کد خبر: ۵۲۸۰۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۲۸ تير ۱۴۰۲
مدیرکل اوقاف قم عنوان کرد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و برپایی مراسم عزای حسینی در ۴۰ بقعه شاخص استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و دهه نخست عزاداری‌ سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و عاشورا، مکتبی است درس آموز و سرشار از آموزه‌های تعالی بخش و بسان خوانی گسترده، با انبوهی از مائده‌های آسمانی است.

وی افزود: بی شک، آنان که بر سر این سفره مهمان می‌شوند به درستی،درس‌های این مکتب را فرا می‌گیرند و خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی همانند سال‌های گذشته در قم اشاره و ابراز کرد: بر این اساس ۴۰ بقعه متبرکه میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.

وی ادامه داد: این مراسم شامل سخنرانی اساتید حوزوی، مداحی مادحان اهل بیت عصمت و طهارت و شعرخوانی شاعران آیینی در مدح و وصف امام حسین(ع) و یاران با وفایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه ویژه برنامه‌های مختلفی همچون راه‌اندازی دسته‌های عزاداری همزمان با شروع ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا هم در این چارچوب پیش‌بینی شده است گفت: برخی بقاع متبرکه اقدام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی می‌کنند و بعضی هم ضیافت شام برای عزاداران تدارک دیده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همزمان با مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت ابوالفضل العباس(ع)در کربلا، آیین تعویض پرچم گنبد حرم امامزاده سید علی(ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل(ع)، در شهر مقدس قم برگزار می‌شود؛ بر این اساس مراسم مذکور، سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ همزمان با شب اول محرم بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء در این بقعه متبرکه واقع در بلوار ۱۵ خرداد تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: آیین‌های دیگری همچون مراسم «احلی من العسل» و «شیرخوارگان حسینی» و «بانوان زینبی» هم طبق سنت همه ساله و با محوریت بقاع متبرکه شاخص استان قم برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها