کد خبر: ۵۱۰۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۷     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

مجموعه مستند « ماهواره » با هدف بررسي تاثيرات ماهواره و رسانه‌هاي خارجي هر شب از شبكه مستند سيما پخش مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اين مستند سعي دارد با نگاهي محققانه به آسيب ها و تاثيرات مثبت و منفي وجود ماهواره ها و برنامه هايشان بر فرهنگ عمومي ملت ها اشاره كند و نقش عوارض اين پديده نوين چون خشونت و سكس را بر جامعه و بخصوص كودكان و محيط هاي فرهنگي متفاوت از غرب مورد بررسي قرار دهد. و اهداف و نيت هاي واقعي برنامه سازان مختلف را در جامعه جهاني موشكافي كند.
 
علاقمندان مي توانند « ماهواره» را هر روز ساعت 22 از شبكه مستند سيما ببينند.
 
***
 
فيلم مستند «بانوي مبارز» با موضوع زندگي مرضيه حديدچي (دباغ)، از مبارزان انقلاب اسلامي كه جمعه گذشته از شبکه مستند پخش شده بود به دليل استقبال زياد مخاطبان چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از اين شبكه بازپخش مي شود.
 
فیلم مستند «بانوی مبارز» به کارگردانی «پناه بر خدا رضایی» که سال گذشته توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید گشته ، در گونه موضوعي «مستند- پُرتره» پيرامون زندگي مرضيه حديدچي (دباغ) يکي از زنان مبارز ايران و از چهره هاي شناخته شده انقلاب اسلامي است که پیش از اين در جشنواره حقيقت و سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمايش درآمده بود.
 
علاقمندان مي توانند اين مستند جذاب را چهارشنبه ، 6 ارديبهشت ، ساعت 16 و به مدت 90 دقيقه از شبكه مستند سيما ببينند.
 
***
 
مجموعه مستند "حیات آبی خلیج فارس" به نویسندگی و کارگردانی سعید ابوطالب هر روز ساعت 18 به روي آنتن شبكه مستند سيما مي رود.
 
"حیات آبی خلیج فارس" (The Marine Life of the Persian Golf) در قالب ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای كه به زبان انگليسي در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ تولید شده ، به بررسی حیات آبی همه سواحل ایران اعم از جانوری و گیاهی و نوع سواحل پرداخته و به اندازه ای وسیع و جامع است که از آن می توان به عنوان اطلس حیات جانوری خلیج فارس نام برد.
 
در این مجموعه مستند تمامی بسترهای عمده خلیج فارس اعم از صخره ای، ماسه ای، مرجانی و گونه های مختلف جانوری از جمله مارماهی ها، پیکاسوها، اسیدی ها و ماهی های بادکنکی مورد مطالعه قرار می گیرند و همچنین کلیه سواحل جنوب غربی تا جنوب شرقی ایران در کنار خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفته اند که گستره ای از تنب کوچک و بزرگ تا ابوفارو،کیش،سیری، خارک، هرمز، قشم، لارک و هنگام را تشکیل می دهند.
 
از جمله دیگر ویژگی های این مستند می توان به این نکته که تمامی سکانس های مجموعه به جز چند سکانس معدود، همگی در زیر آب و عمق ۲۰ تا ۲۵ متری تصویربرداری شده اند نیز اشاره کرد. تحقیق درباره این مجموعه به وسیله گروهی از استادان دانشگاه تهران انجام شده است که سرپرستی آن بر عهده دکتر علیرضا ساری عضو هيئت علمي گروه زيست شناسي دانشکده علوم دانشگاه تهران بوده است.
 
دیگر عوامل تولید این برنامه عبارتند از: تهیه کننده: رحیم نظری ، کارگردان، نويسنده و فيلمبرداري زيرآب سعيد ابوطالب، مدیریت تولید: محمد ناصر پور صالحی، دستیار تولید: سجاد آقایی، دستیار تهیه: علی محمد ذوالفقاری، تیم غواصی: خداداد سوري، سيد جعفر صابری، حسن ابراهيمي، ميرزائي، نرگسي، مقدم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
ممنون از اطلاع رسانی تون.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها