کد خبر: ۵۲۷۵۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۱۵ تير ۱۴۰۲
در جلسه با شهرداران فرانسه مطرح شد؛
رئیس جمهور فرانسه در جلسه با شهرداران شهرهای فرانسه درباره اعتراضات اخیر این کشور، گفت که در صورت لزوم شبکه‌های اجتماعی مسدود خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری 598، به نقل از دی‌پی‌اِی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جلسه با شهرداران شهر‌های گرفتار در اعتراضات مردم این کشور علیه قتل یک جوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه، گفت که گزینه مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی روی میز است.

ماکرون در این جلسه که در پاریس برگزار شد، گفت: فکر کردن درباره اینکه جوانان معترض از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و همچنین مسدودسازی احتمالی این شبکه‌ها، ضرورت دارد.

وی مدعی شد: وقتی اوضاع از کنترل خارج شود، مجبور خواهید شد تا نسبت به نظارت بر شبکه‌های اجتماعی یا قطع کردن آن اقدام کنید. قطعا نباید از روی احساسات چنین کاری انجام داد و خوشحالم که مجبور نشدیم چنین کاری کنیم.

این ادعا در حالی مطرح شده که ماکرون روز جمعه تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز مردم فرانسه علیه قتل این نوجوان الجزایری به دست پلیس این کشور را به گردن رسانه‌های اجتماعی انداخت. به گفته وی، تجمعات خشونت‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی باید سازماندهی می‌شود. رئیس جمهور فرانسه حالا گفته است که باید با خونسردی و آرامش درباره همکاری با این شبکه‌ها فکر کنیم.

در این بحبوحه، روزنامه لوپاریسین نوشته که در شمال فرانسه و مرز مشترک این کشور با بلژیک، نظارت و کنترل تشدید شده تا از ورود مواد محترقه به پاریس جلوگیری شود. همچنین ممنوعیت فروش و انتقال مواد محترقه و دستفروشی بنزین دبه‌ای تا اواسط جولای برقرار خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها