کد خبر: ۵۲۶۵۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
فراموشی بزرگ فدراسیون فوتبال؛
کنفدراسیون فوتبال آسیا مواردی از باشگاه‌های حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان خواسته که این مسئله پس از نزدیک دو ماه از سوی فدراسیون به اطلاع آنها رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز 20 آوریل (31 فروردین امسال) در نامه‌ای به فدراسیون‌های آسیایی درخواست کرد تیم‌های راه‌یافته کشورها به فصل آینده مسابقات باشگاهی قاره کهن، مدارک لازم را به این کنفدراسیون ارائه کنند.

AFC در صفحه‌ای از این نامه، مسئولیت تعیین سهمیه تیم‌های حاضر در فصل آینده رقابت‌ها در کشورهایی که دو فصلِ فوتبالی آن سپری شده، بر عهده فدراسیون کشور مربوطه گذاشته است. باشگاه‌ها باید مواردی مانند نور ورزشگاه، اطلاعاتی از باشگاه و رنگ پیراهن تیم خود را ارائه کنند. مسئله مهم‌تر اما بخش دیگری از نامه است که به تاریخ ارائه این موارد اشاره کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا، 15 ژوئن (25 خرداد) را به‌عنوان پایان مهلت ارائه مدارک اعلام کرده است؛ یعنی فردا. این در حالی است که فدراسیون فوتبال کشورمان روز گذشته (سه‌شنبه - 23 خرداد) این فرم را به باشگاه‌ها داده تا برای تکمیل و ارائه مدارک خود به AFC اقدام کنند!

در بخش دیگری از نامه AFC آمده: «یادآوری می‌شود اگر یکی از فرم‌ها یا مدارک به‌صورت ناقص ارائه شده یا تا پیش از مهلت تعیین‌شده به AFC ارائه نشود، انجام کارهای ورودی تیم‌های فدراسیون شما پذیرفته نخواهد شد. در صورتی که مسابقات باشگاهی یک فدراسیون بعد از پایان مهلت تعیین‌شده خاتمه یابد، فدراسیون مذکور می‌تواند برای تمدید این مهلت درخواست کند».

اکنون سؤال این است که فدراسیون فوتبال چرا باشگاه‌ها را 54 روز پس از نگارش نامه از این موضوع مطلع کرده است؟ اگر باشگاه‌ها نتوانند مدارک خود را در یکی دو روز اخیر تکمیل و ارائه کنند، شاید به سرنوشت استقلال که از آسیا حذف شده است، دچار شوند.

پیش‌تر تا 31 فروردین به باشگاه‌ها مهلت داده شده بود تا مدارک خود را برای صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کنند. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سپس مدارک باشگاه‌ها را دریافت و مجوز حرفه‌ای باشگاه‌هایِ دارای صلاحیت را صادر کرد. پس از بررسی مدارک و صدور این مجوز، فدراسیون باید به باشگاه‌ها اطلاع می‌داد تا مدارک خود را به AFC ارائه کنند که این اتفاق تا روز گذشته نیفتاد.

AFC اعلام کرده تنها در یک صورت می‌پذیرد تیم‌ها مدارک خود را پس از روز 25 خرداد تکمیل کنند که آن هم پایان یافتن مسابقات کشورها، بعد از این تاریخ است. پس قطعاً درخواست برای تمدید مهلت، چشم داشتن به کرسی‌های AFC یا سفر به مالزی برای راضی کردن مسئولان AFC نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت؛ اتفاقی که سرپرست باشگاه استقلال درباره آن صحبت کرده بود و احتمالاً به بی‌حاصل بودن آن واقف است!

کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته با کنار گذاشتن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و عدم صدور مجوز حرفه‌ای گل‌گهر سیرجان نشان داد که مشکلات را با پادرمیانی حل نمی‌کند. مهدی تاج هم چندین بار اعلام کرده در صورت تخلف کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در صدور مجوز باشگاه‌ها، فوتبال ایران سه سال محروم می‌شود. آیا باید منتظر حذف سایر تیم‌های کشورمان از مسابقات آسیایی باشیم یا باشگاه‌ها مدارک خود را تا فردا تکمیل می‌کنند؟

کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای، 6 باشگاه پرسپولیس، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران را دارای شرایط اخذ مجوز حرفه‌ای دانسته است.

تصاویر مربوط به نامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را در زیر مشاهده می‌کنید.

لیگ قهرمانان آسیا , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) , فدراسیون فوتبال ,

لیگ قهرمانان آسیا , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) , فدراسیون فوتبال ,

لیگ قهرمانان آسیا , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) , فدراسیون فوتبال ,لیگ قهرمانان آسیا , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) , فدراسیون فوتبال ,

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها