کد خبر: ۵۲۷۷۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۰ تير ۱۴۰۲
سرمربی پرسپولیس در اظهاراتی جنجالی از قوانین و مقررات نقل و انتقالاتی انتقاد و همچنین در مورد لیست خروج سرخپوشان صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ورزش سه، یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس، در حاشیه تمرین امروز سرخپوشان برای اولین بار در فصل جاری با خبرنگاران گفتگو کرد و در یک مصاحبه ایستاده به سوالات آنها پاسخ داد.

* شرایط تیم قبل از ترکیه؟
ما از شش روز پیش تمریناتمان را آغاز کردیم و امروز ششمین روز شروع تمریناتمان است. شش جلسه تمرین کردیم و دو جلسه هم کارهای وزنه انجام دادیم و فردا هم آخرین روز ما در تهران است و بعد می‌رویم اردوی ترکیه. البته باید امروز می‎‌رفتیم اما به خاطر ناهماهنگی‌ها، اردوی دو هفته‌ای ما، تبدیل به اردوی هشت روزه شد. یک مقدار شروع تمرینات ما به خاطر بعضی مشکلات دیر شد اما خداراشکر شروع کردیم و بچه‌ها هم یکی یکی اضافه می‌شوند و هنوز تا رسیدن به شکل کلی تیم فکر کنم زمان بیشتری ببرد. کارمان را با جدیت بیشتری ادامه می‌دهیم.

* رضایت از نقل و انتقالات؟
ببینید من یک توضیح کلی بدهم، ریشه تمام این مشکلات در بحث علی بیرانوند یا عدم شروع تمرینات، بحث مالی است که در باشگاه زیاد بوده و هست. این ریشه تمام مشکلات است. ما اگر به موقع پول بچه‌ها و علی را می‌دادیم، این مشکلات پیش نمی‌آمد. در هر صورت تلاش باشگاه زیاد بود که این مسائل برطرف شود. می‌دانیم باشگاه دچار مشکلات زیادی است و در آوردن پول برای باشگاه‌ما یک مقدار سخت است. امیدوار هستیم در هر صورت روند خوبی داشته باشیم و امیدوارم هرچه سریع‌تر مشکلات برطرف شود. ما شش بازیکن را از دست دادیم و از جمعمان جدا شدند که جا دارد از زحمات آنها در طول فصل برای کسب قهرمانی تشکر کنم. به هر حال شرایط و ذات فوتبال این مشکلات را هم به همراه دارد. امیدوارم هرچه زودتر تیممان شکل بگیرد و تمرینات بیشتری داشته باشیم و خصوصا در بحث‌های تاکتیکی شکل تیمی را زود به دست بیاوریم. فکر کنم 10-12 روزی را از دست دادیم و با یک ماه پیش فصل برویم سراغ بازی‌هایی که داریم.

* علت تبدیل اردوی دو هفته‌ای به هشت روزه؟
نه گفتم که بحث ناهماهنگی در آنجا بود و متاسفانه به این خاطر اردوی ما جابجا شد.

* جذب سعید عزت‌اللهی و...؟
ما الان با گرفتن سرلک 19 بازیکنمان پر شده. امسال سال عجیب غریبی است برای بستن تیم، چون سهمیه زیر 25 ساله را برداشتند و ما سه بازیکنی که در این سهمیه داشتیم، به لیست بزرگسالان منتقل شدند و کارمان را خیلی سخت کرد. از آن طرف 20 بازیکن بزرگسال تبدیل به 19 کردند. این کار را برای باشگاه سخت کرد و واقعا نمی‌دانم چجور بگویم. ببینید یک قوانینی وضع شده که باید با وکلا و حقوقی‌ها بنشینی و ببینی که چیست. خیلی از بندها مبهم است و قابل درک نیست. نیت این اتفاقات را نمی‌دانم... ما الان حساب کردیم باتوجه به اینکه سهمیه زیر 25 سال را برداشتند، 40 بازیکن از لیگ برتر کاهش خواهد یافت و آنها مجبورند به لیگ یک بروند یا بیرون بنشینند. درکش برای من سخت است که آیا این وضعیت موجب پیشرفت می‌شود؟ از آن طرف کسی هم در این مورد صحبت کند، خیلی زود واکنش نشان می‌دهند. هرکسی در این مورد صحبت می‌کند، دنبال پیشرفت برای فوتبال است. من از مسئولان درخواست دارم که یک تجدید نظر در قوانین داشته باشند چون ما در آسیا هستیم.

* مقررات سقف بودجه؟
شاهد هستید که تیم‌های عربی چه هزینه‌هایی می‌کنند، چه بازیکنانی را جذب می‌کنند. من از مدیران باشگاه‌ها می‌خواهم که مطالبه‌گر باشند. مثلاً می‌گویم من مربی به یک مهاجم شش دانگ نیاز داریم که قیمت گرانی دارد. باشگاه باید بتواند برود آن را خریداری کند تا من استفاده کنم، این شرایط حرفه‌ای‌گری است. حالا 2 میلیون 3 میلیون و 5 میلیون است! باید سعی کنیم درآمد باشگاه‌ها زیاد شود. باید اصل موضوع که درآمدزایی باشگاه‌ها است محقق شود. به خصوص حق پخش مسابقات. آقای تاج و دیگر آقایانی که تصمیم‌گیرنده در این فوتبال هستند و مدیران باشگاه‌ها همه باید تصمیم خوب بگیرند و یک هدف خوب داشته باشند و درآمدزایی باشگاه‌ها بیشتر باشد تا بتوانیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما می‌رویم و می‌رویم تا به یک سدی می‌خوریم، برمی‌گردیم. این واقعاً کار را سخت می‌کند. چه ایرادی دارد فوتبال ما هم به دنبال بازیکنان چند میلیون دلاری برود، چه ایرادی دارد؟

* حضور در لیگ قهرمانان آسیا؟
اگر دنبال کیفیت هستیم و به دنبال این هستیم که در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم برای تقویت باشگاه‌ها باید مشکلات درآمدزایی‌شان حل شود. همیشه اصل را رها کرده‌ایم و چسبیده‌ایم به اینکه لیست این تعداد باشد، فلان و بهمان باشد، آقا اصل موضوع جای دیگر است! اصل موضوع این است که سعی کنیم فوتبال‌مان حرفه‌ای‌تر باشد. از بخش دولتی خارج شود و به سمت بخش خصوصی برود این مسیری است که باید برویم. همیشه اول فصل راجع‌به این مسائل صحبت می‌کنیم. اما متأسفانه اقدامات عملی انجام نمی‌شود و کار را برای باشگاه‌ها، مربیان و مدیران سخت می‌کند.

* جذب مهاجم خارجی؟
من گفتم 19 بازیکن بزرگسال داریم، دیگر جای برای گرفتن بازیکن نداریم. باید برویم و بالا و پایین کنیم و یک نفر را از لیست خارج کنیم. الان کار خیلی سخت شده است صحبت‌هایی که الان کردم به خاطر همین مسائل بود.

* بازی با سه مدافع مرکزی؟
اینکه بخواهیم با سیستم سه دفاعه بازی کنیم قطعاً منتفی است ما به جز این بازیکنانی که گفتید فرشاد فرجی را هم داریم. چهار بازیکن خوب در خط دفاعی داریم. بازی‌های آسیایی، لیگ و جام حذفی را در پیش داریم. شرایط خیلی سخت است. ممکن است هر چهار روز پنج روز یک بازی داشته باشیم. به خاطر فشردگی مسابقات ممکن است حتی به بازیکنان جوان‌مان هم احتیاج پیدا کنیم. مدافعان ما همگی کیفیت خوبی دارند و از اینکه چنین بازیکنانی در خط دفاعی داریم خوشحال هستم. هر کدام آنها که آماده‌تر باشند یا به سیستم تیم بخورند از آنها استفاده می‌کنیم. فرقی نمی‌کند همه تیم هدفش یکی است و آن هم رسیدن به موفقیت است و در این راه سخت و دشوار قطعاً باید به همدیگر کمک کنیم. فرقی نمی‌کند کدام بازیکن بازی می‌کند یا نه. بازیکنان این فرصت را دارند که خودشان را نشان بدهند و برای تیم مثمر ثمر باشند.

* ناراحتی هواداران از بیرانوند؟
من ریشه مشکلات را گفتم اگر آن مشکلات نبود قطعاً این اتفاقات هم رخ نمی‌داد. اینها را باید درست کنیم. دوم اینکه اتفاقی که رخ داد را تأیید نمی‌کنم. اتفاق خوبی برای باشگاه ما نبود اما در هر صورت باید مشکلات بازیکنان را هم بشینیم و ببینیم چه مشکلاتی داشتند و دارند و در جهت رفع مشکلات قدم برداریم. اینکه یک بازیکن چنین اتفاقی برایش رقم خورد و ما ببخشیم و یا نبخشیم چیزی نیست که الان مورد بحث‌مان باشد. خودتان می‌دانید بیرانوند یکی از ارکان قهرمانی در فصل گذشته بود. به جز سال گذشته سال‌های خوبی را هم برای پرسپولیس و هواداران ساخت، قطعاً او برای ما فراموش نمی‌شود و او یک مهره ارزشمند است و مشکلات به وجود آمده را خوب درک می‌کند. راه قهرمانی را هواداران به ما نشان می‌دهند این را همیشه گفته‌ام، با بخشش، حمایت‌ها و راهنمایی‌های‌شان؛ همیشه این راه را به ما نشان داده‌اند و از تک تک آنها تشکر می‌کنیم. همه ما یک هدف بزرگ داریم آن رسیدن به موفقیت‌های بیشتر است.

* دلخوری کمال کامیابی‌نیا؟
من به کمال حق می‌دهم. در فوتبال حرفه‌ای ممکن است این اتفاقات رخ بدهد. زحمات زیادی برای تیم کشید خودم هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. او با مصدومیت‌های زیادی روبه‌رو بود به خصوص کتف و آشیلش و در خیلی از بازی‌ها با درد بازی می‌کرد. فقط می‌توانم از طرف خودم از او تشکر کنم. همه ما یک جورهایی به این بازیکنان مدیون هستیم به خصوص کمال و برایش آرزوی موفقیت دارم. نوع جدایی‌اش از پرسپولیس هم در این شرایط سخت نقل و انتقالات رخ داد. به هر حال باشگاه هم مشاور فرهنگی و اجرایی دارد آنها باید پیگیر باشند و یک برنامه و بازی خوب در مناسبات خوبی برای او تهیه کنند و بتوانیم از شرمندگی او دربیاییم. گلایه‌هایش به حق بوده است. من هم از او تشکر می‌کنم به خاطر سال‌های خوبی که برای پرسپولیس و هواداران ساخت.

* تمدید قرارداد با کریم باقری؟
قطعاً من و بازیکنان این درخواست را داریم. همه ما دل‌مان برایش تنگ شده است. تصور پرسپولیس بدون کریم برای شخص من واقعاً سخت است. امیدوارم هرچه زودتر برگردد و باشگاه هم پیگیر کارش باشد. کریم بازیکن بزرگی برای باشگاه بوده و هم مربی بزرگی؛ حضورش در کنار ما باعث قوت قلب است. شخصاً امیدوارم که مشکلات کریم باقری برطرف شود.

* جدایی عیسی آل‌کثیر؟
خبر ندارم. پریشب من با او صحبت‌های زیادی داشتم یکسری مشکلات داشت برای امضا کردن قرارداد، نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما من از او خواستم که در تیم بماند و با مسئولان باشگاه صحبت‌های بیشتری داشته باشد، از آخرین اتفاقات بی‌خبرم.

* درخواست برای تمدید با عیسی؟
او خیلی وقت است که در لیست 19 نفره ما بود از همان اول، من بدانم تصمیم دارد که بماند اتفاقاتی رقم می‌زنم که او برگردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها