کد خبر: ۵۱۰۹۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
محمود زاده مطرح کرد؛
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: کیفیت مدارس غیر دولتی به افزایش کیفیت نظام آموزشی منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: مدارس غیر دولتی به سهم خود در آموزش و پرورش حضور دارند و به لحاظ کمی و کیفی هم مورد تأیید مسئولان وزارت آموزش و پرورش هستند.

محمودزاده افزود: فکر نکنیم اگر فتیله مدارس غیر دولتی را پایین بکشیم و آنان را تضعیف کنیم به مدارس دولتی کمکی می‌کنیم؛ ما جز این که استعدادهای خود را تضعیف کنیم هیچ نتیجه دیگری با تضعیف مدارس غیر دولتی نمی‌بینیم. همه کسانی که در رسانه‌ها و مطبوعات این نقش را دارند و نگاه تقابل با مدارس غیر دولتی را ایجاد می‌کنند باید در نظر داشته باشند که افزایش کیفیت مدارس غیر دولتی به افزایش کیفیت نظام آموزشی منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی مانند مدارس عادی انجام می‌شود و اصراری به انتخاب یک رشته خاص برای دانش آموزان نیست گفت: این احتمال وجود دارد که آن توجهی که به توازن دانش آموزان در رشته‌های مختلف در مدارس دولتی وجود دارد در برخی مدارس غیر دولتی وجود نداشته‌باشد.

محمودزاده با بیان اینکه هیچ گونه شکایتی مبنی بر اخذ شهریه اضافی نداشتیم گفت: امسال تصمیمات گرفته شده در زمینه شهریه‌ها با هماهنگی کامل با موسسین مدارس غیر دولتی بوده است و مؤسسین هم بر تعیین شهریه مناسب معتقد بودند؛ تا به امروز هم گزارشی در مورد اخذ شهریه اضافی نداشته‌ایم.

رئیس مدارس غیر دولتی با بیان اینکه تاکنون دو هزار گزارش به سامانه مدارس غیردولتی ارسال شده است؛ گفت: هیچ یک از این گزارشات و شکایات در مورد شهریه بالاتر از نرخ مصوب نبوده است. اجبار برخی مدارس به ثبت نام در دوره‌های فوق برنامه، کیفیت ضعیف برخی معلمان در برخی مدارس غیردولتی، ثبت‌نام بیش از ظرفیت مدرسه و نارضایتی بابت امور فوق برنامه و فرهنگی از جمله شکایات مطرح شده در سامانه بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها