کد خبر: ۵۲۱۲۴
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

در حالی که فضای رقابت‏های انتخاباتی دستخوش برخی تخریب‏های سیاسی قرار گرفته است، نشریه اصولگرا با ویژه‏نامه‏ "سیاست‏ ورزی دینی و مجلس اخلاقی" در روزهای آینده روی دکه خواهد رفت.

 
به گزارش رجانیوز، در این ویژه‏نامه ضمن تجلیل از چهره‏ هایی چون آیت الله مهدوی‏ کنی و آیت الله مصباح یزدی مصاحبه‏هایی با چهره‏های مختلف سیاسی صورت پذیرفته است. در این نشریه در خصوص آیت الله مهدوی‏ کنی چنین می‏ خوانیم:«با نزدیک شدن به انتخابات مجلس نهم، آیت الله در نوشتن منشور اصولگرایی نقشی ویژه ایفا کرد و ذیل عنوان جبهه متحد اصولگرایان با نگاهی پدرانه کوشید سلایق مختلف اصولگرایی را گرد هم آورد؛ حتی کسانی را که پیشتر هاشمی را نسبت به او برای ریاست خبرگان ارجح می‏دانستند.»
 
ویژه‏نامه "مجلس اخلاقی" ضمن برشمردن تلاش‏های آیت الله مهدوی‏کنی در مواجهه با اصلاح‏طلبان و انحرافات، نقش آیت الله مصباح یزدی در برهه‏ های مختلف تاریخی را نیز مورد بررسی و واکاوی قرار داده است.
 
در توضیحات ابتدای نشریه این گونه می‏خوانیم: «ویژه‏نامه "مجلس اخلاقی" شامل سه درآمد است و سه فصل. سه درآمدی که وجهی گفتمانی‏تر دارند و در عصر انقلاب، تقوای سیاسی و تشکیلات دینی را جستجو می‏کنند و سه فصلی که با کارنامه‏ خوانی کلید می‏ خورند تا بعد از مرور دور نخست انتخابات مجلس نهم به اولویت‏ هایی برای خدمت برسند.»
 
این ویژه‏ نامه حاوی گفتگوها، مصاحبه‏ ها، سخنرانی‏ ها و آثاری از علامه مصباح یزدی، آیت الله خوشوقت، حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، دکتر باقرلنکرانی، دکتر الهام، دکتر سلیمانی، حجت الاسلام و المسلمین نبویان، حجت الاسلام و المسلمین رسایی، سعید قاسمی، حجت الاسلام و المسلمین روانبخش، دکتر کوچک‏زاده، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، دکتر بادامچیان، دکتر طلا، مهندس سید مهدی هاشمی، دکتر صادق زیباکلام، دکتر بتول نامجو، محمد حسین استادآقا، فاطمه آلیا، زهره سادات لاجوردی، دکتر طبیب‏ زاده، حجت الاسلام و المسلمین سقای بی‏ریا، دکتر زارعی، دکتر وحید یامین‏ پور، ابوالقاسم جراره، دکتر جواد محمدی و... است.
 
همچنین در این ویژه‏نامه میزگردهایی تخصصی با موضوعات نظارت، دانشگاه اسلامی، مدیریت شهری، مرکز پژوهش‏های مجلس نهم، زنان و خانواده و ارتباط صنعت و دانشگاه به چشم می‏ خورد.
 
در واقع "مجلس اخلاقی" کوشیده است ضمن بیان مواضع مختلف سیاسی، حضور عالمان حاضر در صحنه سیاسی کشور را قدر بنهد. این ویژه‏نامه در عین حال کوشیده فارغ از جدال‏هایی سیاسی با برگزاری میزگردهای تخصصی همه کاندیداهای حاضر در صحنه را به ارائه حرف‏های جدی‏تر و پرهیز از بگومگوهای بی‏ حاصل دعوت کند.
 
در توضیحات مربوط به اولین درآمد نشریه چنین می‏خوانیم:«بعد از جریان فتنه با همان گاردی که در مقابل فتنه‏ گران داشتیم، به یکباره وارد فضای رقابت‏های درون گفتمانی شدیم. شاید اگر به قبل از فتنه بازگردیم و مثلا سرمقاله‏ های روزنامه‏ های اصولگرا خطاب به کروبی را بخوانیم، بیشتر متوجه متفاوت شدن گویش‏ها شویم و اهمیت هشدارهای رهبر انقلاب را نیز بیشتر دریابیم. آن روزها سرآغاز نقد، تجلیل از سوابق ارزشمند گذشته شخص مقابل بود ولو آن فرد چهره‏ای چون کروبی باشد. این فصل همه جریان‏های سیاسی را مخاطب خود می‏داند و البته تذکری است برای بانیان نشریه برای فتح باب.»
 
نویسندگان نشریه کوشیده ‏اند به نوبه خود برای احیای فضای اخلاق سیاسی تلاش کنند. در قسمت‏هایی از نشریه که کارنامه برخی شخصیت‏ها نظیر عماد افروغ مرور شده است، جملاتی نیز درخصوص سوابق ارزشی او و زمانی که مورد اقبال جریان انقلابی بود نیز به چشم می‏خورد.
 
بعدالتحریر نشریه هم در نوع خود حاوی نکات جالبی است. در متن تنظیم شده آمده است:«بعد از نذر و نیازهایی که برای تهیه مطالب صورت گرفت، پشتیبانی مالی نشریه برای امر خیرِ چاپ محتاج امن یجیب شد!»
 
در این متن همچنین از حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی، دکتر میرکاظمی، دکتر سلیمانی، دکتر حدادعادل و دکتر لاریجانی به عنوان گزینه‏ های احتمالی مجلس نهم سخن به میان آمده است. همچنین توضیح داده شده که نام دکتر میرکاظمی، دکتر سلیمانی و دکتر زارعی برای ریاست مرکز پژوهش‏های مجلس نهم مطرح است.
 
این نشریه با نام "اصولگرا" و با مدیر مسئولی دکتر مجتبی زارعی از روز دوشنبه روی دکه ها در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها