کد خبر: ۵۲۷۴۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۲ تير ۱۴۰۲
مجتبی اردشیری فعال رسانه گفت: مهمانی 10 کیلومتری غدیر، امسال و برای دومین دوره پیاپی برگزار می شود و این، بدعتی خوش‌یمن است که در این سال‌ها در کشور ما رقم می‌خورد مانند اربعین که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این بدعت بتواند جای خود را در تقویم عقیدتی شیعیان کشورهای جهان باز کند اما اکنون می‌بینیم که شیعیان بسیاری از کشورهای جهان، با ابتکارعمل ایران، قدم در این مسیر گذاشته و جمعیتی چندده میلیونی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری 598، مجتبی اردشیری در گفتگو با خبرنگار سراج24: تثبیت چنین بدعت‌هایی، علیرغم معنا کردن مولفه کثرت در وحدت و تبیین وحدت میان مسلمانان، یک قدرت‌نمایی برای مخالفان چنین اندیشه‌هایی نیز است. این مهم علی‌الخصوص برای امسال که کشور یک پائیز ناآرام را پشت سر گذراند و طی آن، به برخی باورها و اندیشه‌های روحانی توهین شد، از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

اردشیری گفت: مهمانی 10 کیلومتری غدیر، نوعی قدرت‌نمایی است که طی آن، مردم پایتخت ام‌القرای جهان اسلام، به خیابان می‌روند و بزرگ‌ترین عید ایمانی خود را جشن می گیرند. 

این فعال رسانه خاطرنشان کرد: این حرکت بزرگ علیرغم اینکه ضربه‌شستی به موافقان رادیکالیسم و سکولاریسم است بلکه نوعی مانور فرهنگی نظام در برابر تهدیدهای خارجی نیز محسوب شده و می‌تواند هم‌ردیف انتخابات که یک بله بزرگ به نظام حاکمیتی کشور است، به حساب آید. 

وی افزود: البته که یکی از انتقادهایی که همواره به شیعه گرفته شده، جدی نگفتن اعیاد و مناسبت‌های شاد است. برخی بر این باور هستند که شیعه، به اندوه، بیش از شادی بها داده و مناسبت‌های مفرح چندانی ندارد و آنها را گل‌درشت برگزار نمی‌کند. این مهمانی 10 کیلومتری غدیر می‌تواند نقض‌غرض مناسبی برای این ادعا باشد و در ذهن مردم به عنوان رویدادی هرساله تثبیت شود. 

اردشیری گفت: هرچند این ابتکارعمل می‌تواند با بسط مفهومی و اجرایی خود، در دیگر شهرهای کشور نیز برگزار شده و به یک حرکت سراسری در تمام کشور تبدیل شود. مانند اتفاقی که در جشن نیمه شعبان رخ داده و همان‌گونه که شهرها در آستانه این عید بزرگ، آذین‌بندی شده و مردم به خیابان‌ها آمده و پذیرایی می‌شوند، حالا در بزرگ‌ترین عید مسلمانان نیز حرکت مشابهی صورت گرفته و این اتفاق به سنت هرساله کشور تبدیل شود که آثار و برکات معنوی و اجتماعی بسیاری را برای مردم و کشور به همراه خواهد داشت. 

وی تاکیدکرد: مهمانی 10 کیلومتری غدیر، یک حرکت سنجیده و تماما حسن است که در روزگار جنگ تاکتیکی نرم، یک مانور فرهنگی محسوب می‌شود و می‌تواند نقش بی‌بدیلی در وحدت بیشتر جامعه، ارتقای نشاط اجتماعی و تبیین اندیشه‌های دینی و اعتقادی در میان نسل‌ جوان داشته باشد و به همین دلیل، باید برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری در مسیر شکوهمندی هر چه بیشتر آن صورت پذیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها