کد خبر: ۵۲۷۰۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۰۳ تير ۱۴۰۲
بنابر اعلام برخی منابع خبری روسی دست کم ۳ فروند بالگرد رزمی ارتش روسیه توسط پدافند هوایی قوای واگنر در حوالی بزرگراه M۴ در منطقه روستوف سرنگون شده اند.

به گزارش پایگاه خبری 598، شب گذشته در اتفاقی عجیب اما تا حدی قابل پیش بینی سرانجام اختلافات لفظی میان رهبر ارتش خصوصی واگنر و وزارت دفاع روسیه تبدیل به یک درگیری نظامی بی سابقه شد.

در حالی که در نخستین ساعات وقوع درگیری، بسیاری از فرمانده هان رده بالای ارتش روسیه از پریگوژین رهبر گروه واگنر درخواست کردند تا از تنش زایی خودداری کرده و وضعیت را به شرایطی شبیه به جنگ داخلی نکشاند، اما با مخالفت سرسختانه وی و عبور قوای واگنر از مرزهای روسیه به سمت شهرهای روستوف و بلگورود کلیه نیروهای نظامی و امنیتی فدراسیون روسیه به حالت آماده باش درآمده و برای درگیری آماده شدند.

اعلان جنگ رسمی گروه واگنر علیه کرملین/ مسکو از نیروهای واگنر خواست سلاح خود را زمین بگذارند/ درگیری‌های سنگین در بزرگراه روستوف-ورونژ +تصاویر


با سخنرانی امروز صبح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و معرفی کردن عوامل نا آرامی اخیر تحت عنوان خائنینی که از پشت به ملت روسیه خنجر زده اند، اکنون سطح درگیری از اختلاف میان واگنر و وزارت دفاع فراتر رفته و به جنگ تمام عیار میان این گروه با کرملین تبدیل شده است.

واکنش وزارت دفاع روسیه درباره ادعای حمله به گروه واگنر/ روسیه برای واگنر پرونده جنایی باز کرد/ طرح قلعه در مسکو اجرا شد/ پریگوژین مدعی ورود به «روستوف» شد +عکس و فیلم

بنابر ادعای یوگنی پریگوژین، ۲۵ هزار نیروی تحت امر وی بدون اینکه از سوی نیروهای مرزبانی روسیه مشکلی برایشان ایجاد شود وارد استان های هم مرز با اوکراین نظیر روستوف و بلگورود شده و برای آنچه "اجرای عدالت" نامیده شده قصد حرکت به سمت مسکو را دارند.

پریگوژین مدعی شد وزارت دفاع به نیروی هوایی این کشور دستور داده ستون های پیشرو قوای واگنر را بمباران کنند؛ بنابر اعلام برخی منابع خبری روسی دست کم ۳ فروند بالگرد رزمی ارتش روسیه توسط پدافند هوایی قوای واگنر در حوالی بزرگراه M۴ در منطقه روستوف سرنگون شده اند.

اعلان جنگ رسمی گروه واگنر علیه کرملین/ مسکو از نیروهای واگنر خواست سلاح خود را زمین بگذارند/ درگیری‌های سنگین در بزرگراه روستوف-ورونژ +تصاویربالگرد میل۸ سرنگون شده ارتش روسیه

از دقایقی قبل نخستین تصاویر از درگیری های نسبتا شدید در حد فاصل شهرهای روستوف و ورونژ و مسیر بزرگراه مسکو منتشر شده است؛ ستون های قوای واگنر همراه با تجهیزاتی نظیر تانک های مدرن T۹۰-M نفربرهای BMP و سامانه پدافندی پنتسیر در اطراف روستوف دیده شده اند.

لحظاتی قبل منابع روسی تصاویری از سرنگونی یک فروند هواپیمای ترابری آنتونوف ۲۶ در غرب این کشور منتشر کردند که ادعا شده است توسط نیروهای واگنر سرنگون شده است.


مسکو از نیروهای واگنر خواست سلاح خود را زمین بگذارند

سازمان امنیت داخلی روسیه در بیانیه از نیروهای واگنر خواست تا سلاح خود را بر زمین بگذارند؛ در این بیانیه آمده است:

"ما از مبارزان واگنر می خواهیم که مرتکب اشتباهات جبران ناپذیر نشوند، از هرگونه اقدام زورمندانه علیه مردم روسیه جلوگیری کنند، دستورات جنایتکارانه و خائنانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای بازداشت او انجام دهند".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها