کد خبر: ۵۱۲۸۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
نه مصدوم باشد، نه دور از تمرین
پس از قرارگیری شرزود تمیروف در لیست مازاد، حالا پرسپولیس پروژه جذب مهاجم دوم را پیش می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری  598 به نقل از "ورزش سه"، هرروز شایعات و اخباری در مورد مذاکره برای جذب شیخ دیاباته و حالا کاوه رضایی در فضای رسانه‌ای پرسپولیس منتشر می‌شود و حتی در این بین ضرب‌الاجل‌هایی نیز تعیین و به پایان رسیده  اما هنوز اتفاق خاصی در مورد این دو بازیکن رخ نداده است.

حتی اگر پرسپولیس همین امروز مهاجم موردنظرش را جذب کند، روند تست پزشکی، صدور آی تی سی و کارت بازی تا حدی طول می‌کشد که او به بازی هفته چهارم برابر صنعت نفت نرسد و از هفته پنجم در دسترس یحیی گل‌محمدی قرار بگیرد؛ به عبارتی این مهاجم حداقل چهار بازی از این فصل را از دست می‌دهد و برای دیدار هفته پنجم نیز به صورت طبیعی دور از ترکیب اصلی خواهد بود.

این البته وضعیت استاندارد خرید مهاجمی است که شرایط بازی داشته باشد و در غیر این‌صورت یحیی ابتدا باید یک مینی‌کمپ بدنسازی برنامه‌ریزی کند و ابتدا مهاجمش را از پیش فصل بگذارد و سپس به فرم بازی برساند؛ نظیر آنچه برای لوکادیا پیش آمد و او حتی پس از دو هفته تمرین بدنسازی و تاکتیکی با پرسپولیس، هنوز نتوانسته به فرم مدنظر نزدیک شود و در بازی با آلومینیوم، این ادعا از یک گمانه‌زنی به حقیقت انکارناپذیر تبدیل شد.

پرسپولیس که از نخستین روز پس از پایان لیگ بیست و یکم به دنبال خرید مهاجم بود تا در شروع فصل مشکلی از این بابت نداشته باشد، حالا مهاجم خارجی ناآماده‌ای را در فهرست خود می‌بیند که سه هفته ابتدایی را پشت سر گذاشته و پرسپولیس نیز در غیاب مهاجمی سرحال، فصل را با یک گل زده از سوی هافبک دفاعی‌اش ادامه می‌دهد.

به جز لوکادیا که به گفته یحیی از نظر جسمانی فعلا نیاز به زمان و تمرین دارد، حامد پاکدل تازه برگشته از مصدومیت و مهدی عبدی افت کرده را در اختیار دارد. با توصیف این صحنه، احتمالا اندک هواداران پرسپولیس که معتقدند این تیم نیازی به خرید مهاجم ندارد نیز متقاعد شده‌اند که خرید چهارمین مهاجم برای قرمزها الزام خواهد بود.

اما باتوجه به اینکه لیگ بیست و دوم آغاز شده و به زودی به میانه‌های نیم فصل نیز خواهد رسید، پرسپولیس مهاجمی نیاز دارد تا در شرایط بازی باشد و بتواند از لحظه صدور آی تی سی، با فرم آماده برای پرسپولیس به میدان برود. وگرنه خرید مهاجمی ناآماده و حتی بعضا مصدوم، کارآمدی خاصی برای پرسپولیس نخواهد داشت.

اگر قرمزها مهاجمی باکیفیت و در شرایط بازی جذب کنند که امکان سازگاری با شرایط و فشار لیگ ایران را داشته باشد، حضورش در ترکیب و گلزنی احتمالی، فشار را از روی دیگر مهاجمان نیز برخواهد داشت و امکان آمادگی آنها را ایجاد خواهد کرد.

باتوجه به اینکه پرسپولیس یک جای خالی در سهمیه بازیکن خارجی خود دارد، این باشگاه امکان خرید مهاجم خارجی دیگر را هم دارد و البته محدودیت جذب بازیکن آزاد، کار سرخپوشان برای جذب آخرین مهره نقل و انتقالاتی را دشوار و پیچیده خواهد کرد.

اگرچه جذب یورگن لوکادیا یک انتقال بزرگ و یک دستاورد مهم برای رضا درویش بود اما باتوجه به خروج شرزود تمیروف از لیست و نیاز به جذب مهاجم خارجی، او حالا باید هرچه سریعتر و با وسواس بیشتر، مهاجم بعدی را هم به خدمت بگیرد؛ مهاجمی آماده، بدون مصدومیت و در فرم بازی. اگر مهاجم پرسپولیس از این سه ویژگی برخوردار نباشد، شاید نتوان او را خریدی کارآمد قلمداد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها