کد خبر: ۵۲۶۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامی با بیان اینکه نسبت جبهه پایداری با جریان انحرافی یک وصله نچسب است،  گفت: اينكه جبهه پايداري را براي توجيه كم كاري هاي مجلس به جريان انحرافي منتسب مي‏کنند جواب نمي‏دهد.

به گزارش رجانیوز، دکتر کامران باقري لنکراني در نشست خبری خود که در مرکز تحقيقات دانشگاه شاهد برگزار شد، با یادآوری اتهام‏هایی که به جبهه پایداری نسبت می‏دهند، یکی از این اتهام‏ها را وابسته بودن جبهه پایداری به جریان انحرافی عنوان کرد و گفت: جبهه پايداري زير نظر شخصيت هاي بزرگي همچون آيت الله مصباح و آيت الله خوشوقت تشكيل شده است و اعضاي اين جبهه نيز براي مقابله با جريان انحرافي هزينه هاي خود را پرداخت كرده‏اند.
 
وي تاکید کرد: اينكه جبهه پايداري را براي توجيه كم‏كاري‏هاي مجلس به جريان انحرافي منتسب مي‏کنند، جواب نمي‌دهد.
 
پاسخ به اظهارات دبیر موتلفه
 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به سوالی درباره نقل قول دبیر کل موتلفه از آيت الله مصباح مبني بر اينکه "حمايت احمدي نژاد اگر باعث ترويج مشايي شود، حرام است" با بیان اینکه خوشحال هستيم که دوستان در گروه‏های سياسي از نظرات علما استفاده مي‏کنند، ابراز امیدواری کرد که این استفاده، استفاده ابزاري نباشد.
 
وی خاطر نشان کرد: آنچه که موجب مي‏شود که اصول و مباني راه را در سياسي کاري‏ها و حاشيه قدرت‏جويي گم نکنيم، رجوع به علما و استوانه‏هاي علمي مانند چهره تابناکي چون آيت الله مصباح است.
 
لنکراني اظهار داشت: جبهه پایداری تأکيد دارد که در بحث‏هاي معرفتي، جدايي از روحانيت و مرجعيت انحراف است و در مسائل سياسي نيز بايد دين مدارانه و برخاسته از آموزه‏هاي ديني عمل کرد که اين موضوع نه از باب کسب کرسي و آرا بلکه از باب عمل به وظيفه است.
 
گلایه جدی از خبرگزاری سازمان تبلیغات
 
سخنگوي جبهه پايداري پاسخ به سوال خبرنگار مهر را که درباره بياناتی منتسب به آيت‌الله مصباح بود، با گلایه از این خبرگزاری شروع کرد و گفت: ما گلايه جدي از خبرگزاري مهر داريم یکی اینکه نامه منتسب به دانشجويان دانشگاه امام صادق علیه السلام عليه آيت الله مصباح را كه حتي خودشان به اشتباه‏شان اعتراف كردند، منتشر كرده و عذرخواهي هم نكردند.
 
وی ادامه داد: اخلاق رسانه‌اي حكم مي‌كند كه خبرگزاری مهر از اين كار غيراخلاقيكه آيت الله مهدوي كني هم پيگيري حقوقي آن را اعلام كرده، عذرخواهي كند كه اين عذرخواهي نه از آيت الله مصباح؛  بلكه از ساحت حوزه علميه بايد باشد.
 
سخنگوي جبهه پايداري با بیان اینکه بعد از عبور از قله 9 دي با همراهي بيشتر سه قوه مي‌توانستيم، بسياري از مشكلات را نداشته باشيم، تصريح كرد: اگر آن مختصر هماهنگي و فضاي همدلي دولت و مجلس در فاز اول يارانه‌ها كه بسيار پرمنفعت بود، ادامه پیدا می‌کرد، فضاي بسيار بهتري را شاهد بوديم، اما متاسفانه فرصت‌هاي زيادي در مجلس هشتم و دولت دهم هدر شد و اميدواريم كه مجلس نهم و دولت يازدهم بتوانند اين‌ها را جبران كنند.
 
درباره ریاست مجلس نهم پیشنهادهایی داریم که اعلام می‌کنیم
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره  موضع جبهه پایداری در خصوص ریاست مجلس با بیان اینکه بحث رياست مجلس، بحث زودهنگامي است، اظهار داشت: ما پيشنهادهايي را داريم كه در موقع خود به نمايندگان اعلام مي‌كنيم.
 
لنکرانی با تاکید بر اینکه انتقاد جدي به نحوه اداره مجلس هشتم داريم، گفت: اعتراض اصلي ما به نحوه مديريت مجلس است، انتقاد ما اين است كه برخي از مسائل خارج از آئين‌نامه در مجلس مطرح شد كه مصداق بارز آن وقف دانشگاه آزاد بود و ما هنوز گرفتار دادگاه‌هاي اعتراضات دانشجويي يكشنبه كذايي هستيم و اميدواريم كه قوه قضاييه با تصميمي كه مي‌گيرد اجازه اعتراض را به دانشجويان بدهد نه اينكه به دانشگاه‌ها كارهايي را تحميل كنيم كه كسي جرات اعتراض نداشته باشد.
 
به گفته لنكراني یکی از نقاط ضعف مجلس هشتم این بود كه بخش عمده از فضاي كشور را صرف دعواهاي سياسي بي فايده و رقابت‌ها و منازعات بي سود و پرضايعه براي كشور کرد. 
 
وي مهم‏ترين مطالبه در مجلس نهم را پيگيري کارهاي عقب افتاده دانست و گفت: کارهايي که مي‏توانست در مجلس هشتم با توجه به غير تنازعي بودن و غير سليقه‏اي بودن انجام گيرد و براي رفع مشکلات مردم و کشور مفيد باشد، متأسفانه انجام نشده و مجلس نهم بايد در اين رابطه اقدام کند.
 
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه شرط جبهه پايداري براي رياست مجلس اين نيست كه آن فرد عضو جبهه پايداري باشد تصریح کرد: بنابر اعتقاد جبهه، رییس مجلس بايد كسي باشد كه ضمن حفظ استقلال قوا و نظارت بر ساير قوا براي ارتقاي كشور و همراهي با نمايندگان ديگر ظرفيت مجلس را ارتقا دهد كه در بين برخي شخصيت‌ها احتمال اين موفقيت بيشتر است.
 
انتقاد از صدا و سیما
 
وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگاري مبني بر اینکه فضاي انتخاباتي در دور دوم در شهر تهران ایجاد نشده است، تصريح كرد: ما بايد براي ايجاد اين فضاها از رسانه ملي استفاده كنيم و به صداو سيما اين انتقاد را داريم كه در دور اول امكان حضور براي يك سري از كانديداهاي خاص را فراهم كرد و براي برخي ديگر نه لذا بايد مواد قانوني مشخصي براي تبليغات انتخاباتي بوجود آيد.
 
لنکرانی با بیان اینکه در همین راستا هدف جلوگيري از اسراف در انتخابات انجام نشد، ادامه داد: ‌مثلا يكي از آقاياني كه در دور پيش صدم شد و از مخالفان جبهه پايداري بود تمام شهر را پر از عكس‌هاي خود كرده بود، ‌بنابراين گروه‌ها نبايد اسراف زيادي كنند و اينها هيچ‏كدام به تعميق فضاي انتخاباتي كمكي نمي‌كند.
 
وی با تاکید بر اینکه شورآفريني انتخاباتي توجيه‌گر اسراف و استفاده از بيت‌‌المال نيست، اظهار داشت: دستگاه‌هايي كه از بودجه‌هاي عمومي استفاده مي‌كنند طبق فرموده رهبر معظم انقلاب از مصاديق خيانت است و بودجه بيت‌المال را كسي حق ندارد كه در انتخابات صرف كند.
 
ایجاد فضای مناظره و مچ‌گیری بین مجلس و دولت فضای عمومی را متشنج می‌کند
 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به سوالي درباره همكاري و همدلي قوا گفت: در موضوع سوال از رئيس جمهور هم به محتواي سوالات و هم نحوه ارائه سوال و هم به برخي پاسخ‌ها ايراد داشتيم، كه اگر اين فضاي مناظره ايجاد شود و سه قوه به جاي همراهي يكديگر از همديگر مچ‌گيري كنند فضاي عمومي كشور متشنج مي‌شود و اين انتقاد به همه قوا است اما نقش مجلس در اين جهت فرهنگ سازي و گفتمان سازي است و تاثير بيشتري دارد.
 
لنكراني در پاسخ به سوالي مبني بر اتهامات وارد شده از سوي جريان رقيب به جبهه پايداري درباره ارتباط با جريان موسوم به انحرافي با بیان اینکه يك جور عقب‌ماندگي از گفتمان اصلي جامعه دربين خواص سياسي وجود دارد، گفت: همين باعث موضع‌گيري‌هايي از خرداد 88 تا دي 88 بود كه از فضاي عمومي مردم فاصله داشت و ما تازه بعد از 9 دي شاهد تنظيم برخي از مواضع و نه همه آن در بين برخي خواص سياسي بوديم لذا برخي از افراد گروه مقابل، فضای تقابلي را ايجاد مي‌كنند در حالي كه هر جرياني بايد از كارايي‌ها و عملكرد خود دفاع كند بنابراين نبايد با صدها مسند خلاف طرف مقابل را متهم كنيم.
 
سخنگوي جبهه پايداري افزود: اين جبهه تشكيل خود را مرهون راهنمايي آيت الله مصباح و آيت‌الله خوشوقت است، اين اتهامات نچسبي است زيرا بسياري از اعضاي جبهه پايداري هزينه مقابله با جريان انحرافي را پرداخت كرده‌اند و به اين مسئله هم افتخار مي‌كنند بنابراين بايد با مباحث انحرافي مقابله كنيم زيرا آنها درصدد زير سوال بردن عقبه و مباني انقلاب هستند.
 
لنکرانی با بیان اینکه نسبت دادن این جبهه به جریان انحرافی یک وصله نچسب است ، گفت: جبهه پایداری زیر نظر شخصیت های بزرگی همچون آیت الله مصباح و آیت الله خوشوقت تشکیل شده است و اعضای این جبهه نیز برای مقابله با جریان انحرافی هزینه‏های خود را پرداخت کرده‏اند و اینکه جبهه پایداری را برای توجیه کم کاری‏های مجلس به جریان انحرافی انتساب می‏دهند، جواب نمی‏دهد.
 
وي تصريح كرد: اگر كساني مي‌خواهند كم‌كاري‌هاي خود را در مجلس هشتم با اين حرف‌ها توجيه كنند و به جاي حل مشكلات مردم جبهه پايداري را به ارتباط با دولت و جريان انحرافي متهم كنند اين مسئله در افكار عمومي جواب نمي‌دهد.
 
جبهه پایداری قرار دادن اسامی خود را در لیست جریان انحرافی پیگیری حقوقی می‌کند
 
سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه این جبهه هيچ‏گونه همراهي با فهرست جريان انحرافي نداشته و قرار دادن اسامي خود را در فهرست آنها محكوم كرده و پيگيري حقوقي مي‌كند، گفت: از ديگران هم توقع داريم، همين گونه عمل كنند و كساني كه اعتبار خود را در سي سال گذشته از مخالفت با اصلاح طلبان بدست‌ آورده اند، نبايد از آنها به خاطر قرار گرفتن خود در ليست اصلاحات تشكر هم كنند و اين حركت‌هاي سينوسي در مسائل سياسي آفت شده و بنابراين نبايد با هر گروهي ائتلاف كنند و يا هر روشي را به كار گيرند يا به كانون‌هاي قدرت و ثروت وابستگي داشته باشند.
 
لنكراني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه حسين فدايي به تلاش دوستان جبهه پايداري و شخص رئيس جمهور براي رياست لاريجاني در مجلس هشتم اشاره كرده گفت:‌ معاون وقت پارلماني دولت و گروهي كه براي رياست لاريجاني در مجلس هشتم لابي كردند بايد تفاهمات خود را توضيح دهند و بگویند که بين لاريجاني ومعاون وقت او چه مسائلي انجام شده است.
 
وي با بیان اینکه بايد براي توضيح اين مطلب با فضاي ابتدايي مجلس هشتم آشنا شويم تا بهتر قضاوت كنيم، افزود: همان موقع انتقاداتي بود كه ما نبايد اجازه دخالت يك قوه در قوه ديگر و التزام افراد را به هم بدهيم و اعتراض داشتند كه گروه‌هاي مختلفي اين كار را انجام مي‌دهند اما با مذاكراتي كه انجام شد نمايندگان حامي دولت از كانديداتوري لاريجاني حمايت كردند و با وجود اينكه حداد عادل مي‌توانست كانديدا شود، نشد و تنها كانديدا لاريجاني بود كه 4 سال متوالي در رياست مجلس قرار داشت.
 
سخنگوي جبهه پايداري نکته مهم را تغيير آراي لاريجاني و آناليز آراي او در اين 4 سال توسط نمايندگان دانست و اضافه کرد: در ابتدا گروه اقليت مجلس به لاريجاني راي ندادند، بعدها در بين اصولگرايان اختلاف نظر بود كه برخي كه قبلا موافق لاريجاني بودند مخالف او شدند و آنچه كه باعث تغيير مواضع اصولگرايان شده برخي از عملكردها بود كه با آنچه از مديريت مجلس انتظار مي‌رفت هماهنگ نبود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
مظلوم نمایی را اولین بار اصلاح طلبان به عنوان حربه انتخاباتی استفاده کردند ؛ حالا انگار نوبت شماست؛ در ادامه چی کار کنید و الله عالم...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها