کد خبر: ۵۲۷۸۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۱ تير ۱۴۰۲
ژنرال سی کیو براون در جلسه مجلس سنای آمریکا با اشاره به تهدیدهای ایران و پیچیدگی آن گفت: دولت آمریکا باید همه قوایش را برای بازدارندگی تهدیدهای ایران با کمک کشورهای منطقه انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598، پایگاه المانیتور گزارش داد که ژنرال سی‌کیو براون، گزینه جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا برای رییس بعدی ستاد مشترک‌ ارتش در پنتاگون در یک جلسه استماع برای تایید او در سنای آمریکا، در پاسخ به سناتور جکی روزن برای پیشبرد رویکرد فعلی واشنگتن در زمینه افزایش همکاری نظامی میان کشورهای خاورمیانه به منظور بازدارندگی از آنچه «حملات ایران علیه همسایگانش» عنوان شده، تمایل نشان داد.

براون در این باره گفت که «این موضوع چیزی است که باید کمک کنیم از آن حمایت شود.»

او در ادامه با مطرح کردن ادعایی علیه نقش ایران در منطقه بیان کرد: «بخشی از این امر اطمینان‌یابی از این است که حین انجام این کار، همچنین توانمندی‌های لازم را در اختیار آن‌ها(کشورهای منطقه) بگذاریم تا بتوانند اقداماتی که جهت مقابله با تمامی شکل‌های تجاوزات ایران در منطقه انجام می‌شود را پشتیبانی کنند.»

بنابر گزارش المانیتور، این ژنرال آمریکایی مدعی شد که «تهدید» ایران «پیچیده‌تر» شده است.

او در ادامه به قانون‌گذاران آمریکایی گفت که هدف آمریکا برای بازدارندگی ایران نباید تنها بر عهده پنتاگون باشد.

براون در این راستا گفت: «موضوعی که به آن فکر می‌کنم، نقشی است که تمامی بخش‌های دولت در بازدارندگی کلی ما ایفا می‌کنند. موضوع فقط کاری نیست که ارتش انجام می‌دهد، بلکه کاری است که در فضای دیپلماتیک، فضای اطلاعاتی و اقتصادی انجام می‌دهیم. از نظر من، تمامی این کارها باید باهم انجام شوند.»

اظهارات این مقام پنتاگون درباره تهدیدآمیز بودن نقش ایران در منطقه و لزوم مقابله جمعی با آن در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا، خود  از طریق اقداماتی از جمله حضور  نظامی مداخله‌جویانه در منطقه خاورمیانه، فروش میلیاردها دلار تسلیحات به کشورهای منطقه که موجب  دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در آن شده، به راه انداختن یا مشارکت در جنگ‌هایی ویران‌کننده در خاورمیانه و حمایت از سیاست‌های رژیم غاصب صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را تضعیف کرده است.

دولت ایران بارها برای مشارکت در ابتکارات صلح در منطقه و تسهیل اجرایی شدن آن‌ها اعلام آمادگی کرده است.

ایسنا نوشت، از جمله می‌توان به مشارکت ایران در مذاکرات صلح آستانه به همراه روسیه، سوریه و ترکیه برای حل‌وفصل بحران سوریه پس از جنگ‌های داخلی آن و پیشنهاد مذاکرات ۳+۳ درباره حل مناقشه قفقاز و ایده تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری با مشارکت همه کشورهای شمال و جنوب خلیج فارس اشاره کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها