کد خبر: ۵۱۶۹۷۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۹ آبان ۱۴۰۱
در گفتگو با ۵۹۸:
حجت‌الاسلام گرجی گفت: افرادی که نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار تردید شده‌اند فقط کافی است واقعیت‌ها را به آنها بازگو کنید. بهترین راه مقابله با جریان تردید، «جهاد تبیین» است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌الاسلام گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری 598 پیرامون راه‌های مقابله با جریان تردید در ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بهترین راه مقابله با جریان تردید، «جهاد تبیین» است. رهبر معظم انقلاب از اربعین سال گذشته بر جهاد تبیین به عنوان یک واجب فوری تاکید فرمودند؛ به عبارتی دیگر آنچه که ایشان در خشت خام دیدند دیگران در آیینه نمی‌بینند و ایشان از همان روز جهت‌گیری دشمن را تشخیص داده‌اند.

وی با بیان این که جهاد تبیین بازگو کردن واقعیات برای عموم مردم است، تصریح کرد: در این بین افرادی که نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار تردید شده‌‍اند فقط کافی است واقعیت‌ها را آنها بازگو کنید. البته این بیان می‌بایست در یک فضای صمیمانه، برادرانه و به دور از تنش باشد. در شرایط فعلی کشور تنش باید برطرف شود تا بشود افکار و گفت‌وگو را محور قرار داد و اندیشه‌ها را اقناع کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اضافه کرد: در کنار این جهاد تببین و روشنگری نسبت به آحاد امت هوشیار و بیدار اسلامی و جوانان عزیزمان و حتی کسانی که در این بین دچار تردید شده‌اند؛ لازم است که از ادامه تردید افکنی جلوگیری شود. راه حل این موضوع نیز این می باشد که اگر فرد، خاطی است به او تذکر داده شده و باید امر به معروف و نهی از منکر شود.

گرجی بیان کرد: البته اگر افرادی در این زمینه مرتکب جرم شدند؛ دروغ گفتند، القای شبهه کرده و فضا را مسموم کردند و با تذکر و اخطار هم دست از کار ناشایست خود برنداشند؛ طبیعتا در تمام دنیا این اصل پذیرفته شده است که با مجرم باید برخورد شود و از استمرار جرم او باید جلوگیری بشود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در ادامه اظهارات خود گفت: بنده از تمام کسانی که در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار تردید شده‌اند دعوت می‌کنم تا با حضور هیئت منصفه و افراد بی‌طرف و در فضایی منطقی به گفت‌و‌گو بنشینیم؛ چرا که با این گفت‌وگو می‌تواند بسیاری از پرده‌ها را کنار زده و در کنار دیدن کاستی، واقعیات موجود نیز دیده شود و در نهایت یک قضاوت منصفانه داشته باشیم.

وی از محبت و همدلی به عنوان اکسیر جهاد تبیین نام برد و در این باره خاطرنشان کرد: الحمدالله کشور عزیز ما به اندیشه‌ورزی و نخبگی در تبیین و آزاد اندیشی مشهور است و حتی زمانی که کشور ما مورد حمله مغول واقع شد؛ ما توانستیم با کار فرهنگی آنها را هم از آن اصل و خوی وحشی‌گری‌شان دور کنیم. اکنون نیز این راه باز است و می‌شود با یک عزم جمعی این راه را هموار کرد و پیمود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها