کد خبر: ۵۱۸۹۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۶ آذر ۱۴۰۱
کنکاشی برای حقیقت؛
پازل قم هراسی و تخریب جایگاه نهاد های مردمی و دولت اینبار تکه تازه ای را در خود جای داده که دو دست رسانه های زرد و مدیران ناتوان حمل کننده این تکه دروغ و پرهزینه بوده اند و باید در جستن حقیقت آن تلاش کرد.

به گزارش پایگاه 598، حوالی ظهر دیروز فضای مجازی و برخی رسانه های قم غرق در خبری بدون عکس و منبع شد، کشف ۱۰۳۹ حلب روغن ۵ کیلوگرمی به قیمت قدیم از پارکینگ اتاق اصناف!

ظاهر این خبر آنچنان داغ و برای مخاطب جذاب بود که به سرعت برخی کانال ها و پیج های به ظاهر اطلاع رسانی در قم که تنها تخصصشان جذب فالور و مانور بر حاشیه و شایعه است، بدون زحمتی برای تغییر متن خبر یا تحقیق برای حقیقت این خبر آن را پخش کردند، اما باید دید زیر و بم این مطلب چیست و از پارکینگ اتاق اصناف تا استوری پیج های زرد چگونه رفته است!

در برخورد اول تیتر خبر از احتکار یک مجموعه بزرگ صنفی خبر می دهد و دلالان خبر تحت یک پمپاژ قوی رسانه ای در کمتر از سه ساعت فضای مجازی را تسخیر خود می کنند، شگردی که این روز ها در پروژه های کشته سازی و طرفداری از قاتلان شهدای امنیت هم حس می شود.


اما حقیقت روغن های آش دروغ چه بود؟

نهاد های صنفی و دولتی جهت توزیع کالا بین کارمندان خود آن هم برای تامین معیشت کارمندان در چهارچوب قانونی و مشخص اقدام به دریافت اقلام اساسی و فروش آن ها به کارمندان خود می کنند و این امر در اغلب نهاد های دولتی مثل اتاق اصناف مرسوم بوده و عملی نیست که یکشبه یا تحت مدیریت فرد خاصی صورت گرفته باشد.

در این میان با توجه به مطالب بالا اتاق اصناف قم در طی در خواستی از شرکت تعاونی مصرف کارکنان صمت، تعدادی روغن جامد، نیمه جامد و مایع دریافت می کند که مخاطب دریافت آن ها کارکنان، اعضای هیئت مدیره، اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف بوده اند و طبق توزیع حواله ای و مرحله ای میزانی از آن ها تحویل کارمندان و افراد فوق ذکر شده که با پرداخت وجه به دستگاه پز(کارت خوان) فروشگاه تعاونی کارکنان اسناد و مدارک پرداختی آن موجود می باشد.

همچنین باید توجه کرد اکنون امکان توزیع اقلام نرخ قدیم در جامعه میسر نمی باشد و تمامی اقلام به نرخ روز و قیمت ثبت شده روی بسته بندی در حال فروش هستند.

روغن های اتاق اصناف برای احتکار یا احتیاط؟

نکته پنهان این خبر آن است که این ۱۰۳۸ روغن از اردیبهشت ماه در تاریخ ۲۸/ ۲/ ۱۴۰۱ یعنی اوج بازرسی ها برای جلوگیری از احتکار در اتاق اصناف بوده و کارمندان از این موضوع آگاهی کامل داشته اند و انتشار این‌خبر در برحه کنونی هدفی جز ایجاد التهاب در‌جامعه و سواستفاده از وضعیت کنون جامعه نیست

همچنین بخشی از آن ها به عنوان کمک معیشتی در بین انجمن زندانیان استان نیز توزیع گردیده است.

اتاق اصناف قم در بازه های زمانی مختلف مثل مردادماه سال جاری اقدام به توزیع اقلام ضروری بین نیازمندان در قالب رزمایش های گوناگون را در کارنامه خود رقم زده است، امری که نیازمند یک ذخیره کالا می باشد تا توزیع بسته های معیشتی موجب کمبود کالا و افزایش قیمت نشود چرا که اتاق اصناف که مسئول کمیته اصناف و بازاریان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بوده است، تنها در یک مرحله شش هزار و ۹۰ بسته معیشتی به نام شهدای استان را بین خانواده‌های کم‌ برخوردار استان توزیع کرده است

حال باید دید افرادی که با همکاری رسانه های زرد به دنبال ضربه زدن به جایگاه قم، بدنه انقلاب اسلامی و جایگاه اتاق اصناف هستند زخم کهنه یا تازه ای از عدم مدیریتشان بر دل دارند و یا آگاهانه و غیر آگاهانه دست همکاری به رسانه های معاند و دشمنان اسلام و انقلاب داده اند؟ چرا که اقدامی مثل توزیع 6090 بسته معیشتی آن هم به نام شهدای والا مقام استان قم، خاری است در چشم دشمنان اسلام و انقلاب که تاب آور آن نبوده و به دنبال ایجاد حاشیه و ضربه می روند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها