کد خبر: ۵۲۶۴۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
پالس‌های منفی از سوی یحیی گل‌محمدی در مورد آینده‌اش در پرسپولیس احتمال جدایی او را از این تیم قوت بخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، مجمع باشگاه پرسپولیس روز گذشته برگزار شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت هیات‌مدیره این باشگاه به خاطر عملکرد خوبش در فصل گذشته با کمترین تغییر مواجه شد. درواقع فقط یک عضو جدید را در هیات‌مدیره پرسپولیس به جای رضا درویش می‌بینیم. مدیرعامل پرسپولیس برای اینکه همه افراد هیات‌مدیره باشگاهش به کار خود ادامه دهند پیشنهاد داد که عضو جدید جایگزین خودش شود و این یعنی اینکه او دیگر در جلسات هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس قانونا حق رای نخواهد داشت.

توافق قبل از جلسه

نکته قابل توجه اینکه مجمع روز گذشته باشگاه پرسپولیس در حالی برگزار شد که وزیر ورزش، وزیر اقتصادودارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی با یکدیگر به توافق رسیدند که این باشگاه با کمترین تغییر در هیات‌مدیره به کارش ادامه دهد و رضا درویش هم مدیرعامل بماند. درواقع این تصمیمات در مجمع فقط به تصویب رسید. درویش یک روز قبل از مجمع از ماندنش در پرسپولیس مطمئن شد و به این خاطر هم روز گذشته و ساعاتی قبل از آغاز مجمع نیز دستور داد تا پرداختی جدیدی به سرخپوشان انجام گیرد.

شوک بیرانوند جواب داد

علیرضا بیرانوند به‌عنوان ملی‌پوش و یکی از کاپیتان‌های تیمش اولین بازیکنی بود که به‌خاطر عقب افتادن مطالباتش از باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت به این باشگاه نوتیس دهد. این اقدام از سوی بیرانوند چندان برای بازیکنان این تیم غیرمنتظره نبود، از این جهت که او قبل از فینال جام حذفی به تعدادی از همبازیانش گفته بود که می‌خواهد این اقدام را انجام دهد. در همین راستا مدیریت باشگاه پرسپولیس برای اینکه بازیکنان دیگر نوتیس ندهند سریعا دستور پرداخت بخشی دیگر از طلب اعضای تیمش را داد. در حال حاضر سرخپوشان ۸۴ درصد قراردادشان را دریافت کرده‌اند و ۱۶ درصد دیگر، جدا از پاداش‌هایشان طلب دارند. هرچند از این ۱۶ درصد، ۲.۵ درصد هم سهم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است. در هر صورت شوک بیرانوند به باشگاه، جواب داد و سرخپوشان می‌توانند امیدوار باشند که در روزهای آتی کم‌کم مطالبات‌شان را دریافت کنند.

نامه سازمان لیگ به باشگاه

با توجه به اینکه علیرضا بیرانوند نوتیس خود را برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارسال کرده بود، پیش از ظهر دیروز سازمان لیگ طی نامه‌ای رسمی و با امضای کشوری‌فرد باشگاه پرسپولیس را در جریان اقدام بیرانوند برای فسخ قرارداد یکطرفه‌اش قرار داد. درویش نیز در واکنش به این نامه از بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس خواست هرچه سریع‌تر با وکیل بیرانوند جلسه گذاشته و در مورد پرداخت مطالبات او به توافق برسند. از قرار معلوم باشگاه پرسپولیس در نظر دارد طلب بیرانوند را در یک فقره چک به او پرداخت کند تا جلوی فسخ یکطرفه او را بگیرند. مخصوصا اینکه پیشنهاد خوب تیم عربستانی به علی بیرو او را حسابی وسوسه کرده است.

پالس‌های منفی از سوی گل‌محمدی

سرمربی پرسپولیس بعد از قهرمانی تیمش در جام حذفی در یک اظهارنظری اعلام کرد که ممکن است نخواهد به کارش در این تیم ادامه داده و تا نیم‌فصل استراحت کند. او بعد از این اظهارنظر راهی تعطیلات شده و تماسی هم با باشگاه پرسپولیس نداشته است. مساله‌ای که باعث شده شایعاتی را در این باشگاه مبنی‌بر جدی بودن تصمیم یحیی به وجود بیاورد، از این جهت که یحیی مربی آینده‌نگری است و در سال‌های اخیر همواره قبل از آغاز فصل نقل و انتقالات برنامه‌های خود را طرح‌ریزی و تحویل باشگاه می‌داد. اما در شرایط فعلی که تیم‌های رقیب پرسپولیس فعالیت‌های نقل و انتقالاتی خود را شروع کرده‌اند، یحیی راهی تعطیلات شده و به نوعی بی‌تفاوت نشان داده است. این پالس‌های منفی از سوی یحیی در مورد آینده‌اش در پرسپولیس احتمال جدایی او را از این تیم قوت بخشیده است. حتی نزدیکان این مربی هم اعتقاد دارند که یحیی قصد استراحت کردن دارد و تصمیمش در این زمینه جدی است.

درویش منتظر لیست یحیی نمی‌ماند

رضا درویش بعد از اطمینان پیدا کردن از ادامه حضورش در باشگاه پرسپولیس به دنبال این است تا هرچه زودتر با یحیی ارتباط برقرار کرده و در جریان تصمیم نهایی این مربی قرار بگیرد. اگر او به هر دلیل نتواند با یحیی ارتباط گرفته یا مذاکراتش به نتیجه نرسد، بیکار ننشسته و برای تمدید قرارداد بازیکنان آزاد تیمش اقدام خواهد کرد. نفراتی مثل گئورگی گولسیانی، میلاد سرلک، سعید صادقی، عیسی آل‌کثیر و امید عالیشاه در اولویت مدیریت باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد هستند. از آنجا که برخی از تیم‌های رقیب به دنبال وسوسه کردن این نفرات برای جذب آنها هستند، باشگاه پرسپولیس می‌خواهد زودتر تکلیف آنها را مشخص کند. در راستای این مذاکرات حتی اگر هم هر یک از این نفرات تصمیم به جدایی گرفته باشند، باشگاه در جریان این مساله قرار خواهد گرفت.

پرسپولیس کمیته فنی نخواهد داشت

باشگاه استقلال یک روز قبل از مجمع از ۷ پیشکسوت خود به‌عنوان اعضای جدید کمیته فنی نام برد. در همین راستا یکی از مسئولان این باشگاه مدعی شد که خواسته سازمان خصوصی‌سازی بوده که کمیته فنی داشته باشند. اما با پیگیری که از باشگاه پرسپولیس داشتیم این اتفاق قرار نیست در باشگاه پرسپولیس رخ دهد. به گفته یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس، رضا درویش همواره برای یک‌سری از تصمیمات خود با پیشکسوتانی چون علی پروین، حمید استیلی، محمود خوردبین و... مشورت می‌کند اما برنامه‌ای برای تشکیل کمیته فنی در باشگاه پرسپولیس ندارد.

ابراز تمایل شجاع برای حضور در پرسپولیس

شجاع خلیل‌زاده که به‌خاطر مصدومیت نتوانست تیم ملی را در تورنمنت کافا همراهی کند این روزها صحبت‌های زیادی در مورد مذاکراتش با باشگاه سپاهان به گوش رسیده است؛ هرچند خودش این موضوع را تکذیب کرد و باشگاه سپاهان هم اعلام کرد که مورایس درخواستی برای خرید این بازیکن نداشته است. اما در مورد شجاع باخبر شدیم که او برای بازگشت به پرسپولیس ابراز تمایل کرده و منتظر است تا هرچه زودتر تکلیفش در این مورد مشخص شود. در شرایط فعلی پرسپولیس در خط دفاع با کمبود مهره مواجه نیست مگر اینکه مرتضی پورعلی‌گنجی یا گولسیانی یکی تصمیم به جدایی بگیرد. البته که قرارداد گولسیانی به اتمام رسیده اما پرسپولیس به دنبال تمدید با این بازیکن است. شجاع نهایتا تا پایان این هفته منتظر روشن شدن وضعیتش با پرسپولیس خواهد ماند.

منبع: روزنامه فرهیختگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها