کد خبر: ۵۱۰۶۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۴     ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها یا همان ضمانت وام با عنوان «ستاره» امروز در سازمان بورس برگزار شد. قرار است سهام و در آینده سیم‌کارت وثیقه وام شوند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از آخرین خبر/طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها یا همان ضمانت وام با عنوان «ستاره» امروز در سازمان بورس برگزار شد. قرار است سهام و در آینده سیم‌کارت وثیقه وام شوند.

امروز چهارشنبه پنجم مرداد ماه طرح رونمایی از توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها با حضور دادستان کل کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون راهبردی قوه قضائیه و مدیران بانک‌های ملی، رسالت، مهر ایران در سازمان بورس برگزار شد. قرار است سهام و در آینده سیم‌کارت وثیقه وام شوند.

دادستان کل کشور از امکان توثیق "سهام" برای جلوگیری شدن از بازداشت متهمان خبر داد.
به گزارش  ایسنا، محمدجعفر منتظری  با تاکید بر اینکه یکی از اصول مهم در سند تحول قضایی استفاده از فناوری‌های هوشمند و به روز است، اظهار کرد: هرچه این امکان بیشتر فراهم‌شود برای مردم و دستگاه قضا بهتر است و انتظار داریم دولت و مجلس در حوزه گسترش این موضوع مساعدت کنند.

وی ادامه داد: افراد به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند و باید یک ضمانت قابل دسترس داشته باشند تا فرایند به حکم نهایی منتهی شود که گاهی زمان‌بر است. در این میان گاهی فردی که می‌خواهد وثیقه تهیه کند با مشکل موجه می‌شود. از طرف دیگر قاضی به دلایل قانونی نمی‌تواند حکم ازادی فرد را صادر کند. بنابراین ممکن است فرد بی‌گناه زندانی شود.

دادستان کل کشور افزود: امکان توثیق سهام از بازداشت افرادی که ضرورت ندارد جلوگیری می‌کند. البته باید درمورد نوسانات قیمت سهام، کار کارشناسی صورت بگیرد و زمانی‌که به نتیجه رسید اعلام می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه ستاره و برداشتن نخستین گام برای راه اندازی سیستم توثیق سهام اظهار کرد: هر چند که در حال حاضر تنها سه بانک توانایی ارائه تسهیلات از طریق توثیق سهام را دارند، اما در ماه‌های آینده کل شبکه بانکی کشور از طریق این سامانه می‌توانند خدمات پرداخت تسهیلات را به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: سیم‌کارت، طلا، خودرو و دیگر دارایی‌ها در آینده نزدیک می‌توانند با اضافه شدن به این سامانه، اعتبار شخص را برای وثیقه‌گذاری و همچنین اعتبار سنجی بالا ببرند. در این صورت به شکل واقعی از کار مردم گره‌گشایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این مراسم رئیس سازمان بورس گفت: اگر سهامدار در بازار سرمایه نیاز به پول نقد داشت راهی جز فروش سهام نبود، اما اکنون می‌توانند از آن سهام استفاده و وام دریافت کنند. سهام در وثیقه بانک قرار می‌گیرد و بعد از تسویه در اختیار خود افراد قرار می‌گیرد.
مجید عشقی  گفت: سامانه توثیق هوشمند دسترسی و ارتباط با دستگاه قضایی دارد که می تواند بسیاری از کارها را بدون کاغذ بازی سهل کند و فرآیند چند روزه در کسری از ثانیه انجام خواهد شد. یکی از برنامه های سازمان بورس این است که خدمات وسیع بازار سرمایه به صورت الکترونیک در اختیار مردم قرار گیرد. پرداخت سود سهام سهامداران از طریق سجام به صورت غیر حضوری و مورد بعد نیز بحث توثیق هوشمند سهام بود که امروز رسمی از این سامانه می توان استفاده کرد.

او گفت: یکی از موارد این سامانه دسترسی و ارتباط آن با دستگاه قضایی است که می تواند بسیاری از کارها را بدون کاغذ بازی سهل کند و فرآیند چند روزه در کسری از ثانیه انجام خواهد شد. اکنون در فاز اول از توثیق سهام استفاده خواهد شد اما در آینده گواهی سپرده سکه، اوراق بدهی، یونیت های صندوق سرمایه گذاری نیز در لیست وثیقه قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها