کد خبر: ۵۲۶۴۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نخست‌وزیر این رژیم اذعان کردند که تل آویو دیگر تأثیر چندانی بر آنچه او روند مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا خوانده است، ندارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعاهای نخست‌وزیر این رژیم پشت درهای بسته و در محافل محرمانه را درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا فاش کردند.

رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از نخست‌وزیر این رژیم گزارش دادند که تل آویو دیگر بر روند مذاکرات غیر مستقیم بین ایران و آمریکا درباره برنامه هسته ای و لغو تحریم ها تأثیر چندانی ندارد.

«نیر دفوری» خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو گفت: اسرائیل دیگر قادر به تأثیرگذاری بر روند مذاکرات غیرمستقیم پرونده هسته ای که بین ایران و ایالات متحده جریان دارد، نیست.

دفوری سخنان نتانیاهو را «سخنان تلخ» توصیف کرد و افزود: ما می‌بینیم که این موضوع از دیدگاه اسرائیل در حال بدتر شدن و نفوذ تل آویو در حال کاهش است.

وی افزود: تل آویو اکنون در تلاش است تا بر اساس دو مسیر، به دستاوردهای سیاسی از جانب دولت آمریکا در خصوص پرونده ایران دست یابد. نخست، عادی سازی روابط با عربستان است که به مقداری نرمش سیاسی از جانب تل آویو در ارتباط با فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی در کرانه باختری نیاز دارد. دوم، حفظ برتری نظامی اسرائیل در زمینه نظامی و فناوری در منطقه است. تل آویو خواهان یک یادداشت‌تفاهم جدید با آمریکایی ها است که برتری فناوری آن را تضمین کند.

این ادعاهای مقامات صهیونیست در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیشتر تاکید کرده بود که جمهوری اسلامی ایران هرگز از میز مذاکرات هسته‌ای خارج نشده و همواره آمادگی جدی خود را برای گفت‌وگو نشان داده است. کنعانی با بیان اینکه هرگونه مذاکره فعلی باید بر اساس توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ انجام شود، وجود هرگونه گفتگو برای انعقاد «توافق هسته‌ای موقت» را رد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها