کد خبر: ۵۲۷۰۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۰۳ تير ۱۴۰۲
نکونام که دوران فوتبالش را در استقلال گذرانده و در سطوح ملی و باشگاهی مربیگری کرده مشکلات تیم را به خوبی می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری 598، جواد نکونام از کودکی هوادار استقلال بوده، در دوران بازی لباس این تیم را به تن کرده و حالا به عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌ها می‌نشیند. در همین رابطه حجت کریمی در مراسم معارفه سرمربی جدید گفته بود: «پسر استقلال را به استقلال آوردیم» اما پسر استقلال که می‌گوید «عاشق» این تیم است مسیر سختی در پیش دارد که "عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها."

نکونام در سه سال گذشته با باشگاه فولاد همکاری می‌کرد و از نظر امکانات و بودجه کمتر مشکلی داشت. حداقل از نظر شرایط پرداخت قرارداد بازیکنان دغدغه‌ای نداشت. با این حال کار کردن با استقلال و پرسپولیس در کنار هواداران و محبوبیت زیاد مشکل هم به همراه دارد. مشکلات مالی و داخلی می‌تواند کار را در کنار زمین مسابقه برای سرمربی‌ها سخت کند.

جواد نکونام که دوران فوتبالش را در استقلال گذرانده و در سطوح ملی و باشگاهی مربیگری کرده این مسائل را به خوبی می‌داند.

در حال حاضر مدیران استقلال با توجه به قانون سقف قرارداد تصمیم به کاهش قرارداد بازیکنان گرفته‌اند که در همین ابتدا مهدی مهدی‌پور اعلام کرد که زیر بار کاهش قرارداد نمی‌رود. از طرف دیگر بررسی‌ها حاکی از آن است که معمولی‌ترین بازیکنان لیگ از باشگاهی مانند استقلال خواهان ۲۰ میلیارد تومان هستند. این مسائل اگر چه مستقیما در حوزه کادر فنی نیست اما رسما روی کار نکونام و خروجی‌اش تاثیرگذار است.

هواداران از نکونام توقع دارند و او نمی‌تواند درباره این مسائل سکوت کند. موضوع دیگر مشکل حضور دو بازیکن تاثیرگذار این باشگاه است؛ مهدی قایدی و محمد محبی ملی‌پوشان فصل گذشته آبی‌ها تحت قرارداد باشگاه خارجی هستند. با این اوصاف استقلال برای ادامه همکاری با آنها ناچار به پرداخت رضایت نامه است. نکته سخت ماجرا مبلغ رضایت‌نامه این دو بازیکن است که روی هم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در پی دارد.

در حوزه بازیکنان خارجی هم کار دشوار است. برای نمونه رافائل سیلوا مدافع برزیلی که نکونام خواهان ادامه همکاری با او است به آبی‌ها نوتیس داده و حفظ او کار سختی به نظر می‌رسد.

کوین یامگا اگرچه با استقلال یک سال دیگر قرارداد دارد اما هنوز تکلیف ادامه همکاری او با این تیم مشخص نیست. تجربه خارجی‌های قبلی لیگ نشان داده تا زمان حضور این بازیکنان در تمرین هر احتمالی وجود دارد.

این‌ها تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که نکونام خواسته یا ناخواسته باید با آنها دست و پنجه نرم کند. هواداران استقلال که بابت فصل گذشته و از دست دادن دو قهرمانی ناراحتند، توقعات زیادی از این مربی دارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها