کد خبر: ۵۲۷۹۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۷ تير ۱۴۰۲
5 کتاب کم حجم، که می شود در دهه محرم خواند.

به گزارش پایگاه خبری 598، امیرعباس شاهسواری، کارشناس کتاب در گفتگویی گفت: هم زمان با فرا رسیدن ایام محرم، یکی از دغدغه های مردم این است که چه کتابی بخوانند که اطلاعات خود را راجع به امام حسین ع بالا ببرند  و از آن طرف حجیم نباشد، تخصصی نباشد، خوش خوان و روان باشد و هزینه زیادی نداشته باشد. در ادامه 5 کتاب به شما معرفی خواهم کرد که این ویژگی ها را داشته باشد

کتاب اول:

آفتاب بر نی

پیشنهاد مطالعه 5 عنوان کتاب برای ایام محرم

کتاب آفتاب بر نی اثر خانم زینب عطایی ،یک کتاب از مجموعه چهارده جلدی چهارده خورشید از نشر شهید کاظمی   است. این مجموعه زندگی چهارده معصوم را در قالب داستانک بیان می کند واین کتاب درباره ی امام حسین ع است. این کتاب شامل 100 داستانک است. خوش خوان است و وقت زیادی برای مطالعه نمی گیرد .این کتاب بسیار مناسب است برای مطالعه در مترو، اتوبوس، تاکسی و تمامی زمان هایی که وقت کمی دارید. اگر وقت بسیار کمی برای مطالعه دارید و خیلی وقت است که مطالعه نکردید و در جستجوی یک کتاب ساندویچی خوب هستید این کتاب را حتما پیشنهاد می کنم.

 

کتاب دوم :

فتح خون 

پیشنهاد مطالعه 5 عنوان کتاب برای ایام محرم

...عقل می گوید بمان ،عشق می گوید برو.....اینها جملاتی آشنا است. از کتاب فتح خون شهید آوینی که انتشارات واحه آن را منتشر کرده است. این کتاب فارغ از بحث های فلسفی است که مرحوم آوینی در اکثر مقالات و کتاب هایش آورده است.این کتاب زبانی شاعرانه دارد و وقایع کربلا و قبل از آن را بیان می کند. کتابی است با نثری شیوا و دلکش، همچون نریشن های به یاد ماندنی شهید آوینی و روح ات را پرواز می دهد و به کربلا می برد. اگر میخواهید یک بار حوادث کربلا را با عینک سید شهیدان اهل قلم، بازخوانی کنید، چشم و دلتان پر از اشک شود. حتما این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب سوم:

قصه کربلا

پیشنهاد مطالعه 5 عنوان کتاب برای ایام محرم

قصه کربلا هم از آندسته کارهای خوشخوان و کوتاه است. از آقای مهدی قزلی، آقای قزلی استاد مستند نگاری و داستانک نویسی است. نویسنده در کارنامه اش، کتاب های  زیادی دارد که اکثرا حول این دو محور نوشته شده است .در این کار هم او توانسته، قصه هایی کوتاه از گوشه ای از زندگی امام حسین ع از تولد تا شهادت را با زوایه دیدی خاص و نثری ادبی روایت کند. این کتاب خوب را نشر شهید کاظمی چاپ کرده است.

کتاب چهارم:

مقتل حسینی نوجوان       

پیشنهاد مطالعه 5 عنوان کتاب برای ایام محرم

علی شعیبی ،روحانی جوان و خوش قریحه اهوازی ،چند سالی است که آثار خوبی پیرامون اهل اهل بیت برای نوجوانان می نویسد .سالها بود که فقدان یک کتاب خوب ،خصوصا پیرامون وقایع کربلا و روز عاشورا برای نوجوانان حس می شد.که جناب شعیبی این کتاب زیبا و با نثری روان و صفحه آرایی جذاب همراه با منبع را نگاشتند.این کتاب آنقدر شیوا و جذاب نوشته شده که برای بزرگسالان هم جذاب است .مقتل حسینی نوجوان را نشر معرف منتشر کرده است.

کتاب پنجم

مقتل مظلوم

پیشنهاد مطالعه 5 عنوان کتاب برای ایام محرم

اکثر مقاتل بسیار تخصصی و حجیم هستند. حجم زیاد آنها هم به خاطر زیادی مطالب است. مثلا از روز تولد امام حسین ,تمام وقایع و روایات را نوشته اند.اما ویژگی این کتاب این است که ،تنها به وقایع روز عاشورا و عصر آن پرداخته است و بسیار روان است و صفحه آرایی بسیار جذاب، متن عربی همراه متن فارسی، فهرست بندی مناسب و منابع بسیار (28 منبع )، از دیگر ویژگی های ممتاز این کتاب است که این کتاب را برای عموم مردم و مادحین عزیز قابل استفاده تر کرده است. مقتل مظلوم توسط نشر کتاب جمکران روانه بازار کتاب شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها