کد خبر: ۵۲۲۳۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
در بحبوحه اختلافات و جبهه بندیهای داخلی فزاینده در بین صهیونیستها در سایه تصمیمات کابینه جدید نتانیاهو، این برداشت جدید در بین آنها حاکم شده است که ساختار رژیم صیونیستی امروز تحت سیطره نسل سومِ پایه ریزان رژیم جعلی صهیونیستی قرار گرفته است که می‌تواند نفرینی واقعی بر آینده این رژیم باشد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، «کوبی ریشتر» تحلیلگر صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که نسل سوم صهیونیستها فاقد یک چارچوب پایدار برای آینده رژیم اسرائیل است و همین امر این رژیم را به سمت فروپاشی سوق خواهد داد و نمونه‌های زیادی از رژیم‌هایی وجود دارد که در نسل سوم خود نابود شده اند. آیا تاریخ تکرار خواهد شد؟

او در این مقاله با اشاره به اینکه ورود رژیم اسرائیل به دهه هشتم حیات جعلی خود با حضور گروهی ناقص در قدرت همراه شده است که با ایجاد روش دیگری از سنت‌های قانونی، "قانون پایه" این رژیم را زیر پا می گذارند، افزود: کنست (پارلمان) فعلی، اگرچه یک نهاد قانونگذاری با عمر کوتاه و زودگذر و از حقوق جمعیت موسسان برخوردار است و وظیفه لغو اعتبار قوانین را بر عهده دارد اما با این حال، عملا ابزاری است که از طریق آن ساختار گروهی اسرائیلیها در دوران نسل سوم نابود می‌شود.

«عوفر شیلح» عضو سابق کنست و پژوهشگر موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه ساختار گروهی رژیم اسرائیل شاهد "یک وضعیت فروپاشی و نابودی است"، افزود: این موضوع باعث شد تا یکی از مقامات ارشد ارتش اسرائیل اعلام کند که ما با بدترین بحران در ارتش ذخیره از سال ۱۹۷۳ مواجه هستیم. در آن زمان (سال ۱۹۷۳)، فرماندهی ارتش شکست خورد و تقریباً یک دهه بعد، جنگ اول لبنان در سال ۱۹۸۲ اتفاق افتاد؛ زمانی که اسرائیل شاهد شکست اطلاعاتی و به دنبال آن یک شکست سیاسی بود که باعث ایجاد جنگ احمقانه‌ای توسط کابینه «مناخیم بگین» شد.

نفرین نسل سوم صهیونیستها

او در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» منتشر شد، افزود: آنچه از زمان اعلام طرح «نتانیاهو - لوین» برای تغییر توازن بین سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه اتفاق افتاده است درد و رنج ساختار گروهی اسرائیلی ها را نمایان کرد. اسرائیلی ها به طیفها و دسته جاتی جدا از هم تقسیم شده اند که با یکدیگر درگیر می‌شوند و این وضعیت چهره اسرائیل را بدتر می کند زیرا در این ساختار، اسرائیلی ها با زبان زور در سایه نبود قواعد بازی و ضربه زدن به یکدیگر رفتار می کنند و همین امر نیز آنها را مجبور می‌کند تا احساس جدایی و بیگانگی از هم داشته باشند.

عضو سابق کنست و پژوهشگر موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل که سران آن خطرات اقدامات خود را نادیده می‌گیرد و اسرائیلی ها را از نظر اقتصادی و معنوی تهدید می‌کنند، این فرصت را ندارند که آن‌ها را وادار به مشارکت در دفاع از خود کنند زیرا این اسرائیلی ها با این اقدامات سران، اندک اندک به طور فزاینده احساس بیگانگی از وضعیت پیرامونی و زندگی خود می کنند و این امر در عمل به معنای سست شدن پایه های (رژیم جعلی) اسرائیل و افزایش خطرات نسبت به آینده آن است.

پس از روی کار آمدن کابینه سی و هفتم رژیم صهیونیستی، تکرار کلمه «از هم پاشیدگی» در میان "اسرائیلی‌ها" نتیجه ای طبیعی است زیرا این کابینه در وضعیت بی سابقه ای از اختلافات داخلی به سرمی برد و همین امر ممکن است کل اوضاع را با حوادث غیرمنتظره تاریخی مواجه کند چرا که عرصه سیاسی داخلی این رژیم به سمت هرج‌ومرج بیشتر پیش می‌رود و در عرصه خارجی نیز شکست‌های بیشتری برملا می‌شود. در این میان، "اسرائیلی ها" این سوال واقعی را از خود می پرسند که چه کسی تصمیم گیرنده واقعی در این رژیم است؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها