کد خبر: ۵۰۹۲۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۱ تير ۱۴۰۱
او جام‌جهانی قطر را به چشم نمی‌بیند!
برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی ایران بازتاب زیادی در رسانه‌های دنیا از جمله کشور کرواسی داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، روز گذشته جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال برگزار شد و در آن اعضا رای به برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی دادند و اکنون همه در انتظار انتخاب جانشین این سرمربی کروات هستند.

برکناری اسکوچیچ در رسانه‌های سایر کشورها نیز بازتاب زیادی داشت. وب سایت sportske کرواسی در مطلبی نوشت: کرواتی که ایران را به جام جهانی رساند، قبل از آغاز آن می رود و یک مربی کروات دیگری جانشین او می شود!؟ این تغییر هنوز صورت نگرفته است، اما گفته می شود (فدراسیون فوتبال ایران) به سرعت در حال جستجو برای یافتن جانشین این سرمربی کروات است.

خبرگزاری آلمان (DPA) با اشاره به این موضوع اعلام کرد دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات که تیم ملی ایران را به جام جهانی قطر رساند، پیش از جام جهانی از سمت مربیگری این تیم ملی آسیا کنار خواهد رفت.

 
 

بر اساس این خبر، اسکوچیچ 53 ساله هنوز برکنار نشده است اما سران فدراسیون فوتبال ایران به دنبال فردی هستند که هر چه زودتر جایگزین او شود.

در خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری های ایران دلیل کناره گیری اسکوچیچ که در سال 2020 سکان هدایت تیم ملی را برعهده داشت، ذکر نشده است اما از نامزدهای احتمالی برای جانشینی وی نام برده شده است.

اولین نفری که باید به آن اشاره کرد، برانکو ایوانکوویچ سرمربی کنونی تیم ملی عمان است که در فاصله سال‌های 2002 تا 2006 هدایت ایرانی‌ها را برعهده داشت و در جام جهانی آلمان که ایران از مرحله گروهی فراتر نرفته بود، کار خود را به پایان رساند. رسانه‌های ایرانی می گویند ایوانکوویچ تنها مربی خارجی است که سران فدراسیون فوتبال او را کاندیدای پست سرمربیگری تیم ملی می دانند و آماده مذاکره با او هستند. از امیر قلعه نویی و جواد نکونام به عنوان دیگر گزینه‌ها نام برده می شود.

وب سایت uchazh کرواسی نیز این خبر را پوشش داد و نوشت: ایران دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی را پنج ماه قبل از آغاز جام جهانی قطر برکنار کرد.

خبرگزاری‌های رسمی ایران اعلام کردند که فدراسیون فوتبال روز دوشنبه دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات را در فاصله کمتر از 5 ماه تا آغاز جام جهانی 2022 برکنار کرد.

ایران برای سومین بار متوالی به جام جهانی می رود. آنها در دو دوره قبلی از مرحله گروهی صعود نکردند. ایران امسال در گروه B جام جهانی قطر با انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است.

اسکوچیچ 53 ساله در اوایل فوریه به جای مارک ویلموتس بلژیکی که پس از دو شکست متوالی از کار برکنار شد، هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت. سرمربی کروات تا آن زمان سرمربی صنعت نفت، باشگاهی از جنوب غرب ایران بود که فصل گذشته در رده هفتم لیگ برتر قرار گرفت.

او اولین بازیکن کرواسی بود که در خارج از کشور بازی کرد (در آن زمان که به یوگسلاوی تعلق داشت). او با مربیگری در تیم‌هایی در کویت، عربستان سعودی و ایران وارد عرصه مربیگری شد. او در سال 2020 این سمت را بر عهده گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها