قم در خصوص فعالیتهای حوزه فنی و حرفه ای این واحد در سال 1400 گفت: پوشش خبری و تصویری 107 برنامه، نشست، جلسه و بازدید ، تهیه و چاپ 52 پلاکارد و بنر مناسبتی ، تهیه و توزیع  بیش از 231 هزار نسخه بروشور، تراکت و پمفلت اطلاع رسانی تعهدات و خدمات سازمان در شعب تابعه ، به روز رسانی تابلوهای دیجیتال اطلاع رسانی در شعب و بارگزاری تصاویر مراسم مختلف اداره کل در سایت استان از اقدامات انجام شده در این حوزه است.


*تولید و انتشار خبر
وی اظهار کرد: اداره روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل تامین اجتماعی قم در سال گذشته 312 خبر،گزارش و رپرتاژ از برنامه ها، مراسم، قوانین و آیین نامه های سازمان برای آگاهی مخاطبان تولید و منتشر کرد.
وی افزود: در این راستا با 14 خبرگزاری،10 سایت خبری تحلیلی، 7 نشریه مکتوب و صدا و سیمای مرکز استان قم تعامل ویژه و ارتباط دوسویه برقرار شد.


*استفاده حداکثری از توان فضای مجازی
تلخابی گفت: در سال گذشته بیش از 951 خبر کوتاه تهیه و با ارجاع لینکی در فضای مجازی منتشر شد که با استقبال گسترده مخاطبان و افزایش کاربران سایت اداره کل مواجه گردید.


*اطلاع رسانی پیامکی
وی اطلاع رسانی پیامکی را یک کار ابتکاری در حوزه روابط عمومی این اداره کل نام برد و تصریح کرد: در سال 1400 با به روز رسانی سیستم پنل پیامکی اداره کل در مجموع سه میلیون و 412 هزار و 590 پیامک در زمینه های مختلف اطلاع رسانی قوانین و مقررات و آگاهی رسانی به مخاطبان و گروههای هدف در خصوص اجرای طرح های مهم ارسال گردید.


وی گفت: اطلاع رسانی پیامکی در سال 1400 در مقایسه با سال پیش از آن بیش از 15 درصد رشد داشته است.

*پیگیری و پاسخگویی به درخواست های مردمی
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم گفت: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی در دستگاههای اجرایی پیگیری و پاسخ به درخواست مردم و مخاطبان  است.


وی افزود: در سال گذشته 684 مورد درخواست مردمی از طریق سایت اداره کل (120 مورد)، تماس تلفنی(458 مورد) و برقراری ارتباط با پنل پیامکی (106 مورد) به ثبت رسید.


تلخابی اظهار کرد: 62 درصد درخواست ها مربوط به امور فنی بیمه شدگان و با موضوعاتی درباره حق بیمه سربازی، بیمه قالی بافان، بیمه کارگران ساختمانی، بیمه رانندگان و ... بود.


وی ادامه داد: درخواست های مردمی مرتبط با حوزه امور مستمری بگیران 28 درصد مجموع درخواست ها را تشکیل می دهد که بیشتر آنها با موضوع بازنشستگی، مشاغل سخت و زیان آور، پرداخت به موقع مستمری و ... می باشد.


وی خاطرنشان کرد: 10 درصد درخواست های مردمی نیز به حوزه نامنویسی ارتباط داشت که عمده ترین آن بحث فرایند ادعای سابقه بود.


*بارگزاری آیات قرآن کریم
تلخابی در زمینه بارگزاری روزانه آیاتی از قرآن کریم در سیستم اتوماسیون کارکنان گفت: در سال 1400 در تمام روزهای کاری آیاتی از قرآن مجید به همراه تفسیر و معنی آیه در ابتدای وقت برای همکاران از طریق سیستم اتوماسیون ارسال شد که استقبال آنان را به دنبال داشت.


وی افزود: در این بخش 307 آیه در سیستم بارگزاری گردید که علاوه بر آن ، تمام آیات به همراه تفسیر و معنی در بخش بایگانی الکترونیک روابط عمومی موجود است.


*برگزاری برنامه ها و نشست ها
وی با بیان این که در سال 1400 بیش از 50 برنامه مختلف در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و فنی در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی اجرا گردید اظهار کرد: برنامه های هفته کارگر، هفته تامین اجتماعی ، انتخاب کارفرمای نمونه ، دوره های آموزشی برای شرکای اجتماعی، هفته دولت ، دهه فجر، مسابقات فرهنگی هنری ورزشی ، هفته دفاع مقدس ، انتخاب بازنشسته نمونه ، دوره آموزش تخصصی قرآن کریم ، نشست های تعاملی با شرکای اجتماعی ، شورای اداری ، شورای فرهنگی ، شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر ، کمیته عفاف و حجاب و ... از جمله مهم ترین برنامه های اجرا شده اداره کل در سال گذشته بود که با پیگیری و اجرای روابط عمومی به نحو مطلوبی برگزار شد.

*تهیه و انتشار جزوات آموزشی
تلخابی ادامه داد: در سال گذشته  30 جزوه آموزشی ویژه کارفرمایان و بیمه شدگان و مستمری بگیران تهیه و در بخش خدمات غیرحضوری سایت اداره کل تامین اجتماعی استان قم بمنظور استفاده و بهره برداری مخاطبان و شرکای اجتماعی بارگزاری گردید.

*تهیه  آیین نامه های فرهنگی
وی گفت: در سال 1400 برای نخستین بار آیین نامه اقامه نماز تهیه و به تصویب رسید.
وی تاکید کرد: تبیین اهداف و تعیین وظایف و سیاستهای کاری و نحوه برنامه ریزی و اجرای برنامه های حوزه مربوطه از جمله مسائل مطرح و پیش بینی شده در آیین نامه ها می باشد.


*تهیه  سی دی دانستنی های بیمه ای
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم تصریح کرد: برای نخستین بار، سی دی دانستنی های بیمه ای توسط این اداره کل  تهیه و منتشر گردید که در آن بیش از 1000 صفحه قوانین، مقررات، تعهدات و خدمات سازمان به همراه فایل پی دی اف بروشورهای اطلاع رسانی و مجموعه مطالب ویژه بیمه شدگان،کارفرمایان و مستمری بگیران بارگزاری شده است.


*تهیه و توزیع پکیج های فرهنگی اطلاع رسانی
وی ادامه داد: مجموعه ای از بروشورهای اطلاع رسانی سازمانی در قالب 2500 پکیج با پوشه برای توزیع بین مخاطبان در برنامه ها و نشست های عمومی درون سازمان و برون سازمانی آماده و توزیع گردید.


*مخاطبان بالقوه و بالفعل
تلخابی اظهار کرد: اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی قم در سال 1400 با برنامه ریزی و تعامل با مخاطبان توانست جایگاه خود در بین آنان را ارتقاء بخشد.


وی با بیان این که بازدید کنندگان سایت اداره کل مخاطبان بالفعل هستند گفت : بارگزاری روزانه اخبار و قوانین به همراه پاسخگویی به سئوالات مخاطبان حتی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل باعث شده تا مخاطبان اقبال بیشتری به اخبار و قوانین سازمان نشان دهند.


وی ادامه داد: در بخش فضای مجازی نیز روزانه بیش از 10000 نفر مخاطب بالفعل و  25000 مخاطب بالقوه مطالب تامین اجتماعی قم را پیگیری می کنند.

تلخابی افزود: در مجموع اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم روزانه در حدود 35 هزار مخاطب بالقوه و بالفعل را راهبری کرده و نیازهای اطلاع رسانی بیمه ای آنان را پاسخ می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها