کد خبر: ۵۲۷۶۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۸ تير ۱۴۰۲
داخل خانه و آپارتمان را می توان با استفاده از درختان میوه آپارتمانی، زیبا و دلنشین تر کرد. در این مطلب با ۴ میوه‌ای که می‌توان در خانه کاشت و نگهداری نسبتا ساده‌ای دارند، آشنا می‌شوید.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از عصر ایران: داخل خانه و آپارتمان را می‌توان با استفاده از درختان میوه آپارتمانی، زیبا و دلنشین‌تر کرد. متاسفانه امروزه زندگی‌های آپارتمانی سبب شده تا این تفکر به وجود بیاید که هرگز نمی‌توان از داشتن درختان میوه در داخل خانه لذت برد. اما باید گفت که باغبانی گلدانی این امر را میسر کرده و میوه‌هایی وجود دارند که با اندکی مراقبت می‌توان آنها را در گلدان داخل آپارتمان پرورش داد.

۱.توت فرنگی، رایج‌ترین توت زینتی

توت فرنگی یک گیاه گلدانی بسیار مناسب برای پرورش در داخل آپارتمان است. یکی از بهترین و مهم ترین مزیت‌های میوه توت فرنگی در باغبانی گلدانی این است، که دو بار در سال می‌توان از میوه آن برداشت کرد. برداشت میوه توت فرنگی دوبار در سال یکی در خرداد ماه و دیگری در اواخر تابستان صورت می‌پذیرد. برای کاشت توت فرنگی بهتر است از یک گلدان با عرض ۴۵ سانتی متر که می‌تواند ۱۲-۱۰ بوته توت فرنگی را در بر بگیرد استفاده کرد. بهترین خاک برای این میوه خاک باغچه به همراه کود دامی است.

گوجه فرنگی گیلاسی

۲.گوجه فرنگی گیلاسی، گوجه مینیاتوری

کاشت و پرورش گوجه فرنگی در داخل آپارتمان این امکان را فراهم می‌سازد تا حتی در طول ماه‌های سرد سال هم گوجه فرنگی‌های خوش طعم و تازه داشته باشید.به طور کلی گوجه فرنگی یک نوع میوه محسوب می‌شود که می‌توان به راحتی آن را درون گلدان کاشت و پرورش داد.

برای کاشت گوجه فرنگی در داخل گلدان باید تا حد امکان از گلدانی با فضای بزرگ و کافی استفاده نمود تا آن ها فضای کافی برای رشد و میوه‌دهی داشته باشند.

۴.کامکوات، پرتقال زینتی

پرتقال زینتی یا کامکوات یکی دیگر از درختان میوه مناسب برای کاشت در داخل گلدان می‌باشد. این میوه از خانواده مرکبات بوده و ظاهری همچون پرتقال اما اندازه بسیار کوچکتری دارد. مزه آن ترش و شیرین است و می‌توان گفت که دارای یک مزه و طعم جدید و خارق العاده می‌باشد. برای کاشت این میوه می‌توانید از نهال‌های موجود در بازار استفاده نمایید.این درخت علاوه بر زیبایی، طراوت و شادابی خاصی را نیز به محیط خانه و آپارتمان هدیه می‌دهد.

۵. لیموترش

برای کاشت لیمو ترش در گلدان ابتدا یک گلدان انتخاب کنید که ۲۵% از حجم ریشه‌های گیاه بزرگ تر باشد.گلدان سفالی برای اینکار از همه مناسب تر است چرا که برخلاف گلدان‌های پلاستکی متخلخل بوده و آب را به به خوبی از دیواره هایش تبخیر میکند. این ویژگی به گیاه کمک میکند تا به خوبی رشد کند چون خیس بودن زیاد خاک به گیاه آسیب میزند.کیفیت و نوع خاک هم فاکتور بسیار مهمی است.برای رشد خوب گیاه از ترکیب خاک با زهکشی مناسب و ارگانیک استفاده کنید.

منبع: همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها