کد خبر: ۵۲۶۷۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
با توافق ارتش و شبه‌نظامیان صورت گرفت؛
با توافق طرف‌های درگیر در سودان، آتش بس جاری در این کشور به مدت سه روز دیگر تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از المیادین، عربستان سعودی و آمریکا با صدور بیانیه‌ای از توافق نیروهای ارتش سودان و شبه نظامیان پشتیبانی سریع این کشور برای تمدید آتش بس سه روزه در سودان خبر دادند.

بر اساس این بیانیه، آتش بس مذکور از ساعت شش صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی سودان آغاز شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: بر اساس توافق طرف‌های درگیر در سودان، هیچکدام از آنها حق استفاده از جنگنده‌ها یا پهپادها یا حملات توپخانه ای و دیگر حملات را ندارند و نباید دست به پیشروی‌های نظامی در طول مدت آتش بس بزنند.

آنها همچنین بر سر رساندن کمک‌های بشردوستانه به سراسر سودان توافق کرده‌اند. وزیر بهداشت سودان روز شنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از سه هزار نفر در جریان درگیری‌های این کشور کشته و شش هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع خبری روز شنبه اعلام کردند که طرف‌های درگیر در سودان بر سر یک آتش بس دو روزه به توافق رسیدند. ارتش سودان و نیروهای پشتیابی سریع این کشور به توافق رسیدند که به دلیل مسائل انسانی، این آتش بس را رعایت کنند.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند. بر اثر این درگیری‌ها، بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند. نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور دارند و برای دستیابی به توافق مذاکره می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها