کد خبر: ۵۲۷۱۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۰۴ تير ۱۴۰۲
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف کشور در نامه‌هایی جداگانه از وزرای اطلاعات و صمت خواسته‌اند که نگذارند منافع مردم و تولیدکنندگان زحمت‌کش ایران پایمال یک اقلیت حاشیه‌دار سیاسی- اقتصادی در اتاق بازرگانی شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه خود خطاب به وزرای اطلاعات و صمت با ‌اشاره به حواشی انتخابات دوره دهم اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و انتخاب حسین سلاح‌ورزی به عنوان رئیس‌ اتاق ایران می‌نویسد: چگونه است شخصی که همین چند ماه اخیر همصدا با ضد انقلاب به حمایت و تحریک آشوبگران و اغتشاشگران مشغول بوده به عنوان رئیس ‌اتاق بازرگانی انتخاب می‌شود که در ده‌ها شورای مهم و بالادستی کشور عضو است و بسیاری از اسرار نظام در جنگ اقتصادی در این شوراها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. چگونه کسی می‌تواند عهده‌دار مسئولیتی باشد که وظیفه‌اش ایجاد مفاهمه بین حاکمیت و بخش خصوصی بر سر مسائل اساسی کشور است اما خود در قامت یک اپوزیسیون تمام‌عیار همین کشور ظاهر شده است؟! اساسا چگونه مسئولان ارشد تصمیم‌گیر می‌توانند به چنین شخصی که به صورت عیان، نه‌تنها به جایگاه کشور بلکه به همقطاران خود در بخش خصوصی با مشارکت در آشوب و بی‌ثباتی ضربه زده، اعتماد کنند و دور یک میز با او بنشینند؟!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه این اولین بار نیست که چهره‌های حاشیه‌دار که اساسا اعتقادی به اصول اساسی نظام و استقلال کشور ندارند، در این نهاد به مسئولیت می‌رسند! ادامه داد: به نظر می‌رسد که انتخاب ایشان و اعضای هیئت‌رئیسه جدید یک حادثه نیست، بلکه در حال تبدیل شدن به یک رویه است! متاسفانه سال‌هاست که اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به یک نهاد سیاسی و پناهگاه اقلیتی رانت‌جو و فرصت‌طلب تبدیل شده است! اتاق بازرگانی ایران، که به غلط آن‌ را پارلمان بخش خصوصی می‌خوانند تنها نماینده بخش ‌اندکی از خیل عظیم زحمتکشان عرصه تولید در کشور است که متاسفانه به یک لجنه سیاسی و محفلی برای لابی‌گری علیه منافع مردم و تولیدکنندگان تبدیل شده است! دیرزمانی اتاق بازرگانی ایران پاتوق واردات‌چیان جناح راست سیاسی اقتصادی ایران بود و چند صباحی در دست خام‌فروشان نزدیک به اصلاح‌طلبان! و امروز در حال لغزیدن در دامن افراد ضد منافع ملی و پیشرفت کشور است! شفاف باید گفت که اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران دروغی بیش نیست! چرا که این ترکیب نامأنوس، نه اهالی واقعی تولید کشور هستند و نه دلسوز ایران! اتاق بازرگانی گرفتار جریانی است که با قیم‌مآبی و انحصارطلبی در حال قبضه کردن همه کرسی‌های نمایندگی اقشار گسترده زحمت‌کش تولید کشور هستند که در جنگ اقتصادی دشمن، بار پیشرفت کشور را به دوش می‌کشند! بی‌تردید رفتارهای این جریان ‌اندک نه‌تنها به سود تولید و تولیدکنندگان کشور نخواهد بود بلکه قطعا حاشیه‌سازی‌های آنها در این نهاد به ضرر کشور تمام خواهد شد.

در ادامه این نامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است: وقت آن رسیده است که شما به عنوان رئیس‌هیئت عالی نظارت بر اتاق ایران، سازوکارهای فعالیت و همکاری این نهاد با حاکمیت را بازبینی کرده و قانون تشکیل اتاق بازرگانی را به گونه‌ای اصلاح کنید که اساسا افراد سیاسی و ضد منافع تولیدکنندگان نتوانند در این جایگاه حاضر شوند!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور همچنین از وزیر اطلاعات خواسته به وظیفه انقلابی و ذاتی خود در جنگ اقتصادی عمل کرده و بدون ملاحظه، منافع ملی کشور را در نظر گرفته و نگذارد که منافع ملی کشور و تولیدکنندگان زحمت کش این مرز و بوم، پایمال یک اقلیت اقتصادی سیاسی شده و نهاد مهم اتاق بازرگانی ایران به یک نهاد سیاسی و تریبون و محلی علیه منافع ملی کشور تبدیل شود.

دفاتر انجمن اسلامی سراسر کشور: انتخابات اتاق بازرگانی باطل شود
دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف کشور هم در نامه خود به حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات با ‌اشاره به اهمیت جایگاه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان یکی از ارکان مهم و پرظرفیت اقتصادی کشور تأکید کرد: این روزها با انتخاب حسین سلاح‌ورزی به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور، سیاست‌های اقتصادی مدنظر دولت زیر سؤال رفته و موجب نگرانی دلسوزان کشور شده است. چرا که مواضع ایشان خصوصاً در رابطه با اغتشاشات سال گذشته، که دشمنان نظام اسلامی برای آسیب زدن به تمامیت ارضی کشورمان و درنهایت براندازی نظام اسلامی برنامه‌ریزی کرده بودند، بسیار اسفبار است. این انتخاب از منظری دیگر، می‌تواند باعث آن شود که راه‌هایی که سال‌ها به کمک جوانان انقلابی در جهت خنثی‌‌سازی و دور زدن تحریم‌ها در این شرایط اقتصادی به‌دست آمده است، توسط چنین افرادی شناسایی گردد و در اختیار دشمنان و ایادی آنها قرار گیرد و حرکت در جهت خنثی‌‌سازی تحریم‌ها در این نبرد سهمگین اقتصادی را سخت‌تر سازد.

در ادامه این نامه تاکید شده است: چگونه ممکن است شخصی که مواضعش در تقابل با نظام اسلامی است و نظراتی همسو با دشمنان ایران اسلامی دارد و خون شهدای امنیت جمهوری اسلامی را پایمال می‌کند، به راحتی به ارکان مهم اقتصادی راه و دسترسی یابد؟ چطور می‌توان امید داشت شخصی با چنین دیدگاه‌هایی در راستای حل چالش‌های اقتصادی کشورمان اقدام کند؟! باید توجه کرد مردم فهیم و غیوری که با حضورشان در میدان و بصیرتشان در عمل، جنگ ترکیبی دشمن را به نحو احسن شکست داده‌اند، قبول نخواهند کرد که چنین‌ اشخاصی جایی در بدنه رسمی کشور داشته باشند و این امر نوعی بی‌احترامی به این مردم است. شایسته نیست در پاسخ به فداکاری این ملت، اینچنین سهل‌انگارانه از کنار این‌گونه مسائل گذشت. بی‌شک چنین انتخابی خبر از ایجاد نفوذ فکری عظیم و گسترده در بدنه اقتصادی کشور می‌دهد که می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به نظام مقدس اسلامی وارد نماید و حتی تفکرات التقاطی را بر بدنه اقتصادی و فرهنگی کشور مسلط کند. کما اینکه بارها و بارها از حضور چنین افرادی و چنین جریاناتی آسیب‌های بسیاری دیده‌ایم و این‌گونه کنش‌ها می‌تواند برای جبهه انقلاب پیامی خطرناک داشته باشد.

انجمن‌های عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در ادامه انتخاب حسین سلاح‌ورزی را محکوم و تاکید کردند: باور داریم با حضور چنین افرادی، ظرفیت‌های اقتصادی کشور در مقطع کنونی که ملت درگیر نبرد سنگین اقتصادی هستند مورد تهدید قرار خواهد گرفت. به‌گونه‌ای که جریانات ضدانقلاب نیز از چنین رویدادی شادمان گشته و آن را نشانه پیروزی قلمداد کند. همچنین در آخر، نظر به اختیارات و وظایف سازمان حراست کل کشور (ذیل وزارت اطلاعات) خواستار ورود قانونی وزارت اطلاعات به این فرآیند و ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و رد صلاحیت ایشان متناسب با قوانین جمهوری اسلامی هستیم. باشد تا با چنین رویکردی دست دشمنان نظام اسلامی از بدنه اقتصادی کشورمان قطع شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها