کد خبر: ۵۱۶۶۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۴ آبان ۱۴۰۱
پنجشنبه خونین کرج نشان داد آشوبگران وارد فاز ترور شده‌اند
استاندار البرز: از این پس نیروهای فراجای استان البرز با اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم جامعه برخورد جدی خواهند داشت
به گزارش پایگاه 598، خشونت‌طلبی و توحش جریان آشوب به اوج خود رسیده است. اگرچه از روزهای ابتدایی شکل‌گیری آشوب‌ها در برخی شهرهای کشور، این موضوع مشهود بود که جریان آشوب به بهانه فوت مرحومه امینی و در پوشش اعتراض، برای ایجاد ناامنی به خیابان‌ها آمده اما چند روزی می‌شود که دیگر توحش، خشونت‌طلبی و قصد این جریان برای پیشبرد جنگ با امنیت ملی ایران، به صورت کامل عیان شده است. شکنجه وحشیانه و در نهایت شهادت شهید بسیجی آرمان علی‌وردی به دست این جریان و ترور تعداد دیگری از نیروهای مدافع امنیت تنها در چند روز اخیر، موید این امر است. اما آشوبی که روز پنجشنبه هفته گذشته در کرج اتفاق افتاد، اوج خشونت‌طلبی آشوبگران را به نمایش گذاشت. به گزارش «وطن‌امروز»، روز پنجشنبه 12 آبان‌ 1401، تعدادی از اراذل و اوباش با مسدود کردن بزرگراه کرج-قزوین در منطقه کمالشهر استان البرز، جنایت وحشیانه‌ای را رقم زدند. تعدادی از آشوبگران در اقدامی سازماندهی شده، به بهانه چهلمین روز یک نفر از جانباختگان حوادث اخیر، تلاش کردند با مسدود کردن آزادراه کرج – قزوین، ضمن ایجاد ترافیک سنگین، در این محور اقدام به ایجاد آشوب و هرج و مرج کنند. 
 
اغتشاشگران در حالی چهلمین روز کشته شدن حدیث نجفی در جریان اغتشاشات را بهانه قرار داده و با متهم کردن حاکمیت دست به آشوب زدند که پدر مرحوم نجفی پیش‌تر با رد این ادعا اعلام کرده بود: دختر من هنرمند بود و از سیاست چیزی نمی‌دانست. من خودم جنازه فرزندم را دیدم. خون دختر من گردن کسانی است که از طریق رسانه‌های خارجی دعوت به آشوب کردند و حدیث من را گرفتند. وی در فیلم دیگری هم که روز گذشته و در واکنش به آشوب‌های روز گذشته کرج منتشر کرده، ضمن اعلام برائت از خشونت‌طلبان گفت: طرف حسابم مردمی هستند که دارند می‌آیند وسط، به اسم خانواده ما نیایید. 
 
همزمان با اقدام آشوبگران، نیروهای انتظامی و امنیتی برای پراکنده کردن آشوبگران و بازگشایی مسیر وارد میدان شدند. با این حال ترافیک طولانی در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین سبب معطل شدن مردم در این مسیر شد. این در حالی بود که اغتشاشگران با افروختن آتش و ریختن نخاله‌های ساختمانی سعی در بسته نگه داشتن مسیر داشتند. اغتشاشگران همچنین سعی داشتند با حرکت به سمت بهشت بی‌بی سکینه، در مراسم چهلم افراد یاد شده شرکت کنند. در همین حال اغتشاشگران با حمله مسلحانه به ماموران نیروی انتظامی ضمن توقف یک خودروی فراجا، 3 تن از ماموران را بشدت مجروح کردند. بنا بر اخبار منتشره، حال برخی ماموران مجروح شده فراجا وخیم گزارش شده است. طبق تصاویری که از این آشوب‌ها منتشر شده است، اوباش خشونت‌طلب به انواع سلاح‌های گرم و سرد مجهز بودند. اغتشاشگران همچنین یک کیوسک پلیس در میدان حصارک و یک دستگاه ون در بلوار گلدشت به خوارزمی را نیز به آتش کشیدند. اما توحش اوباش به همین جا ختم نشد. از آنجایی که آشوب‌طلبان بزرگراه را مسدود کرده بودند، ترافیک سنگینی به طول 10 کیلومتر ایجاد شده بود و از همین رو هیچ آمبولانسی نمی‌توانست برای انتقال مجروحان، به محل اغتشاش اعزام شود. به همین دلیل یک فروند هلی‌کوپتر امداد هوایی به محل اعزام شد تا مجروحان اغتشاشات را به مراکز درمانی منتقل کند اما اوباش خشونت‌طلب به بالگرد امدادی نیز رحم نکرده و سعی کردند با پرتاب سنگ به سمت بالگرد، از فرود آن در منطقه جلوگیری کنند. 
 
شهادت یک بسیجی در جریان اغتشاشات کرج
در پی اغتشاشات پنجشنبه گذشته در کرج، اوباش خشونت‌طلب یک جوان بسیجی را به ضربات قمه و چاقو به شهادت رسیدند. شهید «سیدروح‌الله عجمیان» جوان 21 ساله بسیجی بود که در منطقه خرمدشت کرج با ضربات چاقو به کمر به شهادت رسید. طبق تصاویری که از این حادثه منتشر شده، اوباش پیکر نیمه برهنه او را در خیابان رها کرده‌اند. شهید عجمیان از ناحیه بسیج امام هادی(ع) برای تامین امنیت عمومی به منطقه اعزام شده بود. 
 
فرمانده سپاه البرز: انتقام خون شهید عجمیان را از اشرار می‌گیریم
سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در دیدار با خانواده شهید بسیجی سیدروح‌الله عجمیان که در جریان اغتشاشات پنجشنبه ۱۲ آبان در کرج به شهادت رسید، گفت: انتقام خون این شهید بزرگوار را از اشرار می‌گیریم. وی خطاب به خانواده شهید خاطرنشان کرد: به جوان خود افتخار کنید که از بین هزاران مسیر، بهترین مسیر را که همان «ولایتمداری» است انتخاب و خود را فدای امنیت مردم کرد. این جوان برومند، به تأسی از شهدای دوران دفاع‌مقدس و مدافعان حرم، با اقتدار در مقابل اشرار و اغتشاشگران ایستاد و تسلیم نشد و مظلومانه به شهادت رسید. مادر شهید روح‌الله عجمیان نیز در این دیدار ضمن ابراز انزجار از اغتشاشگران و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه عنوان کرد: سیدروح‌الله آرزوی شهادت داشت و همواره دلش می‌خواست به عنوان مدافع حرم، پا در سرزمین شام بگذارد و از حریم و حرم آل‌الله دفاع کند اما تقدیر او به گونه‌ای رقم خورد که به دست آشوبگران و داعشی‌های داخل کشور به شهادت برسد. وی خاطرنشان کرد: وقتی پسرم تصاویر شهدا را می‌دید، گریه می‌کرد و می‌گفت این بندگان خدا چه گناهی کرده‌اند که خون آنها این گونه به ناحق ریخته می‌شود؟ خواهش ما به عنوان خانواده یکی از شهدای مدافع امنیت این است که با این افراد آشوبگر با قاطعیت برخورد کنید تا دیگر به خود اجازه ندهند با اقدامات وحشیانه، باز هم خانواده‌ای را داغدار کنند. گفتنی است وداع با پیکر مطهر شهید سیدروح‌الله عجمیان امروز ساعت 16 در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد. 
 
جراحت یک طلبه توسط اوباش
در جریان اغتشاشات روز پنجشنبه کرج، اوباش خشونت‌طلب یک طلبه روحانی به نام «یاسر اسماعیلی» را بشدت زخمی کردند. حجت‌الاسلام اسماعیلی، مسؤول کانون فرهنگی، هنری و مذهبی یکی از مساجد شهرستان نظرآباد استان البرز است که توسط اوباش زخمی شد. تصاویری که از جراحت این طلبه منتشر شده، او را غرق خون و در حال انتظار برای انتقال به بیمارستان نشان می‌دهد. رئیس کل دادگستری البرز درباره جزئیات شهادت شهید عجمیان و مجروحیت حجت‌الاسلام اسماعیلی اظهار کرد: اغتشاشگران در کمالشهر به یک نیروی بسیجی با سلاح سرد و قمه حمله کردند که متاسفانه این فرد به شهادت رسید. همچنین اغتشاشگران به یک طلبه با سلاح سرد و تفنگ ساچمه‌زنی حمله کردند که برای درمان به بیمارستان منتقل شده است. حسین فاضلی‌هریکندی افزود: دستورات لازم برای شناسایی افرادی که اقدام به شهادت نیروی بسیجی در کمالشهر کرده‌اند و همچنین شناسایی افرادی که نسبت به ضرب‌وجرح طلبه آسیب دیده اقدام کرده‌اند، صادر شده است.
 
یکی از نزدیکان این روحانی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه وی متاهل و دارای ۲ فرزند شیرخواره است، اظهار کرد: نزدیک ظهر در حوالی خیابان اصلی کمال‌آباد، این روحانی که از کرج عازم منزل خود در نظرآباد بود با اغتشاشگران مواجه می‌شود که اراذل و اوباش با حمله به ماشین، او را مورد اصابت ضربات چاقو قرار می‌دهند. او ادامه داد: اغتشاشگران در یک ماشین سمند که شیشه‌های آن نیز خرد شده است با 3 ضربه چاقو از ناحیه سر، کتف و گردن او را مجروح و در کف خیابان رهایش می‌کنند. با رسیدن نیروهای انتظامی به محل این روحانی، وی را برای درمان به یکی از بیمارستان‌‌های کرج انتقال می‌دهند. این روحانی از لحظه اصابت چاقو تا رسیدن نیروهای امدادی و درمانی خون زیادی بر اثر پارگی رگ‌هایش از دست داده و به ‌رغم انجام عمل جراحی، در آی‌سی‌یو بستری است و هنوز به هوش نیامده است.
 
استاندار البرز: هیچ رأفتی در برخورد با آشوبگران نخواهیم داشت
استاندار البرز پس از حمله اغتشاشگران به نیروهای انتظامی و بسیج در بهشت سکینه کرج هشدار داد از این پس با اغتشاشگران و اراذل و اوباش برخورد جدی خواهد شد. مجتبی عبداللهی درباره حوادثی که روز پنجشنبه در کرج رخ داد، گفت: در پی برگزاری مراسم چهلمین روز فوت یک نفر در حوادث اخیر که نیروهای انتظامی نیز برای برقراری نظم و امنیت خانواده‌ها مستقر شده بودند، عده‌ای اراذل و اوباش نسبت به ایجاد ناامنی و اغتشاش اقدام کردند. وی ادامه داد: این اغتشاشگران به صورت سازماندهی شده و با استفاده از چاقو و قمه، نسبت به ایجاد رعب، وحشت و حتی به شهادت رساندن یک بسیجی اقدام کردند. عبداللهی گفت: بلافاصله نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیجی در محل حضور یافتند و با دستگیری اراذل، اوباش و سرکردگان این اغتشاش، نظم را برقرار کردند. وی افزود: از این پس نیروهای فراجای استان البرز با اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم جامعه برخورد جدی خواهند داشت. استاندار البرز گفت: دیگر گذشتی در کار نخواهد بود و خاطیان و اراذل و اوباش با برخورد قانونی مواجه می‌شوند. عبداللهی گفت: جا دارد از مردم شریف و گرانقدر که به واسطه اقدام اغتشاشگران، ساعتی در ترافیک آزادراه تهران_قزوین ماندند، عذرخواهی کنم. حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز نیز در ارتباط با دستگیری تعدادی از اراذلی که روز پنجشنبه اقدام به ایجاد آشوب در کرج کردند، گفت: در جریان اغتشاشات تعدادی از مخلان امنیت بازداشت شده‌اند که اقدامات قضایی نسبت به آنها در حال انجام است. 
 
امام جمعه کرج: دستگاه قضایی طوری برخورد کند که مایه عبرت دیگران باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج روز گذشته با اشاره به حادثه آشوبگرانه در غرب کرج اظهار داشت: وضعیت اغتشاشگران کاملا روشن است و باید با آنها با جدیت برخورد شود؛ یک زمانی دانش‌آموز فریب تبلیغات دشمن را می‌خورد که در اینجا صبوری و آرامش باید پیشه کنیم و فرصت بازگشت دهیم اما وقتی اشرار نشان‌دار با سلاح سرد و گرم وارد عرصه می‌شوند و ضمن ایجاد رعب و وحشت، امنیت اجتماعی را بر هم می‌زنند، باید با آنها برخورد قاطع شود. امام جمعه کرج گفت: مردم با اغتشاشگران همراهی نمی‌کنند و امروز از رفتار این افراد ناراحت هستند. وی تاکید کرد: برخی آشوبگران با سلاح گرم و سرد و آتش زدن وسایل نقلیه نیروی انتظامی، خسارت وارد کردند. حمله به حافظان امنیت جامعه، حمله به اقتدار نظام است و از نظر شرع کسی که اسلحه به دست بگیرد و مردم را بترساند، حکم شرعی و فقهی آن روشن است و جای مماشات با آنها نیست. امام جمعه کرج افزود: از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این خصوص مقتدرانه و با قاطعیت اقدام عاجل را که مایه عبرت دیگران باشد، انجام دهد. 
 
ضرورت برخورد قاطع با اراذل و اوباش
با توجه به اتفاقات روز پنجشبه کرج، دیگر برای همه مردم ایران روشن و شفاف شده که جریان آشوب با خشونت حداکثری خود به دنبال ایجاد ناامنی در کشور و اخلال در زندگی شهروندان است. در همه کشورهای دنیا تعرض و حمله به محافظان قانون و امنیت محکوم بوده و برای کسی قابل پذیرش نیست. از همین رو مردم ایران نیز انتظار دارند دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و انتظامی کشور تساهل و مماشات با خشونت‌طلبان را کنار گذاشته و با اوباشی که امنیت عمومی جامعه را نشانه رفته‌اند، برخورد قاطع داشته باشند. آنچه روز پنجشنبه در کرج و پیش‌تر در شهرک اکباتان رخ داد، بیش از آنکه ناشی از خشونت‌طلبی جریان آشوب باشد، برآمده از روحیات تروریستی اراذل آشوب‌طلب است. اکنون دیگر با آشوبگران طرف نیستیم، با جوخه‌های تروری مواجه هستیم که نه تنها به نیروهای انتظامی که به مردم عادی نیز رحم نمی‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها