کد خبر: ۵۲۲۴۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
درد مردم برای اصلاح طلبان خوشحالی بود و خوشحالی مردم برایتان درد... کامتان همیشه تلخ...

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، اصلاح طلبان فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا از اخبار توافق تهران با ریاض حمله هماهنگ دیگری را بر افکار عمومی ترتیب داده تا به مانند همیشه از اخبار امیدوار کننده که به آرامش بازار کمک میکند تنش وارد کنند. 

از روز گذشته که خبر توافق ایران و عربستان سعودی منتشر شده است، بازار واکنش خوبی به این مهم نشان داد و دلار با حدود 4 هزار تومان اصلاح هم اکنون در کانال 44 هزار تومان قرار دارد که جمله معروف: «روز تلخی برای ما است. بازار ریزشی خواهد بود» در کانال های تلگرامی دلالان بازار ارز نقش بست... اما در این میان به مانند همیشه این اخبار خوب به مذاق اصلاحات خوش نیامده و با حملات هماهنگ به این توافق سعی در زیر سوال بردن آن دارند.

در ادامه به چند مورد از این واکنش ها اشاره میکنیم:

عصبانیت اصلاح طلبان از توافق ایران و عربستان/ اصلاحات: نگرانیم تا مبادا ادعای زبان بلدی مان زیر سوال برود!

برای مذاکره با شیطان بزرگ حتی از کربلا نیز درس مذاکره آموختند اما امروز از میانجیگری چین برآشفته‌اند و توافق با عربستان را خارج از چارچوب دولت میخوانند تا مبادا بر چهره کدخدایشان و ادعای زبان بلدی خودشان خدشه‌ای وارد شده و دستاوردی برای دولت سیزدهم محسوب شود؛ البته در کنار این سیاسی بازی‌ها و شیطنتهای همیشگی، باید مراقب فتح الفتوح خوانی برخی از این توافق (تکرار اشتباه اصلاح طلبان در ماجرای برجام) هم بود، چراکه (به مانند هر تفاهمی)، هم احتمال شکست و بدعهدی در آن وجود دارد و هم لزوما بمعنای پایان تمام خصومتها و فراموشی کامل گذشته (از سوی طرفین) نمیتواند باشد!

 

عصبانیت اصلاح طلبان از توافق ایران و عربستان/ اصلاحات: نگرانیم تا مبادا ادعای زبان بلدی مان زیر سوال برود!

از اقدام اشتباه برخی خودسرها در حمله به سفارت سعودی سخن میگویند اما به دلیل آن (انفعال دولت متبوع شان در قبال ماجرای فرودگاه جده، فاجعه منا، شهادت شیخ نمر و تامین امنیت سفارت عربستان) هیچ اشاره‌ای نمیکنند و از احیای احتمالی برجام در آینده هم صحبت میکنند اما به معطل نگه داشتنِ ۸ ساله‌ی کشور توسط خودشان، دستاورد تقريبا هیچِ آن تاکنون و تلاشهای صورت گرفته‌ی چند وقت اخیر برای نقد کردنِ این چک بلامحل نیز هیچ اشاره‌ی نمیکنند تا مبادا ادعای زبان بلدی شان زیر سوال برود و دستاوردی برای دولت سیزدهم نزد افکار عمومی ساخته شود!

 

عصبانیت اصلاح طلبان از توافق ایران و عربستان/ اصلاحات: نگرانیم تا مبادا ادعای زبان بلدی مان زیر سوال برود!

‏روابط ایران و عربستان از آن جهت اهمیت دارد که خواه ناخواه عربستان کلید بهبود ارتباط با برخی کشورهای دیگر نیز هست؛ عادی سازی روابط تهران و ریاض تسریع کننده سیاست همسایگی ایران با منطقه است... کاش سال‌ها به امید احیای برجام برای بهبود روابط با منطقه ننشسته بودیم!

 عبدالرضا هادیزاده

همه کسانی که می‌گفتند احیای روابط با عربستان در گرو مذاکرات است، و همه آن‌هایی که اخیراً برای روابط عربستان و چین عزای عمومی گرفته بودند، و آن بزرگواری که برای جلب رضایت عربستان پیش امیر کویت زانو زد، خوب از اتفاقات این یک سال یادداشت‌ برداری کنند!

 علیرضا سلیمانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها