کد خبر: ۵۲۳۳۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
خودکشی پدیده بسیار پیچیده است و می‌تواند علل گوناگون و پیچیده‌ای داشته باشد. ناامیدی، اختلالات روانی، اختلالات فیزیکی، شکست عشقی،سوء مصرف مواد یا دارو و... می‌توانند فرد را بیشتر در معرض خودکشی قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، آفتاب یزد نوشت: خودکشی پدیده بسیار پیچیده است و می‌تواند علل گوناگون و پیچیده‌ای داشته باشد. ناامیدی، اختلالات روانی، اختلالات فیزیکی، شکست عشقی،سوء مصرف مواد یا دارو و... می‌توانند فرد را بیشتر در معرض خودکشی قرار می‌دهد.

بعد انتشار خبر خودکشی پوراحمد، ادعا‌هایی در مورد نوشته‌ای در محل فوت کیومرث پوراحمد در فضای مجازی مطرح شد. دادستان مرکز استان گیلان اعلام کرد که: «این نوشته کاملا شخصی و خانوادگی است و مرحوم پوراحمد در انتهای این نامه تأکید کرده به غیر از خانواده‌اش کسی از محتوای نامه با خبر نشود.»

رسانه‌ها در برخورد با اخبار خودکشی باید به صورت بسیار حرفه‌ای عمل کنند زیرا هر نوع انعکاس اشتباه این نوع از اخبار می‌تواند ایجاد‌کننده آسیب‌های گسترده‌ای در جامعه باشد و عده‌ای را به این عمل تشویق نماید.

در هر صورت خودکشی عملی قبیحانه است و نام بردن از عباراتی مانند« مرگ خودخواسته» و خوب جلوه دادن این پدیده کار بسیار نادرستی است که متاسفانه توسط برخی از رسانه‌ها انجام شده است.

از سوی دیگر در فضای مجازی نیز برخی از کاربران این عمل را عملی قهرمانانه توصیف کرده‌اند که می تواند جامعه بسیار خطرناک باشد. بهتر است رسانه‌ها اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند و برای جذب مخاطب هر خبری را با هر روشی پوشش ندهند.

انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در اطلاعیه ای نوشت: خودکشی را نباید دراماتیزه کرد. خودکشی می‌تواند مورد تقلید قرار گیرد، همان طور که میل به تقلید خودکشی، در موارد مشابه قبلی در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها