کد خبر: ۵۱۲۱۷
زمان انتشار: ۲۱:۳۷     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با هشدار نسبت به برنامه‌های سه ضلع مثلث فتنه برای برهم زدن آرامش و امنیت عراق تصریح کرد که عربستان سعودی، قطر و ترکیه سعی دارند به هر قیمتی که شده طرح‌های آتش افروزانه‌ای را به منظور ایجاد جنگ قومی و مذهبی در عراق عملی سازند.

سید "محمد صادق الحسینی" کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس درباره خبر روزنامه ایندیپندنت مبنی بر پیشنهاد امیر قطر به طارق الهاشمی برای رهبری گروه‌های تروریستی و مسلح متشکل از فدائیان صدام در عراق، مواضع قاطع و هوشمندانه بغداد در اجلاس اخیر اتحاد عرب در این کشور را باعث توطئه‌ چینی دوحه علیه عراق خواند زیرا اجلاس مذکور دسیسه‌های سعودی و قطری ضد سوریه را نقش بر آب کرد.

وی با هشدار نسبت به برنامه‌های سه ضلع مثلث فتنه برای برهم زدن آرامش و امنیت عراق تصریح کرد که عربستان سعودی، قطر و ترکیه سعی دارند به هر قیمتی که شده طرح‌های آتش افروزانه‌ای را به منظور ایجاد جنگ قومی و مذهبی در عراق عملی سازند.

الحسینی از برنامه‌های این سه ضلع مثلث فتنه برای بکار گیری افرادی از جمله طارق الهاشمی و حارث الضاری و... برای ایجاد ناامنی در عراق سخن گفت و افزود: در این فتنه قطر با پول و اموال، ترکیه با موقعیت و مکان و عربستان سعودی با ایدئولوژی خود که وهابیت است، برای ایجاد فتنه‌ در عراق فعالیت دارند.

وی علت افزایش حملات سعودی به عراق را در دستور مستقیم شخص پادشاه ریاض دانست و  گفت: پادشاه سعودی متوجه شده که شاهزادگان رقیبش در عراق سهم بیشتر دارند و در همگرایی با آمریکایی‌ها گوی سبقت را از وی ربوده‌اند و لذا قصد کرد که دخالت بیشتری در بغداد داشته باشد.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با بیان اینکه قطر نمی‌داند با دلارهای نفتی خود چه کار کند، تاکید کرد که دوحه برای اینکه از سعودی‌ها عقب نماند، حمایت مالی از تروریست‌های عراق را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به مذاکرات مخفیانه نماینده امیر قطر با طارق الهاشمی در ترکیه برای برهم زدن آرامش و امنیت عراق، از سیاست نوعثمانیسم اردوغانی برای مقابله با پیروان اهل بیت (ع) از طریق توطئه "قوس سنی در مقابل هلال شیعی" هشدار داد و افزود: مطمئن باشید که اضلاع سه‌گانه مثلث فتنه در روزهای آتی برخی از طرح‌های ددمنشانه خود علیه عراق را اجرا می‌کنند.

این کارشناس مسائل منطقه علت خشم و ناراحتی قطر، ‌عربستان و ترکیه از نوری المالکی نخست وزیر عراق را افتادن زعامت و رهبری اجلاس اتحادیه عرب به دست نوری المالکی به عنوان شیعه هم پیمان ایران خواند و تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ بود که رهبری نشست اتحادیه عرب به یک شیعی می‌رسید.

وی با اشاره به مواضع اخیر مداخله جویانه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در امور داخلی عراق و انتقاد از سیاست‌های نوری المالکی،‌گفت:  به نظر می‌رسد که آنکارا برنامه‌ها و طرح‌های بزرگی برای ایجاد ناامنی در عراق دارد.

صادق الحسینی بدر پاسخ به سئوالی درباره دلایل تغییر موضع اردوغان که خود را مدافع قضایای امت اسلامی  می دانست به عامل فتنه برای ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی گفت: اردوغان از همان ابتدا نیز مدافع امت اسلام نبود بلکه برای رسیدن اهدافش آن رویکرد را به ظاهر در پیش گرفته بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها