کد خبر: ۵۲۵۴۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه با حضور خبرنگاران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از میزان، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه (۲ خرداد ماه) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف آغاز شد. 

 ستایشی با اشاره به دهه کرامت اظهار کرد: این ایام به حضرت فاطمه معصومه (ع) و ولادت امام رضا (ع) مربوط است، این ایام را به تمام مسلمانان به ویژه دختران عزیز ایران اسلامی تبریک می‎گویم.

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز حماسه سوم خردادماه، آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس قرار داریم، گفت: خرمشهر نماد اتکای یک ملت تحت محاصره و دست خالی، اما با اراده و با ایمان به خداوند است. 

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: ملتی که تنها با مقاومت و با ایستادگی خود مچ دست ابر قدرت‌های به ظاهر پرزور عالم را برای جداسازی خرمشهر قهرمان از خاک ایران را به زمین خواباند و نشان داد می‌توان با برنامه ریزی و اتحاد قوی، گردنه سخت و پیچیده را به سلامت طی کند.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر از دست دشمن بعثی و شبکه جهانی حامی وی توسط غیورمردان ایران زمین سمبل دلیر مردی و برهم زدن برنامه دشمن و تحمیل اراده ملی بر توطئه چینی و دسیسه سرایی دشمن است.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

اقداماتی در راستای آزادی زندانیان

ستایشی گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۱ هزار خانواده زندانی  تحت پوشش قرار گرفتند. در راستای آزادی زندانیان، اقدامات مختلفی از جمله کمک‌های بلاعوض، مذاکره با شکات و جلب رضایت آنها و حتی پرداخت حق الوکاله برای حدود یک هزار و ۸۴۵ مددجو مورد اقدام شده است.

فعالیت حدود ۲۳۰ انجمن حمایت از زندانیان در سراسر کشور

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اهتمام قوه قضاییه آن است که سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، کارگاهی بزرگ برای تربیت روح مددجو و حمایت از خانواده او باشد. در این زمینه در سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اقدامات مختلفی از قبیل کارآموزی و کمک به اشتغال مددجو حین و پس از دوره زندان و حمایت از خانواده آنها برنامه ریزی و اجرایی شده است. استمرار و ادامه یافتن این حمایت‌ها نیازمند کمک سایر دستگاه ها و نیز همراهی و مردم و خیرین در سراسر کشور است. در حال حاضر حدود ۲۳۰ انجمن حمایت از زندانیان در سراسر کشور فعالیت دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها