کد خبر: ۵۲۷۴۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۱ تير ۱۴۰۲
سخنگوی دولت اعلام کرد، بیش ­از یکهزار و ۴۵۰ تصویب­‌نامه، تصمیم‌­نامه، بخشنامه و لایحه در دولت تصویب، ارسال و ابلاغ که ۲۵ مورد دستور ویژه رئیس­ جمهور هم در دولت پیگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، علی بهادری جهرمی درباره مهمترین اقدامات حوزه سخنگویی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم گفت: پیش از آغاز به کارم در مسئولیت سخنگویی، رئیس جمهور یک ماموریت دوجانبه برای بنده تعریف کرد و تلاش شد تا در طول فعالیت کاری خود تاکنون به این دو ماموریت همواره مدنظر قرار دهم.

سخنگوی دولت؛ دو ماموریت خود را نخست گزارش فعالیت‌ها و اقدامات دولت برای مردم و پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم در دولت اعلام کرد و گفت که به تعبیر رئیس جمهور وکیل مردم هم در دولت باشم بر این اساس همواره در جلسات دولت و سایر جلساتی که به عنوان سخنگو و دبیر هیات دولت حضور داشته ام، تلاش شد در اظهارنظرها و موضع‌گیریها، مطالبات مردم و نیازهای جامعه را مدنظر قرار دهم که این رویه همواره با حمایت رئیس‌جمهور و معاون اول همراه بوده است.

بهادری جهرمی در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت که این نگاه رئیس جمهور باعث شده که دولت سیزدهم خود را در قبال خواسته‌های مردم و نیازهای جامعه مسئول قلمداد کند و از طرفی سفرهای استانی هیات وزیران و رکورد سفر به همه استانها در یکسال ابتدایی دولت در همین راستا و برای شنیدن و دیدن بی‌واسطه مطالبات مردمی و نیازهای هر منطقه صورت گرفته است.

وی درپاسخ به این پرسش که توصیه رئیس‌جمهور به شما به عنوان سخنگو و هم نماینده مردم در دولت چه بوده گفت: عمده فعالیت‌های سخنگویی را در دو حوزه پیگیری کردم؛ یکی گزارش از اقدامات دولت به مردم و دیگری حضور در بین اقشار مختلف مردمی برای شنیدن خواسته ها و نیازهای هر قشر؛ بر این اساس در ۲۰ ماه گذشته بیش از ۳۰ نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار شد. علاوه بر این، احیای سنت حضور خبرنگاران در حیاط دولت باعث شد که اهالی رسانه چهارشنبه‌های هر هفته با اعضای هیات دولت از نزدیک گفت وگو کنند و گزارش مستمر مصوبات و تصمیمات مهم دولت در حیاط پاستور، صداوسیما، گفت وگوهای متعدد با رسانه های مختلف و صفحات مجازی هم از دیگر اقداماتی بود که در زمینه ارائه گزارش به مردم پیگیری شد.

حضور در بیش از ۸۰ نشست در دولت سیزدهم تاکنون

سخنگوی دولت ادامه داد: حوزه دوم فعالیت‌های سخنگویی هم ناظر به پیگیری مطالبات اقشار مختلف مردم بود. به این منظور بهترین راهکار حضور در بین مردم و شنیدن بی واسطه سخنان آنان است. طبیعتاً هر قشری علاوه بر مطالبات عمومی، یکسری مطالبات صنفی و مختص به قشر خود را دارد. در طول ۲۰ ماه گذشته، در بیش از ۸۰ نشست گفت وگومحور با اقشار مختلف حضور یافتم. دانشجویان، طلاب، جوانان، بانوان، فعالان فضای مجازی، مدیران و اصحاب رسانه و اقشار مختلف در این نشست‌ها به طرح دیدگاه‌ها و مطالبات خود پرداختند که بخش قابل توجهی از این مطالبات در دولت پیگیری شد.

بهادری جهرمی درباره شمار مصوباتی که تاکنون در هیات دولت به تصویب رسیده‌است، گفت: از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تاکنون بیش از یکهزار و ۴۵۰ تصویب‌نامه، تصمیم‌نامه، بخشنامه و لایحه در دولت تصویب، ارسال و ابلاغ شده است.

وی در ادامه این را هم گفت که در همین بازه زمانی ۶۳۹ مورد هم مقرره دولتی ابلاغ و ۲۵ مورد دستور ویژه رئیس جمهور نیز در دولت پیگیری شده است. این آمار علاوه بر موضوعات و ارایه گزارش‌های منظم یا خارج از دستوری است که در جلسه هیات دولت بنا به اقتضائات جاری مطرح شده است.

سخنگوی دولت‌ افزود: دستور جلسات هیات دولت پس از کارشناسی‌های متعدد در دستگاه‌های اجرایی و کمیسیون‌های دولت، به صحن هیات وزیران می‌آید که شامل آیین‌نامه‌های تکلیفی، آیین‌نامه‌های کمیسیونی و پیشنهادهای فوری از جمله این دسته بندی هاست. لوایحی هم در دولت تصویب می‌شوند که برای سیر مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

تصویب بیش از ۱۰ آئین نامه مهم در دولت

بهادری‌ جهرمی از جمله آیین‌نامه‌های مهمی که در دولت سیزدهم به تصویب رسیده شامل بیش از ۱۰ آیین نامه در حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه های مختلف از جمله سلامت، کشاورزی، صنعت، نفت، آب و برق بوده است. همچنین آیین‌نامه‌های حمایت از نخبگان ایرانی و غیرایرانی و نیز آیین نامه‌های اجرایی مربوط به قانون جوانی جمعیت از دیگر مصوبات مهم دولت بوده است.

سخنگوی دولت این هم گفت که علاوه بر این، لوایح مهمی هم در دولت مصوب و برای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است که می توان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای، لایحه ایجاد وزارت بازرگانی، لایحه واردات خودرو و لوایح ایجاد مناطق آزاد دوغارون، سرخس و مازندران اشاره کرد.

وی ‌ارائه مشوق‌های بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و تجاری برای حمایت از تولید، حفظ و افزایش اشتغال یا بسته ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها را از دیگر مهمترین مصوبات دولت سیزدهم برشمرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها