کد خبر: ۵۲۷۸۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۲ تير ۱۴۰۲
سخنگوی کرملین ضمن اشتباه توصیف کردن ضمانت‌های امنیتی غرب به اوکراین، گفت که ضمانت‌ها تجاوز به امنیت روسیه بوده و اروپا را به مکان خطرناک‌تری تبدیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه روز چهارشنبه بار دیگر درباره هرگونه ارائه بمب و مهمات خوشه‌ای به اوکراین توسط غرب و استفاده آنها در میدان جنگ، شدیداً هشدار داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین هشدار داد: «اگر اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کند، اقدامات متقابل انجام خواهیم داد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره نتایج نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لیتوانی نیز گفت: «ضمانت‌های امنیتی غرب برای اوکراین، تجاوز به امنیت روسیه بوده و اروپا را به مکان خطرناک‌تری تبدیل می‌کند».

سخنگوی کرملین در این‌باره توضیح داد: «ناتو یک ائتلاف تهاجمی است که بی‌ثباتی و تجاوزگری به ارمغان می‌آورد. ارائه هرگونه تضمین امنیتی به اوکراین بسیار اشتباه و بسیار خطرناک است. ارائه مهمات خوشه‌ای به کی‌یف هم وضعیت [میدان جنگ] را تغییر می‌دهد و روسیه را مجبور می‌کند اقدامات متقابل انجام دهد».

طبق این گزارش، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به چین نیز گفت: «این سفر در دستور کار قرار دارد و تاریخ آن باید مورد توافق قرار بگیرد».

وی در این‌باره افزود: «محورهای مذاکرات پوتین در سفر آتی وی به چین در درجه اول همکاری‌های تجاری و اقتصادی و وضعیت جهان خواهد بود. همکاری روسیه و چین علیه کشورهای ثالث نبوده و نخواهد بود، بلکه این روابط صلح و ثبات را در منطقه به ارمغان می‌آورد».

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با بیان اینکه غرب می‌خواهد با دست کی‌یف به مسکو صدمه بزند، گفت که جنگ در اوکراین تا زمانی که کشورهای غربی از فکر تسلط خود و تحمیل شکست راهبردی بر روسیه دست برندارند، ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها