کد خبر: ۵۲۴۱۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
در هفته گذشته بیش از ۲۰۰ پهپاد از نوع کرار، ابابیل و آرش در نقاط مختلف کشور به ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد و این تجهیزات به ناوگان رزمی کشور ملحق شدند.

به گزارش پایگاه 598، امیر سرتیپ آشتیانی در یادداشتی با موضوع الحاق ۲۰۰ پهپاد به ارتش جمهوری اسلامی ایران برای روزنامه ایران نوشت: در هفته گذشته بیش از ۲۰۰ پهپاد از نوع کرار، ابابیل و آرش در نقاط مختلف کشور در حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح به ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد و این تجهیزات به ناوگان رزمی کشور ملحق شدند.

مطالعات و ارزیابی‌های ما از صحنه نبردهای احتمالی آینده، نقش مهم انواع پرنده‌های بدون سرنشین واولویت آن را یادآوری می‌کند.

توسعه پهپادی در اواخر دوران دفاع مقدس شروع شد و در ادامه همان مسیر، دانشمندان و متخصصان دفاعی کشور در بخش صنعت دفاعی پیشرفت‌های شگرفی به‌دست آوردند. نتیجه این تلاش‌ها طراحی، ساخت وتولید انواع پهپاد برای مأموریت‌ها و نیازهای گوناگون نیروهای مسلح و کشور بوده است بطوری که به اذعان دوست و دشمن، جمهوری اسلامی ایران در زمره چند کشور نخست جهان در زمینه صنعت پهپادی است.

با توجه به توانمندی‌ها، قابلیت‌های اکتساب‌شده و تنوع این پهپادها، توان رزمی نیروهای مسلح ما به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده ‌و همکاران من در تلاش هستند با ابتکار و نوآوری این مزیت رقابتی و راهبردی را با تحولات سریع فناورانه به‌روز نگه دارند.

همان طوری که قبلاً گزارش پیشرفت‌ها به استحضار ملت شریف ایران رسانده شده بود امروز به فضل الهی در دفاع و آمادگی مواجهه با دشمن، دستاوردهای بی‌شماری به دست آمده است.

بر این اساس وزارت دفاع خود را ملزم به پشتیبانی از نیروهای مسلح در سایر حوزه‌های قدرت‌آفرین همانند موشکی، پدافند هوایی، رزم زمینی، جنگ الکترونیک و صنعت هوایی می‌داند و این راه را با قدرت ادامه می‌دهد.

قصد داریم همانند گذشته از ظرفیت‌های ملی برای تولید قدرت کشور استفاده کنیم و در این مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. این فرصت را مغتنم می‌شمارم و از همه دانشمندان و متخصصان کشورمان قدردانی می‌کنم.

قابلیت‌ها و توانمندی‌های به‌دست آمده دفاعی موجب تحول شگرف در بخش فناوری و کیفیت محصولات دفاعی و غیردفاعی شده است و وزارت دفاع در سال جدید همانند سال گذشته سعی خواهد کرد سرریز این فناوری‌ها را در خدمت پیشرفت کشور قرار دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها