کد خبر: ۵۱۰۳۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
وزیر نفت سوریه در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه تاکید کرد که کشورش با شرکت‌های دوست در ایران و روسیه قراردادهای تجاری در حوزه انرژی خواهد داشت.
وزیر نفت سوریه:با شرکت های با تجربه ایرانی در صنعت نفت و گاز همکاری می کنیم

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، فعالیت های سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و انرژی سوریه با نام «سرپترو ۲۰۲۲» با مشارکت بیش از ۶۰ شرکت داخلی و بین المللی متخصص در صنایع نفت، عملیات اکتشاف، مطالعات و مشاوره از روز جمعه در محل شهر نمایشگاهی دمشق راه اندازی شده و تا فردا دوشنبه ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) این نمایشگاه توسط مهندس بسام طعمه، وزیر نفت و منابع معدنی افتتاح شد و با هدف کمک به سرمایه گذاران در تعیین نیازهای آتی پروژه‌های نفتی در سوریه، ایجاد طر‌ های استراتژیک و طرح‌های جامع برای بخش نفت و انرژی و ایجاد فرصتی برای سرمایه گذاران و علاقمندان برای تبادل تجربیات و اطلاعات و ایده هایی که به برجسته سازی آینده بخش انرژی کمک می کند، برگزار شد.

بسام طعمه، وزیر نفت سوریه در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌و گوی اختصاصی با پایگاه خبری «العهد» میزان مشارکت شرکت‌های دوست به ویژه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را در سطحی عالی خواند و گفت: در این نمایشگاه تمرکز بر خدمات با کیفیت نفتی است و در آن فناوری‌های پیشرفته برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و همچنین انرژی‌های جایگزین یا انرژی‌های تجدیدپذیر بخش وسیعی از نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

وی  ابراز امیدواری کرد که در دوره کنونی نمایشگاه نفت و گاز سوریه بین شرکت‌های بخش خصوصی از کشورهای دوست شرکت کننده در این نمایشگاه توافقاتی صورت گیرد و انشاءالله در آینده بین دو طرف قراردادهای کاری و روابط تجاری منعقد شود.

طعمه درباره خلا شرکت‌های خارجی در عرصه نفت سوریه گفت: دوستان ما در روسیه و ایران گزینه‌های جایگزین را قرار دادند و در این صنعت تجربه طولانی دارند. ما به شرکت‌های دوست در جمهوری اسلامی ایران و روسیه اتکا داریم و گزینه‌های جایگزین را یافته‌ایم و بالاخره چاره‌ای جز این نیست و انجام کاری بهتر از انجام ندادن آن است، به این معنی که اگر توربین یا کمپرسور ما آنقدر کارآمد نیست، آیا تامین آن از منبع شرقی نادرست است؟ پاسخ، منفی است، زیرا شرکت‌های فنی دوست هستند که تجربه و توانایی فنی دارند و ما در این زمینه با آنها همکاری خواهیم کرد.

سفیر ایران: آماده همکاری با سوریه در حوزه نفت هستیم

مهدی سبحانی، سفیر ایران در دمشق هم که مهندس طعمه را در بازدید از نمایشگاه همراهی می‌کرد در گفت‌وگو با العهد گفت: 15 درصد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از شرکت‌های ایرانی هستند و شرکت‌های بزرگی از ایران در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، مثلاً یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات پتروشیمی ما که محصولات خود را به هشتاد کشور در سراسر جهان  صادر می‌کند، در این نمایشگاه حضور دارد.

سفیر ایران افزود :جمهوری اسلامی ایران در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و تامین نفت تجربیات زیادی دارد و در این زمینه‌ها قوی است و آماده همکاری با جمهوری عربی سوریه در این زمینه است.

نمایشگاه، نماد مقاومت

مدیرکل گروه بین‌الملل مشهدانی، برگزارکننده این دوره از نمایشگاه نفت دمشق کرد: مردم سوریه امروز نمایشگاه نفت، گاز و انرژی را قطعا در چارچوب مقاومت و پایداری برگزار می‌کنند آن هم در برابر همه دشمنانی که تلاش کردند سوریه و مقاومت آن را تضعیف کنند.

وی افزود: پس از ده سال جنگ نظامی امروز ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که ما را مجبور به مقاومت و سازماندهی رویدادها و فعالیت ها می‌کند تا این بخش که تمام جنگ علیه آن و علیه ثروت های نفتی و معدنی سوریه بود باقی بماند.

 مشهدی تاکید کرد: این نمایشگاه پیامی به تمام جهان است که سوری‌ها همچنان از صنایع نفت و معادن خود دفاع می‌کنند و مشتاقند از فناوری‌های بین المللی که به کشف نفت و گاز آنها کمک می‌کند، بهره ببرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها