کد خبر: ۵۲۷۷۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۰ تير ۱۴۰۲
جشن «ولایت» به همت مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» برای جمعی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست قمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، جشن «ولایت» به همت مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» و با حضور خیرین، خانواده‌های زیرپوشش مؤسسه، مدعوین و هنرمندان شهر در سالن اجتماعات پردیس فارابی برگزار شد.

اجرای نمایش عروسکی، برگزاری مسابقات جذاب، اهدای جوایز به کودکان و مولودی‌خوانی از بخش‌های متنوع این مراسم بود.

همچنین نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان تحت پوشش با موضوع آرزوهای آنان برپا شد و مورد بازدید مهمانان قرار گرفت.

اجرای زنده طراحی اثر نقاشی‌خط توسط استاد حسین صفدری از هنرمندان قم بخش دیگری از این مراسم بود. این اثر هنری در پایان مراسم به مزایده گذاشته شد و تمام مبلغ دریافتی از فروش آن، برای درمان کودکان بیمار تحت پوشش مؤسسه اختصاص یافت.

سیدسعید محسن‌پور حسینی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» در این مراسم در سخنانی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشن، علاوه بر بزرگداشت ایام «غدیر تا مباهله» و ترویج سیره یتیم‌نوازی امیرالمؤمنین علی(ع)، دیدار غیر مستقیم حامیان این مؤسسه با کودکان تحت حمایت خود بود.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش کردیم با برپایی این جشن، فرصت‌های بهتری را با حمایت خیرین برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست فراهم کنیم.

برگزاری جشن «ولایت» برای کودکان بی‌سرپرست در قم

مدیرعامل مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» در ادامه به پیشینه فعالیت این مؤسسه اشاره کرد و گفت: مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه»، مجموعه‌ای مردم نهاد و غیر دولتی است که با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، فعالیت خود را از آبان ماه سال ۱۳۹۷ با اخذ مجوز رسمی از معاونت سمن‌ها و خیریه‌های پلیس اطلاعات و امنیت استان قم آغاز کرده است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» در خصوص خدماتی که از سوی این مؤسسه به کودکان زیرپوشش ارائه می‌شود، گفت: خدمات مؤسسه شامل هدایای نقدی، سبد کالا، لوازم منزل، خدمات درمانی، خدمات تحصیلی و آموزشی، ورزشی، علمی، هنری، مذهبی و تفریحی می‌شود.

محسن‌پور حسینی درباره تعداد افراد زیرپوشش مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه»، عنوان کرد: ۲۷۸ خانوار تحت پوشش مؤسسه قرار دارند که در مجموع حدود ۱۰۰۰ نفر می‌شوند و در صورت افزایش خیرین و حامیان، تعداد خانوار تحت پوشش افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به فعالیت‌های جنبی مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های روان‌درمانی و روان‌شناسی از جمله فعالیت‌های مؤسسه بوده و تلاش شده خدمات روانشناسی متناسب با نیاز افراد زیرپوشش به هر سه صورت فردی، گروهی و کارگاهی ارائه شود.

مدیرعامل مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه»، حمایت از درمان معتادان به منظور ترک اعتیاد و بازگشت آنان به آغوش جامعه را از دیگر اقدامات این مؤسسه عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف این مؤسسه، تلاش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و به اندازه وسع خود تلاش کردیم با حمایت از درمان معتادان، در این مسیر گام برداریم.

برگزاری جشن «ولایت» برای کودکان بی‌سرپرست در قم

پورمحسن حسینی با بیان اینکه مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» فعلاً فقط در قم فعالیت دارد، تصریح کرد: درصدد احداث شعبه در شهرهای اطراف قم هستیم تا بتوانیم خدمات خود را متناسب با رسالت مؤسسه توسعه دهیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مؤسسات خیریه رقیب یکدیگر نیستند و برای رفع فقر و حمایت از نیازمندان تلاش می‌کنند، افزود: میزان خدمات‌ مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» به خانواده‌های تحت پوشش و شفاف بودن امور مالی می‌تواند نقطه تمایزی این مؤسسه با دیگر مراکز خیریه باشد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه «باران مهر و عاطفه» در خصوص منابع مالی این مؤسسه، عنوان کرد: غالب هزینه‌ها و درآمدهای مؤسسه از طریق عموم مردم و خیرین تأمین می‌شود و اعضای هیئت مدیره نیز با سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، بخش دیگری از منابع مالی مؤسسه را تأمین می‌کنند.

پورمحسن حسینی درباره شرایط پذیرش افرادی که نیاز به دریافت خدمات از این مؤسسه دارند، گفت: این مؤسسه افراد بی‌سرپرست، بدسرپرست و از کار افتاده را که در قم سکونت داشته باشند و حقوق مستمری از ارگان‌هایی مانند تأمین اجتماعی دریافت نمی‌کنند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که نیاز به خدمات مؤسسه دارند، می‌توانند به آدرس مؤسسه واقع در بلوارامین، کوچه ۱۹، پلاک ۲۶ مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۹۰۸۱۱۲ داخلی مددکاری (شماره ۱) تماس بگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها