کد خبر: ۵۰۹۷۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۶ تير ۱۴۰۱
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز پارلمان به ایراد تذکرهای شفاهی خود پرداختند.
تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ مشکلات بازنشستگان ساماندهی شود

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز چهارشنبه (26 تیر) پارلمان به ایراد تذکرهای شفاهی خود پرداختند که در ادامه به مهم‌ترین مسائل مورد اشاره توسط ایشان پرداخته ایم.

خلیل بهروزی فرنماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک عید غدیر خم گفت: غدیر وصل زنجیره نبوت و امامت بوده و بر همگان مبارک باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه های حیاتی کشور محسوب می شود، اما مدت مدیدی است که با سرپرست اداره می شود، چرا نسبت به این امر مهم تصمیم جدی گرفته نمی شود؟ با وجود اینکه این وزارتخانه با دو سوم از جمعیت کشور سروکار دارد، اما امروز تحرکی در این وزارتخانه مشاهده نمی شود.انتظار می رود که هر چه سریعتر رئیس جمهور فردی که توانایی اداره این وزارتخانه را دارد، به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند.

وی افزود: چرا دولت درخصوص مصوبه شورای عالی کار و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی درخصوص بازنشستگان اقدامی نمی کند؟ قشر عظیمی که وضعیت معیشتی بسیار نامطلوبی دارند و باید نسبت به این موضوع هر چه سریعتر اقدام عملی صورت گیرد.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک عید غدیر خم در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهورگفت: براساس اصل 3 قانون اساسی ایجاد اشتغال جزو وظایف اساسی نظام محسوب می شود که جنابعالی قسم یاد کرده اید بسترهای ایجاد اشتغال را فراهم کنید. نرخ بالای بیکاری در استان مازندران ناشی از عدم توجه دولت ها به سرمایه گذاری در این منطقه است.

نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار داریم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید، اصول اساسی این سیاست، مردمی کردن اقتصاد است، رفع موانع از بخش خصوصی و اعتماد به آنها برای رفع مشکلات اقتصادی و سرمایه گذاری که اجرای این سیاست ها جزو دغدغه های مقام معظم رهبری است، لذا انتظار داریم قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است را به درستی اجرایی کنید و همانند دوران دفاع مقدس قواعد و ضوابط دوران جنگ را برای حل مشکلات و جذب سرمایه گذاری در دستور کار قرار دهید.

معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر شفاهی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بیشتر برای مناطق آزاد وقت بگذارید. با وجود تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در تاریخ 2/3/1400 هنوز آیین‌نامه اجرایی بند (الف) ماده (10) این قانون از سوی وزارتخانه تدوین و اعلام نشده است در حالی که طبق گزارش‌های عملکردی دو منطقه آزاد ارس و کیش می‌توانند مشمول معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در صورت اجرای قانون شوند و به تبع آن سایر مناطق آزاد تشویق به ایجاد زیرساخت‌های مشمول معافیت از مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: هنوز واردکننده‌های کشنده‌های سنگین مشکلشان حل نشده و بسیاری از راننده‌ها تمام دارایی خود را بر روی این مسئله سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دچار سختی در تأمین معیشت روزانه خود شده‌اند؛ آقای قاسمی سریعا نسبت به واردات کشنده‌های سنگین اقدام نمایید هر چند می‌دانم که سرعت در انجام امور برای شما با توجه به سایر عملکردهایتان بسیار سخت است.

وی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: متأسفانه در تدوین اجرای قانون رتبه‌بندی انحرافاتی از قانون مجلس دیده می‌شود که باید اصلاح شود. اجرای قانون رتبه‌بندی از تاریخ مصوب مجلس برای تمامی معلمان باید اجرا شود.

پاشایی بهرام در ادامه افزود: آقای رئیس جمهور شما به مردم قول دادید که قیمت دارو افزایش پیدا نکند اما در عمل روند صعودی قیمت دارو و تجهیزات پزشکی را شاهد هستیم لذا درخواست می‌کنم شخصا به این موضوع ورود کنید و قیمت دارو را کنترل کنید چرا که وزارت بهداشت ضعیف عمل می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تبریک روز بهزیستی از دولت خواست که قوانین خوبی که در حمایت از معلولان و سالمندان مصوب شده را اجرایی کند.

محمد علی محسنی بندپی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس نیز در تذکری شفاهی با بیان اینکه مهم‌ترین منبع توسعه هر کشور به توسعه نیروی انسانی آن ها وابسته است، گفت: کارشناسان معتقدند تا 70 درصد توسعه به نیروی انسانی وابسته است و تنها 30 درصد به نقش سایر منابع بستگی دارد لذا بر همین مبنا جذب نخبگان در دستورکار بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه قرار گرفته است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس افزود: آمار خروج اعضای هیات علمی دانشگاه ها و تحصیلکردگان در کشور به ویژه در 2 سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته و این آمار برای حال و آینده کشور نگران کننده است لذا از وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و سایر وزارتخانه ها درخواست دارم که با قید دوفوریت نسبت به تشکیل کمیته ای جهت بررسی اموال و علل خروج نخبگان اقدام کنند تا بتوانیم پیشگیری لازم را انجام دهیم.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه درمجلس شورای اسلامی نیز طی تذکری خطاب به رئیس جمهور، اظهار داشت: مشکلات بازنشستگان افزایش یافته و لازم است حقوق آن ها اصلاح شود و هرچه سریع تر ساماندهی شود.

نماینده مردم میانه در مجلس در تذکر دیگری با انتقاد از نوع نامگذاری خودروها توسط خودروسازان داخلی، گفت: اسامی که روی خودروها گذاشته می شود مطابق با فرهنگ ایرانی نیست و به نام های خارجی شبیه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها