کد خبر: ۵۲۷۰۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۳ تير ۱۴۰۲
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به حضور این تیم در کافا رفتار محمدحسین کنعانی زادگان را مورد نقد قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، تیم ملی فوتبال ایران با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل ازبکستان به قهرمانی تورنمنت کافا رسید تا امیر قلعه نویی جامی را که انتقادات زیادی نسبت به حضور ایران در آن مطرح بود کسب کند.

ملی پوشان ایران مقابل افغانستان و قرقیزستان به ترتیب با نتایج ۶ بر یک و ۵ بر یک به پیروزی رسیدند تا در فینال مقابل ازبکستان در تاشکند بازی کنند؛ دیداری پر برخورد که مصدومیت شدید علیرضا بیرانوند و اخراج محمدحسین کنعانی زادگان را به همراه داشت تا حاشیه‌هایی را نیز با خود داشته باشد.

کنعانی زادگان هنگام اخراج از سوی داور مسابقه در ثانیه‌های پایانی رفتاری را شبیه به آنچه با پیراهن پرسپولیس از او دیده بودیم تکرار کرد. او که یکی از اصلی ترین مقصران باخت سه بر صفر ایران مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ بود حالا در آستانه جامی دیگر باز هم رفتار غیر حرفه‌ای از خود به نمایش گذاشت تا جنجالی بزرگ ایجاد کند.

اسماعیل حلالی پیشکسوت تیم ملی ایران ضمن اشاره به عملکرد تیم ملی ایران در این بازی‌ها مهم‌ترین دستاورد آن را شناخت کافی کادر فنی از بازیکنان دانست. او سپس درباره رفتار کنعانی زادگان نیز انتقاداتی را مطرح کرد که در پی می‌خوانید:

بر خلاف نظر همه، کافا خوب بود

حلالی درباره حضور تیم ملی ایران در تورنمنت کافا و انتقاداتی که بابت بازی با افغانستان و قرقیزستان داشت، گفت: بازی‌های خیلی خوبی نبود اما من معتقدم حضورمان کاملاً الزامی بود. کمترین زمان ممکن را تا جام ملت‌ها داریم. بازی کردن حتی بازی با حریف ضعیف، بهتر از نبودن در زمین مسابقه است. امیر قلعه نویی نیاز به شناخت کامل از بازیکنانی داشت که فقط اسم و رسم بعضی از آنها را شنیده بود. کادر فنی نیاز به شناخت لازم از بازیکنان خود دارد تا بتواند برنامه‌ریزی صحیح برای جام ملت‌های آسیا پیدا کند.

بازی ضعیف بهتر از بازی نکردن است

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: قبول دارم سطح فنی تیمی چون ایران با افغانستان و قرقیزستان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست اما نباید فراموش کنیم برای موفقیت در بازی‌های بزرگ نیاز به شروع از پله اول داریم. قطعاً بدمان نمی‌آید با آرژانتین و برزیل بازی کنیم اما لازم است هزینه و زمان داشته باشیم.

او درباره تقابل با ازبکستان نیز تصریح کرد: بازی با افغانستان و قرقیزستان باعث بالا رفتن اعتماد به نفس بازیکنان جوان بود. لازم به شناخت قلعه نویی از تیم ملی داریم. او باید ابزار خودش را شناسایی کرده و طبق همان ابزار برای جام ملت‌های آسیا برنامه‌ریزی کند.

کنعانی زادگان آبروریزی کرد

حلالی با انتقاد تند و تیز نسبت به رفتار محمدحسین کنعانی زادگان هنگام اخراج در لحظات پایانی بازی با ازبکستان تصریح کرد: رفتار کنعانی زادگان به هیچ وجه مناسب نبود و واقعاً زننده بود. این بازیکن باید رشد اخلاقی کند. او از خودش خجالت نمی‌کشد؟! شخصیت تیم ملی ایران چنین رفتارهایی نیست. امکان ندارد کادر فنی تیم ملی ایران چنین رفتاری از او خواسته باشد.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران یادآور شد: رفتار ما با پیراهن تیم ملی ایران باید خیلی محترم باشد. رفتار هر بازیکن آبروی یک ملت است. کنعانی زادگان که هیچ، از او بزرگ‌تر هم اگر در تیم ملی بود و بارها چنین رفتاری می‌کرد او را کنار می‌گذاشتم. روش تربیتی او هم در باشگاه‌ها مهم بوده است چرا باید چنین رشدی داشته باشد که اینگونه رفتار کند.

امیدوار به بازیکنان ملی

حلالی درباره امیدواری‌اش نسبت به نتیجه‌گیری تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا تصریح کرد: کاملاً به بازیکنان تیم ملی ایران ایمان دارم. آنها جزو بهترین‌های آسیا هستند و حضورشان برای هر تیمی قوت قلب است. با این نفرات می‌توان اهداف بزرگ در سر داشت. امیدوارم بتوانیم گام به گام پیش برویم و به هدف بزرگ و مهم قهرمانی برسیم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها