کد خبر: ۵۲۷۹۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۲۵ تير ۱۴۰۲
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی قم گفت: در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی سازمان به 76 میلیارد تومان کاهش داشته که نصف سال گذشته است.
کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی قم

به گزارش پایگاه خبری 598، سید صادق میره ای مدیر کل بهزیستی قم در نشست خبری که صبح شنبه ۲۴ تیر ماه برگزار شد، شعار هفته بهزیستی را «برای مردم برای به زیستن» عنوان کرد و با بیان اینکه  ۳۵ هزار نفر در قم پوشش خدمات این اداره کل هستند گفت: جامعه هدف بهزیستی شامل دو دسته افراد دارای معلولیت و افرادی که در حوزه اجتماعی و حمایتی نیازمند پوشش هستند، می‌شود که این گروه دوم شامل زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است. ما در استان 8193 معلول جسمی حرکتی، نابینایی 3123 نفر، معلولین ذهنی 5105 نفر، معلولین روانی 1766 نفر، ناشنوایی 4132 نفر و 763 نفر چند معلولیتی هستند. که از این تعداد 11 هزار و پانصد نفر تحت پوشش کامل سازمان قرار گرفته اند. 

در ادامه محمد علیمرادی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی قم در خصوص تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی گفت: در استان قم آمار تسهیلات به مددجویان قابل قبول می باشد و سال گذشته 117 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد که 1197 نفر با اعتباری بالغ بر 101میلیارد تومان توانستند از تسهیلات استغالزایی سازمان بهره‌مند شدند بدین صورت که مددجویان در ابتدا از طریق مددکار پالایش شده و توانایی شغلی هر فرد مشخص میشود و در انتها از طریق تسهیلات اعطایی به توانمندسازی می‌رسند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی قم تاکید کرد که متاسفانه در سال جاری این رقم به 76 میلیارد تومان کاهش داشته که نصف سال گذشته است اما سازمان برای جبرای کاهش اعتبار به دنبال احیای اعتبار سالهای گذشته است که توانستیم 23 میلیارد تومان اعتبار بانک ملی را احیا کنیم و از ابتدای سالجاری تاکنون 86 نفر توانسه اند از این وام بهره ببرند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها