کد خبر: ۵۰۷۳۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
کارشناس بسکتبال گفت: تغییر کادرفنی نوجوانان در آستانه مسابقات تاثیرگذار بود، چرا که سرمربی تیم ملی 4 سال تیم نداشت.
چرا نوجوانان ایران جهانی نشدند؟/ کارشناس بسکتبال: تغییر سرمربی در آستانه مسابقات تاثیرگذار بود

افشین رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایج  تیم ملی بسکتبال نوجوانان در قهرمانی آسیا و عدم صعود به جام‌جهانی اظهار داشت: در رده‌های پایه مثل نوجوانان نباید پشتوانه‌سازی و نتیجه‌گرایی را از یکدیگر جدا کنیم این دو کامل‌کننده هم هستند و نمی‌توان هر کدام را جدا کنیم. نتیجه انگیزه می‌آورد و سرمایه‌گذاری‌ها را بیشتر می‌کند و پشتوانه‌سازی هم برای آینده مهم است پس این دو لازم و ملزوم هم هستند.متأسفانه در کشور ما این دو عبارت هر دفعه دستمایه ضعف‌های دیگر می‌شود و نتوانستیم در این سال‌ها این دو مفهوم را با هم ترکیب کنیم.

وی ادامه داد:‌از شب گذشته چیزهایی می‌شنویم که نادیده گرفتن یکسری واقعیت‌های موجود است. ما هم دنبال این نیستیم که تیم فقط نتیجه بگیرد چون در این رده سنی هیجانات و احساسات در بازی غلبه می‌کند و همه این را می‌دانیم چون ما با انسان‌های زیر 16 سال سر و کار داریم که تابع احساسات هستند اما چیزی که باعث می‌شود این هیجانات و احساسات کم شود، به انتخاب‌ کادر فنی باز می‌گردد.این تیم در عرض یکسال سه مربی عوض کرده است پس با این شرایط بازیکن چطور باید خودش را با تفکرات سه مربی به روز کند.

کارشناس بسکتبال عنوان کرد:‌ بهرام رمضان مربی قبلی از آبان تا اسفند کنار تیم بود که مهمترین مرحله آماده‌سازی محسوب می‌شد و 11 تا 12 بازی در لیگ دسته اول انجام داده بود. در دو ماه مانده به مسابقات سرمربی تغییر کرد  اما برای تغییر رده سنی را هم باید مدنظر بگیریم. رفاقت که در این یکسال بین بچه‌ها رقم خورده بسیار مهم است و تغییراتی که انجام شد رؤیایی نبود و در مسابقات هم دیدیم.

 

وی گفت:‌محسن شاه‌علی آدم مسؤولیت‌پذیر و عاشق بسکتبال است و تلاشش را می‌کند اما او در 4 سال گذشته هیچ تیمی نداشته است همین که 4 سال تیم نداشته ذهنیت‌ها را تغییر می‌دهد البته مقصر او نیست و کسی که انتخابش کرده مقصر است. ما در دوره قبلی هم به نیوزیلند باختیم و به جام‌جهانی صعود نکردیم و همین از لحاظ روحی و روانی به ما ضربه زد.

رضاپور در پایان عنوان کرد: این را هم باید در نظر بگیریم در این دوره چین و چین‌تایپه حضور نداشتند و فرصت بسیار خوبی برای ما بود کمترین حق این تیم رفتن به جام‌جهانی بود و به نظرم حتی نوجوانان می‌توانستند فینالیست هم بشوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها