کد خبر: ۵۲۷۹۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۲۶ تير ۱۴۰۲
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم:
عاشوری با اشاره به اینکه 827 هزار نفر در شهر مقدس قم تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی می باشند، گفت: تامین اجتماعی ماهیانه 624 میلیارد تومان در استان قم هزینه می‌کند که این مبلغ بدون اتکا به بودجه دولتی است و از طریق حق بیمه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از نسیم قم، محمد عاشوری با گرامیداشت ۲۵ تیرماه سالروز تامین اجتماعی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه خدمات خوبی در این حوزه ارائه می‌شود گاهی به دلیل عدم اطلاع رسانی از خدمات، نارضایتی‌هایی وجود دارد که در این میان نقش رسانه در ارتقای سطح آگاهی جامعه بسیار مهم است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: سازمان تامین اجتماعی در سطح آسیا به لحاظ خدمات بهترین سازمان به شمار می‌رود و خدمات آن در زمینه بیمه بیکاری در آسیا بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند عنوان کرد:در شبکه درمانی سازمان ۷۹ بیمارستان و مرکز سرپایی فعال است و همه این خدمات بدون اتکا به بودجه دولتی انجام می‌شود.

عاشوری بیان کرد: نخستین خریدار خدمت درمانی درسطح کشور هستیم و خدمات سازمان تامین احتماعی در دو حوزه مهم بیمه‌ای و درمانی ارائه می‌شود.

وی با تشریح برخی از فعالیت‌ها تصریح کرد: پرداخت حقوق بازنشستگی و بیمه بیکاری و سایر خدمات از جمله اقدامات مهم سازمان است و در حوزه درمانی نیز خدمات به طور مستقیم به صورت رایگان است و ارائه خدمات از مراکز طرف قرارداد نیز انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد:در استان قم بیش از ۹۸ درصد از مراکز درمانی طرف قراداد است.

وی در مورد تامین اجتماعی در قم گفت: در حوزه بیمه‌ای با ۴ شعبه اصلی و یک شعبه اقماری در شهرستان کهک و ۵ کارگزاری به خدمت‌رسانی می‌پردازیم و در بخش درمان بیمارستان امام رضا(ع) و سه مرکز درمانی سرپایی در خدمت بیمه‌شدگان هستیم.

عاشوری افزود: ۲۵۱ هزار و ۲۶۲ نفر از بیمه شدگان از فعالان عرصه تولید تحت پوش سازمان به عنوان بیمه شده اصلی و ۶۱ هزار و ۶۴۹ نفر مسمتری بگیر از خدمات بهره می‌گیرند.
وی تصریح کرد: در مجموع ۸۲۷ هزار نفر در قم همراه با خانواده تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۵۷ درصد از جمعیت قم را شامل می شود، همچنین از این میان ۱۴۹ هزار بیمه شده کارگری و اجباری و ۳۰ هزار نفر بیمه اختیاری و آزاد هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم عنوان کرد:۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر دارای بیمه رانندگی درون شهری و برون شهری هستند و افتخار می‌کنیم اقشار ضعیف تحت پوشش این خدمات هستند.
وی بیان کرد: ۱۴ هزار کارگر ساختمانی با پرداخت ۷ درصد حق بیمه از خدمات بهره می‌گیرند و ۴ هزار نفر قالیباف خانگی نیز تحت پوشش بیمه هستند.

عاشوری اظهار داشت:۱ هزار و ۲۳۰ نفر از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیکاری دریافت می‌کنند و در بخش بیکاری سعی شد مستمری هدف‌مند پرداخت شود و افراد توانا جویای کار را به کارخانجات معرفی کردیم.
وی گفت: تامین اجتماعی ماهیانه ۶۲۴ میلیارد تومان در استان قم هزینه می‌کند که این مبلغ بدون اتکا به بودجه دولتی است و از طریق حق بیمه‌هاست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: از این مبلغ ماهیانه ۴۳۶ میلیارد تومان بابت حقوق بازنشستگی و ۱۷۵ میلیارد تومان بابت خدمات درمانی و ۱۱۱ میلیارد تومان تومان بیمه بیکاری و ۲۷ میلیارد تومان کمک استراحت پزشکی است.

وی بیان کرد:سال قبل ۱۶ میلیارد تومان بابت استراحت پزشکی و ۹ ماه مرخصی زایمان پرداخت شد.
عاشوری با اشاره به گسترش فرهنگ بیمه‌ای و خدمات عنوان کرد: استقبال خوبی از بیمه از طرف کارفرمایان صورت می‌گیرد و دستاوردهای خوبی در حوزه بیمه پس از انقلاب داریم.

وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب ۴۰ هزار نفر در قم یعنی کمتر از ۲۰ درصد از جمعیت بیمه بودند و امروز بیش از ۵۰ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ سال پرداخت حقوق بدون تاخیر برای قشر بازنشسته را داریم.

وی گفت: تقویت کانون بازنشستگی استان یکی از اقدامات مهم است و در حال حاضر ۲۰ هزار عضو دارد و امیدواریم با فعالیت بازنشستگان شاهد توسعه خدمات آن باشیم.

عاشوری افزود: پرداخت وامهای قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی را امسال در دستور کار داریم و سال قبل ۲ هزار وام به بازنشستگان پرداخت شد.

وی اظهار داشت: همچنین طرح کرامت رضوی جهت اعزام بازنشستگان به مشهد یکی از اقدامات مهم سازمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم بیان کرد: امسال ۸۰ درصد سقف تعهدات را بالا برده‌ایم و ۱۲۰ درصد افزایش بیمه تکمیلی داریم، در این راستا ۵۰ درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد:در جهت ارتقای استانداردهای مشتری مداری سامانه ۱۴۲۰ به صورت تخصصی تجهیز شده و ۱۰۰ نفر پرسنل به صورت شبانه روزی مشغول به پاسخگویی هستند و روزانه ۲۰ هزار مشاوره داده می شود و ماهیانه ۱۲ میلیون مراجعه کننده دارد.

عاشوری تصریح کرد: در جهت تحقق شعار سال نیز تعاملات خوبی با کارگاهها و جامعه تولید داریم و در این تعامل به رشد تولید کمک می‌کنیم که بخشودگی صد در صد جرائم بیمه‌ای و اقساط ۱۲ ماهه بدهی کارفرمایان از جمله این خدمات است.

وی بیان کرد: با این روش ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های تامین اجتماعی وصول شد، البته کارفرمایان تا پایان مردادماه فرصت دارند از تقسیط استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته بحران برای جلوگیری از تعطیلی مراکز تولید و اجرای ۵۰ برنامه فرهنگی و ده‌ها برنامه آمورشی و ده میز خدمت جهادی و ۳۲ بازدید از کارخانجات از جمله فعالیت‌هاست و امیدواریم ده هزار نفر به خانواده بیمه‌ای در سال جاری افزوده شود.

گفتنی است در این نشست از برگزیدگان سومین جشنواره رسانه و تامین اجتماعی تقدیر شد که با ۵۴۱ اثر ارسالی و رشد ۱۵۰ درصدی آثار، ۷۵ اثر شایسته داوری در نهایت ۶ اثر حائز رتبه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها