کد خبر: ۵۱۱۱۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای همبستگی خود را با کشورمان به سبب سیل در مناطقی از کشور عزیزمان ابراز داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، سوریه همبستگی خود را با ایران در پی سیل در کشورمان و جان باختن و مفقود شدن شماری از شهروندان ایرانی  اعلام و تاکید کرد دولت و ملت ایران توانایی غلبه بر این مصیبت دردناک را دارند.

به گزارش  سانا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دولت سوریه همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران درخصوص سیل در بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور که منجر به خسارت جانی و مادی شد، اعلام می‌کند.

وزارت خارجه سوریه ضمن تسلیت این مصیبت به دولت و ملت ایران و به خانواده جان باختگان، نسبت به شفای عاجل مجروحان و پیدا شدن مفقودان ابراز امیدواری کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که دولت سوریه اطمینان کامل دارد دولت و ملت ایران توانایی عبور از این مصیبت دردناک را خواهند داشت.

یادآور می شود که در پی سیل اخیر شماری از هموطنانمان جان باختند و برخی دیگر مفقود شدند. بارش های سیل آسا و در پی آن جاری شدن سیلاب هنوز در برخی مناطق از ایران ادامه دارد.

عراق و سوریه روی ریل همکاری و تقویت روابط

«حسن ناظم»، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق در دمشق با «حسین عرنوس»، نخست وزیر سوریه دیدار و درباره تقویت روابط بین دو کشور در زمینه فرهنگی، گردشگری و آثار باستانی رایزنی کردند.

دو طرف به بررسی تقویت روابط فیمابین در زمینه فرهنگی، گردشگری و آثار باستانی و همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق آثار باستانی عراق و هماهنگی با طرف‌های دیگر و تلاش برای بازپسگیری آثار باستانی قاچاق شده و حفاظت و صیانت از آن پرداختند.

وزیر فرهنگ عراق گفت: ما امروز در دمشق این شهر کهن هستیم، در کشور باستانی که از دیرباز میزبان عراقی‌ها بوده و اشتراکات و پیوندهای اجتماعی، فرهنگی و تاریخی بین دو کشور است.

وی افزود: در دیدار با وزیر فرهنگ و وزیر گردشگری سوریه تلاش کردیم، شراکت فرهنگی و در زمینه آثار باستانی را تقویت کنیم و در جهت طرح های مشترک در این دو زمینه حیاتی بین دو کشور بکوشیم.

به گفته وزیر فرهنگ عراق، تمرکز مذاکرات او با وزرای فرهنگ و گردشگری سوریه بر آثار باستانی و گردشگری بود.

ناظم اشاره کرد که دو کشور در جهت بازپسگیری آثار باستانی و صیانت و حفظ آن طی مرحله آتی همکاری خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها